Administrator vedwenen binnen Vista

Blacknikon

Administrator vedwenen binnen Vista
Ik heb Windows Ultimate geinstalleerd, zonder wachtwoorden ivm het iedere
keer opnieuw opstarten tijdens de installatie. NAa installatie heb ik mijn
hoofdaccount, die tevens administratorrechten heeft, voorzien van een
wachtwoord.

Echter bij Windows XP kun je vervolgens via Ctrl Alt Del bij het aanmelden
met als gebruikersnaam administrator er vervolgens ook een wachtwoord
opzetten, maar dat lukt me bij Vista niet. Wat doe ik fout.

Ik ben overigens wel tevreden over Vista Ultimate, zij het dat ik wel vaak
een fout bij afsluiten tegenkom, waarbij een geheugenvermelding van Explorer
niet klopt en ik deze dus moet afsluiten. Er is overigens wel meer aan de
hand met Explorer (Verkenner), want deze hangt regelmatig, maar wordt daarna
weer keurig opgestart.
Mooi is de probleemoplosser, die na een aantal uren met een oplossing voor
een driverprobleem komt. Installeren van mijn 6 jaar oude HP 2200 laserjet
was ook geen probleem. Mooi dus!

Wie weet raad?

Eric

Mark Veldhuis

Re: Administrator vedwenen binnen Vista
In article <#2Z2JvTHIHA.4272@TK2MSFTNGP06.phx.gbl>, h.zwartjes1
@nospam.kpnplanet.nl says...
> Echter bij Windows XP kun je vervolgens via Ctrl Alt Del bij het aanmelden
> met als gebruikersnaam administrator er vervolgens ook een wachtwoord
> opzetten, maar dat lukt me bij Vista niet. Wat doe ik fout.

Het account "Administrator" is standaard uitgeschakeld in Vista.

http://technet2.microsoft.com/Window...9fe3a3eb-01ec-
47d4-abac-227bd6d8490f1033.mspx?mfr=true

Mark Veldhuis.
Eurocounter

Re: Administrator vedwenen binnen Vista
> Het account "Administrator" is standaard uitgeschakeld in Vista.

Je kan het terug oproepen door in de cmd box het volgende te typen:
Net user administrator /active:yes

Om terug uit te schakelen typ je dan weer:
Net user administrator /active:no

Of je maakt gewoon met kladblok een adminyes.bat bestand aan met volgende
tekst.
cmd.exe
Net user administrator /active:yes

Hetzelfde doe je dan weer om het af te zetten.

Blacknikon

Re: Administrator vedwenen binnen Vista
Beste Mark,

Hartstikke bedankt. Ik ben gerustgesteld dat nu niet iemand bij mij kan
inloggen als administrator zonder wachtwoord.

Weet je toevallig ook iets over regelmatig met een fout afsluiten van
Windows Explorer (Niet Internet Explorer), zie hieronder.

Eric

"Mark Veldhuis" <me@privacy.invalid> schreef in bericht
news:MPG.2195242e32b92d7d989683@msnews.microsoft.c om...

In article <#yMI73UHIHA.5232@TK2MSFTNGP06.phx.gbl>, h.zwartjes1
@nospam.kpnplanet.nl says...

> Weet je toevallig ook iets over regelmatig met een fout afsluiten van
> Windows Explorer (Niet Internet Explorer), zie hieronder.

Heb ik helaas zogauw geen antwoord op.

Mark Veldhuis.
Blacknikon

Re: Administrator vedwenen binnen Vista
Jammer, Ik hoop echt op een antwoord voor dit toch wel irritante probleem,
zie volgend draadje.

Groet,

Eric

"Mark Veldhuis" <me@privacy.net> schreef in bericht