Geen internetverbinding

Jeroen de Gouw

Geen internetverbinding
Ik heb een hele vreemde storing. Internet werkt altijd heeft gewerkt. Er is
niks geinstalleerd (ook geen updates) en de een op de andere dag werkt
internet niet meer.
Router gereset, werkt niet, dus wellicht bekabeling, routermodem
rechtstreekt op pc aangesloten werkt niet.
Het vreemde is, hij vind alles, systeem geeft aan dat alles draait maar ik
kom zelfs niet op de webpagina van de router, pagina niet gevonden krijg ik
dan.
Plug ik een linux pc in, me**** verbinding.
IPconfig /release en renew gedaan, keurig netjes de verbinding op het scherm
alleen ik heb geen verbinding. foutrapporten kunnen ook niet verzonden worden.

ik heb redelijk tot goede internetkennis en heb eigenlijk alles geprobeert.
Andere router. het erge is na heel veel rebooten en router verwisselen wil ik
wel eens een verbinding hebben, na een herstart is deze weg.
bij een ipconfig /release en renew verandert het IP adres ook niet
(192.168.1.64) echter kijk ik op de router is dit 192.168.1.33 (van een
andere PC)
heb geprobeert vast ip adressen mee te geven. ook dit werkt niet.
Ik wordt moe, vista draait perfect maar als er een storing is dan is hij ook
echt hardnekkig, dit is nu de 2x dat er iets goed fout gaat. Iemand een idee.
Sparco©1963

Re: Geen internetverbinding
On Fri, 2 Nov 2007 12:13:00 -0700, Jeroen de Gouw <Jeroen de
Gouw@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>echt hardnekkig, dit is nu de 2x dat er iets goed fout gaat. Iemand een idee.

Heb hier ook een nieuwe Vista computer gehad, met hetzelfde probleem.
Na uitgebreide controle op viri en andere rotware, een pci
netwerkkaart erin gehangen en alles liep weer als een zonnetje.
Bleek dus de onboard netwerkaansluiting kaduuk te zijn.
Computer is inmiddels omgeruild.

Succes

Jos
Jeroen de Gouw

Re: Geen internetverbinding
Ik denk het ook, maar voorlopig draait hij weer.
Ben met systeemherstel 2 dagen teruggegaan. Enkel een update van defender
binnengekregen. Maarja het werkt weer. Ikv ermoed ook een bijna defecte
netwerkkaart.

"Sparco©1963" wrote:

> [...]
> netwerkkaart erin gehangen en alles liep weer als een zonnetje.
> Bleek dus de onboard netwerkaansluiting kaduuk te zijn.

Gandalf Gladstone

Re: Geen internetverbinding

"Jeroen de Gouw" <Jeroen de Gouw@discussions.microsoft.com> schreef in
bericht news:4B25C9B0-0EB1-492E-B744-CC236B5BD1ED@microsoft.com...
> [...]
> ook
> echt hardnekkig, dit is nu de 2x dat er iets goed fout gaat. Iemand een

Google eens naar een download mogelijkheid voor het gratis programma
Dial-A-Fix (kan ook via Wikipedia)
Lees de gebruiksaanwijzingen en maak de juiste selectie!

Eventueel ook zoeken naar het progje WinsocksxpFix.

Joachim

"Jeroen de Gouw" <Jeroen de Gouw@discussions.microsoft.com> wrote in message
> [...]
> ook
> echt hardnekkig, dit is nu de 2x dat er iets goed fout gaat. Iemand een

Ik heb ook pas een nieuwe pc met vista. Blijkt dat voordat je kunt
internetten je eerst van alles in de kern van het os moet aanpassen. En dat
als non-techneut. Rotsysteem.