Vraagje ivm met Upgrade OEM Vista home premium naar Ulimate

Highlander

Vraagje ivm met Upgrade OEM Vista home premium naar Ulimate
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem:
Ik had een pc met een OEM 64 bit ultimate Vista maar die is door een
kortsluitinggeheel onbruikbaar en kapot.

Ik heb me dan een nieuwe pc moeten aanschaffen en daar staat OEM 64 bit
vista home premium op.

Nu had ik graag gehad dat ik ik terug de code van de Ultimate zou kunnen
gebruiken , ik heb er tenslotte voor betaald.

dus is er een manier om up te graden van mijn home premium naar de Ultimate
die ik hier heb liggen?

Alvast bedankt.
Jetze Mellema

Re: Vraagje ivm met Upgrade OEM Vista home premium naar Ulimate
"Highlander" <Highlander@discussions.microsoft.com> wrote in message
> [...]
>
> Nu had ik graag gehad dat ik ik terug de code van de Ultimate zou kunnen
> gebruiken , ik heb er tenslotte voor betaald.

Waar je voor betaald hebt is een OEM versie die gebonden is aan de hardware
waarbij het verkocht is.

> dus is er een manier om up te graden van mijn home premium naar de
> Ultimate
> die ik hier heb liggen?

Helaas...

Jetze Mellema (MS MVP)

Jan Coenegrachts

Re: Vraagje ivm met Upgrade OEM Vista home premium naar Ulimate
Dag Jetze,

De beste oplossing is dat je de windows Vista Home Premium gewoon verwijderd
(harde schijf formatteren) en vervolgens de windows Vista Ultimate
installeren op uw nieuwe computer met het bijhorende serienummer. Van zodra
je deze gaat activeren, gaat dit niet lukken. Geen probleem, u belt naar het
telefoonnummer van Microsoft dat op het scherm verschijnt, u legt het
probleem gewoon uit. U krijgt dan een nieuwe activeringsnummer en het
probleem is opgelost.
De medewerkers van Micirosoft zullen voor dit probleem daar wel begrip voor
opbrengen hoor.

Ik heb het ook al eens voor gehad.

Groetjes,

Jan Coenegrachts,
JANCO Computing Advice

"Jetze Mellema" <stoppen@hotmail.com> schreef in bericht
> "Highlander" <Highlander@discussions.microsoft.com> wrote in message

> Waar je voor betaald hebt is een OEM versie die gebonden is aan de
> hardware waarbij het verkocht is.

> Helaas...
> --
> Met vriendelijke groet,
>
> Jetze Mellema (MS MVP)
> Lees mijn blog: http://jetzemellema.blogspot.com/
> Mijn hobby: http://www.mellema.net/homecomputers
> How to ask a question: http://support.microsoft.com/?id=555375

Jetze Mellema \(MS MVP\)

Re: Vraagje ivm met Upgrade OEM Vista home premium naar Ulimate
"Jan Coenegrachts" <janco.computing.advice@telenet.be> schreef in bericht
> Dag Jetze,
>
> De beste oplossing is dat je de windows Vista Home Premium gewoon
> verwijderd (harde schijf formatteren) en vervolgens de windows Vista
> Ultimate

Huh? Ik gebruik al een retail versie van Ultimate dus ik hoef helemaal niets
te formatteren.

> [...]
> probleem is opgelost.
> De medewerkers van Micirosoft zullen voor dit probleem daar wel begrip

Wat een slecht 'Computing Advice', dit is precies waarvan Microsoft zegt dat
het niet kan en wat niet toegestaan is.

Jetze Mellema (MS MVP)