vista installeren

yanka

vista installeren
Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe pc gekocht met vista erop.
Omdat dit niet beviel heb ik er een schone installatie van XP opgezet.
Ik vind dat ik nu toch maar eens aan vista moet gaan wennen.
Als ik nu een schone installatie van vista doe, moet ik dan nog ergens
rekening mee houden? Of kan ik ergens problemen van verwachten?
Ik heb nu 3 partities en wil er hier 2 van maken, gaat dit hezelfde als
onder XP , dus gewoon tijdens het installeren?
Alvast bedankt Yanka

Jawade

Re: vista installeren
In article <OnWP52jHIHA.3400@TK2MSFTNGP03.phx.gbl>, yanka <nomailxxxx_yanka@hotmail.com> says...
> [...]
> Ik heb nu 3 partities en wil er hier 2 van maken, gaat dit hezelfde als
> onder XP , dus gewoon tijdens het installeren?

Maak tijdens het installeren een partitie van de gewenste grootte,
je kunt later de 2e partitie maken vanuit Vista.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. De site is uitgebreid!
http://jawade.nl/ <<Met een mirror op http://jawade.web1000.com/>>
FluffyB

Re: vista installeren

"yanka" <nomailxxxx_yanka@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
> Ik heb nu 3 partities en wil er hier 2 van maken, gaat dit hezelfde als
> onder XP , dus gewoon tijdens het installeren?

Normaal gezien moet dat geen problemen opleveren. Op bestaande data mappen
ga je wel onbekende gebruikers hebben, die van de XP. Tenzij je natuurlijk
alles wist. Als voorzorg toch backupen , denk ik.

yanka

> [...]

> Ik heb nu 3 partities en wil er hier 2 van maken, gaat dit hezelfde als
> onder XP , dus gewoon tijdens het installeren?

Ik heb zowiezo een copie van alle data op mijn externe harde schijf gemaakt.
Ik wil echte een héle schone pc.
Zodat er ook geen eventuele foutjes kunnen achterblijven.
Ik heb hier in de nieuwsxp een stukje over een programma gelezen dat je moet
downloaden (maxblastsetup.nl) en dan eerst hier vanaf opstarten. Ik vraag
met af om dat ook te doen.
Alvast bedankt Yanka

koze

> [...]

> Ik heb hier in de nieuwsxp een stukje over een programma gelezen dat je
> moet downloaden (maxblastsetup.nl) en dan eerst hier vanaf opstarten. Ik

Normaal opstarten met de DVD van Vista, de bestaande partities compleet
verwijderen en de benodigde opnieuw aanmaken tijdens set-up, optie advanced
kiezen.
Verder niets nodig behoudens de drivers voor de hardware die niet standaard
in Vista zit.

Ko