Paragon Partition manager 8.5

Detmer

Paragon Partition manager 8.5

Heeft iemand ervaring met de Paragon Partion Manager 8.5 Special Edition,
die gratis werd verstrekt bij de PCM Praktijkgids "Actuele tips en trucs
voor Windows Vista"?
Kan ik hiermee veilig mijn veel te grote C-schijf verkleinen?
--
Detmer

Jetze Mellema

Re: Paragon Partition manager 8.5
"Detmer" <detmer.koppius.nospam@planet.nl> wrote in message
newsB26BEDE-4E56-4F82-B28D-F653CB9BCC20@microsoft.com...
> [...]
> voor Windows Vista"?
> Kan ik hiermee veilig mijn veel te grote C-schijf verkleinen?

Het ding is Vista-compatible dus dat zal zeker wel gaan werken. Zorg wel dat
je een backup hebt van je data, of van je hele pc. Het gaat meestal goed
namelijk maar er kan ook van alles en nogwat misgaan terwijl je bezig bent.

Jetze Mellema (MS MVP)

dimov000

RE: Paragon Partition manager 8.5
Detmer,

Ik ben sinds mijn overgang naar Vista op zoek geweest naar een no nonsense
partition manager die ook image kan maken. De welbekende Ghost van Norton en
Image van True image en norton360 hebben allemaal haakjes en oogjes.
Ik heb na installatie van Paragon de installatie cd/dvd gemaakt en eens een
aantal uurtjes gespeeld om te zien of hij werkelijk stand alone kan werken en
je ook image gemaakt met het image gedeelte kan terugschrijven, je een nieuwe
HD volledig klaar kan maken en een complete echte copy van je HD kan maken.
Alles werkt plezierig en perfekt. Vooral het partitioneren en formatteren is
een verademing.Na een crash was ik binnen een 2 uurtjes weer terug tot 1 uur
voor de crash.

Super dus...en de koop waard.

Dimov000

"Detmer" wrote:

> [...]
> voor Windows Vista"?
> Kan ik hiermee veilig mijn veel te grote C-schijf verkleinen?

Harry

"dimov000" <dimov000@discussions.microsoft.com> wrote in message
> [...]
> is
> een verademing.Na een crash was ik binnen een 2 uurtjes weer terug tot 1

Ik gebruik zelf Acronis True Image 10 en "haakjes en oogjes" heb ik daar in
niet kunnen ontdekken. Het terugzetten van een Image is binnen 20 minuten
perfect geregeld.

FluffyB

Re: Paragon Partition manager 8.5

"Harry" <harry@home.nl> schreef in bericht

> Ik gebruik zelf Acronis True Image 10 en "haakjes en oogjes" heb ik daar
> in niet kunnen ontdekken. Het terugzetten van een Image is binnen 20
> minuten perfect geregeld.

Paragon is een partion manager. Acronis True Image is een imaging programma.
En 100% compatibel met Vista is die 10-versie NIET...

Harry

"FluffyB" <fluffybee@telenet.be> wrote in message

> "Harry" <harry@home.nl> schreef in bericht

> Paragon is een partion manager. Acronis True Image is een imaging
> programma. En 100% compatibel met Vista is die 10-versie NIET...

Ik heb sinds de introductie van Acronis 10 geen enkel probleem ondervonden
met het maken van een image of het terugzetten hiervan met Vista Business
als OS. Het gaat bizonder snel en effectief. Je schrijft dat Acronis 10 niet
100% compatible is met Vista; is dat gebaseerd op eigen ervaring, wat is dan
het probleem?

Masterman

Re: Paragon Partition manager 8.5
> "Harry" <harry@home.nl> schreef in bericht

> Paragon is een partion manager. Acronis True Image is een imaging programma. En
> 100% compatibel met Vista is die 10-versie NIET...

Citaat van de website van Acronis,

"Acronis True Image 10 Home is onontbeerlijk als je je gegevens doeltreffend
wil beschermen! Voortaan loop je niet langer het risico dat belangrijke
bestanden verloren gaan, of dat je kostbare tijd verliest met het
herinstalleren of opnieuw configureren van al je toepassingen. Werkt ook met
Windows Vista!"

end citaat>

--
Nico

CounterstrikeFreak«

Re: Paragon Partition manager 8.5
Masterman formuleerde op dinsdag :

> [...]
> bestanden verloren gaan, of dat je kostbare tijd verliest met het
> herinstalleren of opnieuw configureren van al je toepassingen. Werkt ook met

Ach Masterman die jongen heeft ook iets gehoord maar zelf mee werken of
uitzoeken ho maar lol :-X

Masterman

Re: Paragon Partition manager 8.5
> Masterman formuleerde op dinsdag :

> Ach Masterman die jongen heeft ook iets gehoord maar zelf mee werken of uitzoeken
> ho maar lol :-X

Tja Tja ik weet het wel, maar moest toch ff reageren. :x :x mdr

--
Nico

Detmer

Re: Paragon Partition manager 8.5

"Masterman" <master.man@nospam@hccnet.nl> schreef in bericht

> Tja Tja ik weet het wel, maar moest toch ff reageren. :x :x mdr
>
> --
> Nico

OK,

Bedankt voor al jullie adviezen! Ik zal het binnenkort eens gaan proberen
met Paragon.
m.vr.gr.
Detmer