Windows Vista en Office 2007

Davy Claes

Windows Vista en Office 2007
Beste,

Ik ben niet zeker of de vraag hier thuis hoort, dan wel bij Office 2007,
maar ik vermoed dat het iets met Vista te maken heeft.
Ik gebruik dus Vista en Office 2007, maar als ik via verkenner eender welk
Office document wil openen krijg ik steeds de melding:
"Deze actie is alleen geldig voor producten die momenteel zijn
ge´nstalleerd."
Wanneer ik echter eerst een Office programma open en daarin kies voor
"openen" en eender welk document open lukt het wel?

Ik heb al geprobeerd om in verkenner rechts te klikken op het bestand,
openen met... te kiezen en aan te vinken "dit type bestand altijd met dit
programma openen", maar ook dat help niet.

Wat zie ik over het hoofd?

THX
DC

Huib

Re: Windows Vista en Office 2007
"Davy Claes" <davy.claes1@pandora.be> schreef in bericht
> [...]
> openen met... te kiezen en aan te vinken "dit type bestand altijd met dit
> programma openen", maar ook dat help niet.

Hallo,
Heb je dit ook als je via de verkenner een aangemaakt document probeert te
openen die je eerst met Office 2007 aangemaakt hebt?
Wat ik wel heb is dat een doc. nog aangemaakt met W95 soms problemen geeft
doch dan enkel als het in een bijlage is, eens opgeslagen dan lukt het wel.

Mijn eerste indruk is dat dit niets met Vista te maken heeft daar er
blijkbaar ook geen gebruikersproblemen zijn.
Ik wil verder meezoeken daar het me interesseert dit fenomeen te onderkennen
mocht ik het ooit voorhebben.

Groeten
Huib

R.C.

> [...]
> openen met... te kiezen en aan te vinken "dit type bestand altijd met dit
> programma openen", maar ook dat help niet.

Instelling zijnde het programma wijzigen onder :

menu start : "configuratiescherm - standaardprogramma's - een bestandstype
of protocol aan een programma koppelen"

de extensies van office 2007 opzoeken en het juiste programma aan deze
extensie koppelen...

Mvg
Rc

"R.C." <rc@nospamtelenet.be> schreef in bericht
> [...]

> of protocol aan een programma koppelen"
>
> de extensies van office 2007 opzoeken en het juiste programma aan deze

hallo,
Wat RC zegt klopt volledig doch dit zou automatisch moeten gaan.
Ik heb de proef gedaan met een *.std file ( een tekst file uit een een
bridgeprogramma).
Na dubbelklik: kreeg ik de vraag om te kiezen met welk programma ik die file
wenste te openen en daarn lukt het en inderdaad de betrokken suffix staat
dan vermeld in de lijst van programma te koppelen met...
Eigenaard is wel eens dit er in staat is het niet meer te verwijderen.

Dezelfde file *.std hernoemt naar *.hub en hier was de file wel te openen
met Word2007 en uiteraard niet via de verkenner daar de suffix hub niet
gekend was.
Je probleem is dus inderdaasd met die koppeling en wat RC schreef zou je
probleem moet oplossen, doch de vraag blijft dan nog waarom gebeurd dit niet
automatisch...

Groeten en succes
Huib

Davy Claes

Re: Windows Vista en Office 2007
Toch nog niet opgelost. enerzijds heb ik geprobeerd een document in Word
2007 aan te maken en op te slaan, maar ook dat werkt niet.
Anderzijds heb ik bij standaardprogramma's eens gekeken of ik bepaalde
indelingen kan koppelen aan het juiste office programma, maar vreemd genoeg
is het juiste programma al toebedeeld aan de juiste extentie.

Dus aan bv. .doc documenten is Word gekoppeld, maar toch werkt het nog niet.
Het icoontje dat in verkenner bij het documentje staat is ook niet dat van
het office programma, maar dat van "onbekend programma".

Ik had Office 2007 eerder al ge´nstalleerd... en toen was er geen probleem,
maar na herinstallatie is dit probleem opgedoken?

> [...]

> of protocol aan een programma koppelen"
>
> de extensies van office 2007 opzoeken en het juiste programma aan deze

R.C.

> [...]
>
> Ik had Office 2007 eerder al ge´nstalleerd... en toen was er geen
> probleem, maar na herinstallatie is dit probleem opgedoken?

O.K. gaan we ietsje verder in het systeem moeten gaan, dit telt ook voor het
probleem van huib (openen van bijlagen) en voor de rest van de office
documenten... wees wel voorzichtig wat je hier verandert en begin in het
register zeker niet teveel op eigen houtje te veranderen...

"
1 Type regedit in "Uitvoeren" in het menu Start en maak een backup voor het
geval er iets misgaat.
2 Zoek de map HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>Curre ntVersion>
Explorer>FileEXts>.doc>OpenWithProgids
3 Wijzig de naam van de sleutel: DOC_auto_file naar: Word.Document.12 (Let
op de puntjes)(De waarde blijft gelijk)
4 Sluit Regedit
5 Open Standaardprogramma's in het configuratiescherm. Klik op de link
"bestandextensies aan een programma koppelen" (o.i.d.) Zoek naar .doc in de
lijst. Dubbelklik hierop en klik in het venster op Microsoft Word.
6 Sluit af en klaar is kees
( Het icoontje dat voor .doc stond is nu van een vage vermelding naar word
op een papiertje naar een MSWord icoon veranderd. Voor alle extensies die
ook een vage vermelding naar een programma op een papiertje als icoon hebben
geldt in principe de zelfde workaround. Voor de juiste naam van de sleutel
kan worden gespiekt bij een naburige sleutel. Voor het renamen van de .doc
sleutel heb ik gespiekt bij .docx.)
"

Mvg
Rc

Davy Claes

Re: Windows Vista en Office 2007
Gezien de gevoeligheid hiervan vraag ik het liever eerst:

In die map die je opgeeft
(HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>Curr entVersion>
> Explorer>FileEXts>.doc>OpenWithProgids) staat bij geen geen DOC_auto_file,
> maar wel

(standaard)
OpenOffice.org.doc
Word.Document.8

Open Office heb ik al een tijdje niet meer... zou het daar mee te maken
kunnen hebben? Kan ik die gewoon verwijderen?

een beetje verder, maar dan bij .docx staat wel Word.document.12
bij .xls staat dan weer:

(standaard)
Excel.Sheet.8
OpenOffice.org.xls

DC

> [...]

> sleutel kan worden gespiekt bij een naburige sleutel. Voor het renamen van
> de .doc sleutel heb ik gespiekt bij .docx.)

R.C.

> [...]

> kunnen hebben? Kan ik die gewoon verwijderen?
>
> een beetje verder, maar dan bij .docx staat wel Word.document.12

Dus ik vermoed dat je een .docx file wel kunt openen door er dubbel op te
klikken in verkenner... nietegenstaande moest die ook niet openen:

Ik zou eerst die sleutels van office (.doc .docx .xls .xlsx ) nakijken en
indien nodig veranderen, en dan zeker nog eens volgende procedure overlopen
: via "standaardprogramma's - bestandstype of protocol koppelen: de
extensies .doc .docx .xls .xlsx opzoeken, er dubbel op klikken en het juiste
programma uit de lijst selecteren... en dan zou het in orde moeten zijn,
daarna kan je de sleutels van open office verwijderen... maak voor
verwijderen even een kopietje van je bestand, je weet maar nooit als er eens
iets moest mislopen...

..doc - openwithprogids => word.document.12
..docx - openwithprogids => word.document.12
.. xls - openwithprogids => excel.sheet.12
..xlsx - openwithprogids => excel.sheet.12

Mvg
Rc

Davy Claes

Re: Windows Vista en Office 2007
Hoe graag ik het ook zou willen... het is nog niet opgelost.
Zelfs een .docx kan ik niet openen vanuit verkenner. Ik heb alles ingegeven
zoals je zei... dus de sleutels, opnieuw opgestart en zo, maar nog steeds
geen succes. Wanneer ik nu bv. via "standaardprogramma's - bestandstype of
protocol koppelen even toewijs dat een .doc document in kladblok geopend
moet worden is er geen probleem. Het icoontje veranderd in dat van kladblok
en ik kan gewoon openen vanuit verkenner. Schakel ik terug naar Word is het
weer afgelopen.

DC

> [...]

> .docx - openwithprogids => word.document.12
> . xls - openwithprogids => excel.sheet.12
> .xlsx - openwithprogids => excel.sheet.12

GJ.Oomens

Davy Claes wrote:
> [...]
> kladblok geopend moet worden is er geen probleem. Het icoontje veranderd
> in dat van kladblok en ik kan gewoon openen vanuit verkenner. Schakel ik

Heb je Office 2007 diagnostics al eens gedraaid? Of de set-up van Office
2007 opnieuw uitgevoerd? Geen verschil?

--
GÚrard