back up maken lukt niet foutmelding 0x80070001

anneke

back up maken lukt niet foutmelding 0x80070001
Hallo,
Ik ben geen computer- fanaat, dus...heb wel hard hulp nodig maar graag op
eenvoudig niveau. Ben beetje radeloos.
Ik beschik over Windows Vista Home Premium, 32 bits. Heb een complete
back-up gemaakt op DVD op 9 oktober.
Alle pogingen sindsdien om een backup te maken (ingesteld op wekelijks,
automatisch of handmatig door het via back p centrum te starten) mislukken
wegens fout 0x80070001. Er wordt wel gezocht naar bestanden en ze worden
gekopieerd maar dan bij het branden naar de E; mijn DVD schrijver komt de
foutmelding. En de DVD's zijn nadien niet meer te gebruiken voor deze
toepassing want ze zijn niet leeg! Het heeft mij nu al 8 DVD's gekost....en
waanzinnig veel tijd.Ik heb via Google gezocht, via Windws Vista discussie
groepen Eng talig en vind nergens een oplossing.
Wie kan mij verder helpen?
Mamamegs

Re: back up maken lukt niet foutmelding 0x80070001
anneke explained on 28-10-2007 :
> [...]
> via Google gezocht, via Windws Vista discussie groepen Eng talig en
> vind nergens een oplossing. Wie kan mij verder helpen?

Dit is de oplossing van Jill Zoeller van Microsoft:

"Head into Disk Management and set your Active Partition to your
primary
Windows partition and not the EISA partition. You will then have to
reboot your PC, have your Windows Vista DVD available. Attempting to
boot normally will display the error that 'bootmgr' cannot be found.
Boot to the Windows Vista DVD and start the Recovery tool, the Recovery
tool will find an error, correct it and ask you to reboot. After
rebooting you should be able to see Windows Vista in the list of
installed operating system in the Recovery tool's OS list. Select
Windows Vista and then click on the Repair Startup
item. The Recovery tool will then detect a problem with 'bootmgr' and
will reinstall it. Reboot the system and Windows Vista will start
normally."

Uit deze discussie: http://tinyurl.com/2v6xsu

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

anneke

"Mamamegs" wrote:

> [...]

> item. The Recovery tool will then detect a problem with 'bootmgr' and
> will reinstall it. Reboot the system and Windows Vista will start

Bedankt vooralsnog voor het antwoord.
Ik durf dit zelf niet aan...zeker niet omdat er in de discussie
(tinyurl.com) bij staat dat niet zeker is dat dit de oplossing is..Ik wacht
even op komst computervriend en zal dan nader bericht doen.
Anneke