wat is er mis met explorer.exe

marco

wat is er mis met explorer.exe
als ik lang achter de computer zit dan functioneerd explorer.exe niet goed
meer. het gebeurt meestal als ik even weg ben van de computer, een film aan
het kijken ben of als ik een spel speel. maar soms ook als ik gewoon aan het
werk ben. als dit dan gebeurt dan werkt de hele taakbalk onderin niet meer
goed. alle programma's die je normaal open hebt staan schuiven in de balk dan
naar links. en het startmenu knopje verdwijnt en de tijd en dergelijke gaan
ook weg. dit verhelp ik dan door explorere.exe af te sluiten en opnieuw op te
starten. dan doet hij het wel weer maar dit is niet echt de bedoeling neem ik
aan. dus weet iemand hoe het komt en vooral hoe het opgelost kan worden.

Re: wat is er mis met explorer.exe
marco schreef op 31-10-2007 17:31:
> [...]
> aan. dus weet iemand hoe het komt en vooral hoe het opgelost kan worden.

Met explorer.exe zélf is niks mis ... Virus / Spy / andere malware lijkt
me waarschijnlijker.

marco

Re: wat is er mis met explorer.exe
bedankt ik had daar niet aan gedacht
ik heb wel goede virusscanner maar ik was vergeten dat er meer is.
daarom effe een scan gemaakt en nu doet hij alles weer goed.

"karelV" wrote:

> Met explorer.exe zélf is niks mis ... Virus / Spy / andere malware lijkt
> me waarschijnlijker.

marco

Re: wat is er mis met explorer.exe
ok ik heb spybot adaware en de virusscanner eroverheen gelaten.
hij heeft wel dingen gevonden maar het probleem is niet opgelost.
ik heb nogsteeds dat de balk onderaan naar links verschuift en dat je het
startmenuknopje niet meer goed ziet. verder is het zo dat de tijd dan ook
vastloopt. ik heb in het begin dit gewoon laten gaan en na een gegeef moment
loopt explorer dan vast de computer zegt dan 'explorer is hersteld van een
onbekende fout' explorer heeft zich dan gereset en heeft zichzelf opnieuw
opgestart.
als ik nu de balk zie bewegen sluit ik explorer af en start ik hem weer op.
verder is het zo dat als ik lang wacht dat het scherm dan begint te haperen
dan refreshed alleen het gedeelte waar mijn muis op richt en vaak word het
beeldscherm zwart of iets dergelijks(die gebeurt vooral als ik hem heb
dichtgeklapt en dan weer open doe).
maar explorer loopt nogsteeds half vast en het ligt nu niet aan virussen of
iets dergelijks want dat heb ik getest

marco schreef op 19-11-2007 16:30:
> [...]
> dichtgeklapt en dan weer open doe).
> maar explorer loopt nogsteeds half vast en het ligt nu niet aan virussen of

Dan maar systematisch naar de oorzaak gaan zoeken: Windows in Veilige
Modus opstarten (via F8 op het einde van het bootproces). Nog steeds een
wandelende taakbalk in Veilige modus? [trouwens: verschuift *alleen* de
taakbalk, of gaat het hele scherm naar links?]

marco

Re: wat is er mis met explorer.exe
de programma's van de taakbalk die verschuiven en ja alleen de taakbalk niet
het hele scherm.
maar als ik explorer.exe weer opnieuw opstart is alles weer goed.