Netwerk detectie bij Vista

Daan

Netwerk detectie bij Vista
Hallo,

Netwerk detectie kun je inschakelen of uitschakelen.
Bij mij staat géén van tweeen ingeschakeld.

Bij mij staat er Aangepast dit krijg ik op geen enkele manier gewijzigd.

Hoe kan ik dit wel veranderen? Een vinkje zetten bij Netwerkdetectie
inschakelen zetten helpt niet,
het blijft op Aangepast staan.

Vast bedankt.

Daan

GJ.Oomens

Re: Netwerk detectie bij Vista
Daan wrote:
> [...]
>
> Bij mij staat er Aangepast dit krijg ik op geen enkele manier gewijzigd.
>
> Hoe kan ik dit wel veranderen? Een vinkje zetten bij Netwerkdetectie

Bij de services (Systeembeheer) zorgen dat UPnP Device Host op
automatisch staat en SSDP Discovery op handmatig. Worden beide gestart
als het goed is. Daarna nog eens Netwerk Detectie inschakelen. Verschil?

--
Gérard
Daan

Re: Netwerk detectie bij Vista

"GJ.Oomens" <gj.news@inter.nl.net> schreef in bericht
news:ce0c5$472fa756$9163a566$1569@news1.tudelft.nl ...

> [...]
> staat en SSDP Discovery op handmatig. Worden beide gestart als het goed
> is. Daarna nog eens Netwerk Detectie inschakelen. Verschil?

Hallo Gérard,

UPnP Device Host stond reeds op automatisch.
SSDP Discovery stond uitgeschakeld. (deze op handmatig gezet)

Machine opnieuw gestart, helaas..... maakt geen enkel verschil.

Daan wrote:

> [...]

> SSDP Discovery stond uitgeschakeld. (deze op handmatig gezet)
>
> Machine opnieuw gestart, helaas..... maakt geen enkel verschil.

Zijn ze nu beide gestart, die services?

--
Gérard

GJ.Oomens wrote:

> Zijn ze nu beide gestart, die services?

En heb je de detectie opnieuw ingesteld. (Was ik even vergeten)

--
Gérard
Daan

news:a01b6$4730b44b$9163a566$19621@news2.tudelft.n l...

> En heb je de detectie opnieuw ingesteld. (Was ik even vergeten)

Uiteraard heb ik geprobeert de detectie opnieuw te starten.
Beide services zijn gestart.
Géén resultaat, blijft op aangepast staan.

Daan

koze

Re: Netwerk detectie bij Vista

"Daan" <Combino@chello.nl> schreef in bericht

> [...]

> Uiteraard heb ik geprobeert de detectie opnieuw te starten.
> Beide services zijn gestart.
> Géén resultaat, blijft op aangepast staan.

Staat het netwerk wel ingesteld op privé netwerk ? Anders is het per
definitie uitgeschakeld (boven in het netwerk centrum)

Ko

Daan

Re: Netwerk detectie bij Vista

"koze" <koze@nospam.nospam> schreef in bericht

> "Daan" <Combino@chello.nl> schreef in bericht

> Staat het netwerk wel ingesteld op privé netwerk ? Anders is het per
> definitie uitgeschakeld (boven in het netwerk centrum)

Hallo Ko,

Ja hoor staat op particulier netwerk.

Daan

koze

> "koze" <koze@nospam.nospam> schreef in bericht

> Hallo Ko,
>
> Ja hoor staat op particulier netwerk.
>
> Daan

Dan zijn er twee mogelijkheden om te proberen dit te corrigeren, zet eerst
het netwerk eens op public, daarna weer terug op prive (of werk mag ook).
Helpt dat niet dan de wizard een keer opnieuw draaien en kijken of deze de
zaak weer corrigeert,

Kijk ook eens hier om te kijken of je daarme iets verder komt.
http://windowshelp.microsoft.com/Win...9265e1043.mspx

Ko.

Daan wrote:

> Hallo Ko,
>
> Ja hoor staat op particulier netwerk.
>
> Daan

Geen firewall/ander programma meedraaien die iets te veel blokkeert?

--
Gérard