Verwijderen Vista van laptop

dany.v

Verwijderen Vista van laptop
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik een Vista OEM-versie van mijn nieuwe laptop
kan verwijderen teneinde de harde schijf te formateren mho de
herpartitionering en de installatie op de ene partitie van XP en op de
andere Vista (maar dan van CD)?
Waarschijnlijk dien ik in het BIOS een en ander te activeren maar wat juist?

2e vraag: Diezelfde laptop is voorzien van een ingebouwde webcam Ún van veel
(overbodige) Acersoftware.
Zal de laptop na formatering de software voor de camera automatisch
installeren of dien ik alvorens te formateren de software te kopiŰren naar
een andere drager (usbstick) mho een handmatige installatie.

Met dank voor de positieve reacties.

dany.v

Re: Verwijderen Vista van laptop
dany.v schreef op 27-10-2007 12:52:
> [...]
> installeren of dien ik alvorens te formateren de software te kopiŰren naar
> een andere drager (usbstick) mho een handmatige installatie.

Id dit niet veel eenvoudiger (en safer, ook gezien jouw 2e probleem):
http://www.vistabits.nl/dualboot_vista_xp.htm

> Id dit niet veel eenvoudiger (en safer, ook gezien jouw 2e probleem):
> http://www.vistabits.nl/dualboot_vista_xp.htm

KarelV,

Ik heb dit geprobeerd doch de installatie stopte en vroeg een diagnostisch
of installatieprogramma op te halen bij de fabrikant.Waarvoor dient dit
juist en kan ik, in voorkomend geval, dergelijk programma uitvoeren zonder
risico op problemen (bvb verlies gegevens op de andere partities van de HD)?

dany.v schreef op 28-10-2007 17:56:

> [...]
> risico op problemen (bvb verlies gegevens op de andere partities van de HD)?

Ik vermoed (maar je zegt het niet met zoveel woorden) dat de Setup van
XP mislukt. Ik kan me voorstellen dat er een SATA-disk in die pc zit,
waarvoor XP-setup de drivers nodig heeft. Die moet je dan in het begin
van de setup ('Druk op F6 om ..... te installeren', of iets dergelijks)
middels een floppy aanreiken.