Foutmelding apparaatbeheer

Happy Life

Foutmelding apparaatbeheer
Ik gebruik Windows Vista Home Premium, Op een Siemens Scaleo P met Asus
P5GD1-FM moederbord 2MB geheugen en een Intel Pentium 4 2.93 MHZ. Het
geluid is ge´ntegreerd op het moederbord Realtek High Defenition Audio.
Ik gebruik de allernieuwste driver.

Mijn Videokaart ATI Radeon X600 had de geest gegeven en ik heb hem
vervangen door een ATI Radeon HD 2400 PRO 256 MB. Ik heb de nieuwste
driver van ATI gebruikt. Sindsdien heb ik een probleempje

Ik heb twee High Defenition Audio-besturing vermeldingen in
systeemapparaten een met PCI-bus 6, apparaat 0, functie 1.
de ander met PCI-bus 0, apparaat 27, functie 0.

Ik krijg nu in apparaatbeheer bij een van de High Defenition
Audio-besturing, PCI-bus 6 de volgende melding met het bekende gele
uitroepteken.

Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt.
(Code 12)
Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten
van dit systeem uitschakelen.
Klik op 'Naar oplossingen zoeken' als u gegevens over dit apparaat naar
Microsoft wilt verzenden en wilt kijken of een oplossing beschikbaar is.

Ik heb alle drivers al opnieuw ge´nstalleerd maar de foutmelding blijft.

Wie heeft een oplossing?

Happy Life gkbnews at xs4all dot nl

Alles wat omhoog gaat, komt ook weer omlaag...Behalve mijn gewicht.
Mike

Re: Foutmelding apparaatbeheer

"Happy Life" <happylife@xxxx.nl.invalid> schreef:

> [...]
> Microsoft wilt verzenden en wilt kijken of een oplossing beschikbaar is.
>
> Ik heb alle drivers al opnieuw ge´nstalleerd maar de foutmelding blijft.

Kijk eens in apparaatbeheer met Beeld- Bronnen op verbinding.
Of met msinfo32 of Everest naar conflicten.

Dan kun je er achter komen waar het probleem ligt.
Heb je nog wel geluid overigens?

Heb je niet de mogelijkheid om te kiezen voor installatie ongedaan maken?
Of wordt deze weer geinstalleerd na herstart en/of geen geluid.

Happy Life

Mike schreef in deze groep op 3-11-2007 15:44:

> [...]
>
> Heb je niet de mogelijkheid om te kiezen voor installatie ongedaan maken?
> Of wordt deze weer geinstalleerd na herstart en/of geen geluid.

Ik heb geen conflicten, alles werkt naar behoren. Ik heb wel een heel
vreemde IRQ van de ATI PRO 2400 Msinfo zegt het volgende: IRQ-kanaal IRQ
4294967294

Happy Life gkbnews at xs4all dot nl

Alles wat omhoog gaat, komt ook weer omlaag...Behalve mijn gewicht.
Gandalf Gladstone

Re: Foutmelding apparaatbeheer

"Happy Life" <happylife@xxxx.nl.invalid> schreef in bericht
> [...]
> Met vriendelijke groeten,
>
> Happy Life gkbnews at xs4all dot nl
>
> Alles wat omhoog gaat, komt ook weer omlaag...Behalve mijn gewicht.

Qoute
Windows Vista gaat anders om met beveiliging dan Windows XP.
Bij Vista werd het nieuwe beveilingingsmechanisme "User Account Control"
(UAC) geintroduceert.
Doel is het verminderen van het blootstellen aan aanvallen op het
besturingssysteem,
ook beheerders werken met hun beheersaccount als een standaard gebruiker: de
"Adminstrator Approval Mode."
Daarmee hebben ze de mogelijkheid om de rechten omhoog te brengen zodat ze
taken met specifieke beheerdersrechten
uitgevoerd kunnen worden. Dit principe wordt "Elevating Rights genoemd."

UAC zal in dit soort gevallen toestemming vragen aan de gebruiker waarbij
het bureaublad in een veilige modus wordt gebracht:
de "Secure Desktop."

Standaardgebruikers die een taak willen uitvoeren waar beheerdersrechten
voor nodig zijn, worden gevraagd
een beheerdersaccount met wachtwoord in te voeren.

Consent en Credential prompts

Met UAC aan zal Vista toestemming vragen aan de gebruiker d.m.v. een consent
of een credential prompt.
Dit gebeurt voordat een taak of programma waar beheerdersrechten voor nodig
zijn, gestart wordt.

Consent prompt
deze prompt vraagt toestemming om de rechten voor de actie te verhogen naar
beheerdersrechten.
1. Log aan op Windows Vista als "beheerder"
2. Klik op de Start-orb
3. klik met rechtermuisknop op de knop Computer
4. Selecteer Manage uit het menu
5. Klik op de knop Continue.

Credential prompt
Deze prompt vraagt een gebruiker om een beheerdersaccount met wachtwoord.
De gebruiker is dan aangemeld als standaard gebruiker.

Een credential prompt kun je als volgt genereren
1. Log aan op Windows vista als "Standaard gebruiker"
2. Klik op de Start-orb
3. klik met rechtermuisknop op de knop Computer
4. Selecteer Manage uit het menu
5. Typ het wachtwoord bij ÚÚn van de weergegeven beheerders
6. Klik op de knop OK.

Bij het installeren van nieuwe programma's kun je ook gevraagd worden om een
bevestiging.
De prompt scherm ziet er dan iets anders uit.

In Vista is een taak waarvoor beheerdersrechten voor nodig zijn, altijd
voorzien van het Vista-schild pictogram

UAC aan of uitzetten
Kan je in "Local Security Policy" uitvoeren.

Nuttig?

Gina

Re: Foutmelding apparaatbeheer

"Gandalf Gladstone" <Gandalf G.@imaginary«.com> schreef in bericht

> [...]

> voorzien van het Vista-schild pictogram
>
> UAC aan of uitzetten
> Kan je in "Local Security Policy" uitvoeren.

Op het moederbord is nl ook een geluidskaart ingebouwd.
In Bios de geluidskaart van realtek uitschakelen
In apparaatbeheer High Defenition uitschakelen
Probleem opgelost.

Gina