Branden (kopieren) van data lukt niet

BvD

Branden (kopieren) van data lukt niet
Na formateren van schijf probeer ik foto's of andere data te branden op de
CD/DVD. Met de brander/Drive is niets mis. Na 2 seconden te kopieren/branden
crashed de totale computer en moet deze gereset worden. Formateren op alle
manieren gedaan, via allerlei andere software geprobeerd te kopieren, maar
computer blijft crashen.
Met Microsoft gebeld, maar deze verwijzen me naar HP (verkooppunt computer)
en deze verwijs mij weer terug naar MS......!@@#$%
Wie-o-wie kent dit probleem en kan mij een oplossing bieden?
--
Een gefrustreerde Vista-gebruiker
Jetze Mellema

Re: Branden (kopieren) van data lukt niet
"BvD" <BvD@discussions.microsoft.com> wrote in message
> [...]
> manieren gedaan, via allerlei andere software geprobeerd te kopieren, maar

Wat crasht? Komt er een foutmelding? Hoe weet je dat de brander goed is als
je met geen enkele software kunt branden? Firmware of drivers up to date?

> Met Microsoft gebeld, maar deze verwijzen me naar HP (verkooppunt
> computer)

Je hebt waarschijnlijk een OEM versie van Windows en die is geleverd door
HP. Dan moet je inderdaad bij HP zijn voor support en kun je niet bij
Microsoft terecht. Laat je niet met een kluitje het riet in sturen.

Jetze Mellema (MS MVP)

BvD schreef op 30-10-2007 16:25:
> [...]
> en deze verwijs mij weer terug naar MS......!@@#$%
> Wie-o-wie kent dit probleem en kan mij een oplossing bieden?

Moederbord-drivers ook geinstalleerd ?

BvD

Re: Branden (kopieren) van data lukt niet
Dank voor jullie respons, maar ... ik krijg geen foutmelding. De computer
blijft gewoon het scherm geven: kopieren naar... etc. met een tijdbalk hoe
lang eea nog duurt. Deze tijdsbalk blijft echter uren 2 sec. aangeven en de
computer kan alleen nog maar worden gereset.
Jelle, de Oemversie vereist inderdaad dat HP het probleem oplost, maar de
brander is getest, deze is goed, dus moet Vista de veroorzaker van het
probleem zijn. Deze echter verwijst mij natuurlijk weer naar HP... Ik ben
hierover al met de directie in discussie, maar.... mijn probleem bestaat nog
steeds. Andere oplossingen??
--
Thusigebruiker

"Jetze Mellema" wrote:

> [...]

> HP. Dan moet je inderdaad bij HP zijn voor support en kun je niet bij
> Microsoft terecht. Laat je niet met een kluitje het riet in sturen.

BvD

Re: Branden (kopieren) van data lukt niet
Hallo Karel,
Alles werkte tot een maand geleden. Helemaal niets aan het systeem
gewijzigd, maar nu werkt het niiet meer.
--
Thusigebruiker

BvD schreef op 30-10-2007 17:39:
> Hallo Karel,
> Alles werkte tot een maand geleden. Helemaal niets aan het systeem
> gewijzigd, maar nu werkt het niiet meer.

Helemaal niets veranderd is zelden waar .....
Uit jouw eerste bericht begreep ik dat je de c-disk geformatteerd had,
maar je bedoelde een CDRW :-(

Systeemherstel ??

FluffyB

Re: Branden (kopieren) van data lukt niet

"BvD" <BvD@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> en deze verwijs mij weer terug naar MS......!@@#$%
> Wie-o-wie kent dit probleem en kan mij een oplossing bieden?

MS heeft niks te zien met je pc en HP zijn meesters om hun
garantieverplichtingen te ontwijken. Kan het weten want ik verkoop er zelf.
Eerst naar verkoper gaan als dit probleem blijft en die gaan HP wel
aanspreken. Uiteindelijk is HP de fabrikant en niet MS. In BelgiŰ zit het
zo dat de volledige verantwoordelijk op de kap van de verkoper komt omdat ze
hier een Europese wet omtrent de consumenten waarborg in een lokale wet
hebben omgezet.

Jetze Mellema \(MS MVP\)

> [...]
> de
> computer kan alleen nog maar worden gereset.

Dat probleem komt me deels bekend voor, ik liep hier ook tegenaan als ik
data vanuit de Windows Verkenner naar dvd wilde branden. Maar ik kon het
omzeilen door gebruik te maken van andere brandsoftware, in mijn geval
Deepburner (http://www.deepburner.com/). Uit jouw bericht begrijp ik dat het
ook vast loopt als je andere brandsoftware gebruikt.

> [...]
> hierover al met de directie in discussie, maar.... mijn probleem bestaat

Ik heb het misschien niet duidelijk uitgelegd. Je moet ook bij HP zijn als
je een probleem hebt met Windows Vista van Microsoft. Dat komt doordat HP
(als OEM, pc-bouwer zijnde) een goedkope versie koopt van Microsoft en
daarbij beloofd om zelf de support op zich te nemen. Dat is de reden dat
Microsoft je verwijst naar HP, niet omdat de brander kapot zou zijn of iets
dergelijks.

Jetze Mellema (MS MVP)