backup programma's

carnelain

backup programma's
Ik vroeg mij af: Is het mogelijk om programma's te backuppen?
De situatie is als volgt. Ik heb een windows vista is beschadigd en ik wil
het opnieuw installeren. Maar ik heb ook een grote hoeveelheid programma's
geinstalleerd. Kan ik deze op een of andere manier kopieren waardoor ik de
schijf kan formaterren.
Waarschijnlijk gaat het fout als ik de programma's terugzet om dat de
verwijzingen allemaal niet kloppen. Is er een manier om dit te ondervangen?
KeesC

Re: backup programma's

"carnelain" <carnelain@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
newsB515FC9-5B6A-4234-ACD7-E4642200C1B1@microsoft.com...
> [...]
> Waarschijnlijk gaat het fout als ik de programma's terugzet om dat de
> verwijzingen allemaal niet kloppen. Is er een manier om dit te

Nee, tijdens installatie wordt er van alles op allerlei plaatsen in Windows
opgeslagen en neergezet (dll's, registry etc.). Bij een nieuw Windows moet
je daarom de installatie overdoen.

Kees.

Jacobus

Re: backup programma's
Vraag even in de groep hoe je vista kan repareren, schijnt als je
opstart met de DVD dat er een mogelijkheid is tot reparatie
Jacobus

carnelain schreef:
> [...]
> Waarschijnlijk gaat het fout als ik de programma's terugzet om dat de
> verwijzingen allemaal niet kloppen. Is er een manier om dit te ondervangen?

Detmer

Re: backup programma's

"KeesC" <ik@home.com> schreef in bericht

> [...]

> Windows opgeslagen en neergezet (dll's, registry etc.). Bij een nieuw
> Windows moet je daarom de installatie overdoen.

Het is wel handig om voor de volgende keer een "image" van je C-schijf te
maken vlak nadat je alle belangrijke programma's opnieuw hebt ge´nstalleerd.
Dat kan met programma's als: Norton Save & Restore, Norton Ghost, Acronis of
Vista Ultimate. Als je dan weer een keertje problemen krijgt ben je in een
half uur klaar.

Detmer

Jawade

Re: backup programma's
In article <DB515FC9-5B6A-4234-ACD7-E4642200C1B1@microsoft.com>, =?Utf-8?B?Y2FybmVsYWlu?=
<carnelain@discussions.microsoft.com> says...
> [...]
> Waarschijnlijk gaat het fout als ik de programma's terugzet om dat de
> verwijzingen allemaal niet kloppen. Is er een manier om dit te ondervangen?

Misschien helpt het als je Windows opnieuw eroverheen installeert.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. De site is uitgebreid!
http://jawade.nl/ <<Met een mirror op http://jawade.web1000.com/>>
carnelain

Re: backup programma's
Bedankt voor jullie input. Ik heb het probleem al een keer gepost maar
niemand schijnt er iets over te weten. Grootste nadeel van een preinstall
versie kopen is dat de producent ook gelijk alle recovery tools van windows
voor je verwijderd. Ik heb alleen de optie om de c drive te formateren omdat
ik geen originele dvd heb.
In ieder geval bedankt.