Belkin router

El Patriota©

Belkin router
Goede middag,
ik weet niet of dit de goede NG is hiervoor dus bij voorbaat al mijn
verontschuldigingen.
Ik zit met een probleem en Belkin kan dit niet oplossen. Waarschijnlijk is
mijn Engels niet technisch genoeg.
Ik wil via het programma FileShare pro ( http://www.wfshome.com/) iemand
een file van mijn computer laten halen.
Met XP lukte dit prima ná een bepaalde instelling van de Belkin router die
ik jammergenoeg ben vergeten.
Nu met Vista wordt mijn IP van mijn provider geblokt. Wel kan ikzelf er
inkomen met het IP van de router maar voor de rest niemand. Ook ikzelf kan
er niet inkomen met het IP van mijn provider.
Hoe moet ik de router instellen zodat iemand anders en ikzelf weer toegang
hebben tot bepaalde files op mijn server via mijn Providers IP via
FileSharepro.
Ik hoop dat iemand dit weet want ik zie het niet meer zitten. Ik kom er niet
uit.
Op voorhand bedankt,
Geert.

Re: Belkin router
El Patriota© schreef op 26-10-2007 13:52:
> [...]
> via FileSharepro.
> Ik hoop dat iemand dit weet want ik zie het niet meer zitten. Ik kom er

Poort 80 geforward naar de locale pc?
Step 1. Please config your router, redirect outside requests from port
80 of the router to port 80 of your computer.
http://www.wfshome.com/faqs.htm#q4

El Patriota©

Re: Belkin router

> Poort 80 geforward naar de locale pc?
> Step 1. Please config your router, redirect outside requests from port 80
> of the router to port 80 of your computer.
> http://www.wfshome.com/faqs.htm#q4

Hallo Karel,
ik kan poort 80 niet gebruiken want die is al in gebruik. Ik gebruik nu
poort 81.
ik krijg hem wel aan de praat als ik in de router de DMZ inschakel , dus
zonder Firewall ga werken.
Heb wel de Firewall van Norton in gebruik.
De router zegt er het volgende over:

Firewall > DMZ

DMZ

The DMZ feature allows you to specify one computer on your
network to be placed outside of the NAT firewall. This may be necessary if
the NAT feature is causing problems with an application such as a game or
video conferencing application. Use this feature on a temporary basis. The
computer in the DMZ is not protected from hacker attacks. To put a computer
in the DMZ, enter the last digits of its IP address in the field below and
select "Enable". Click "Submit" for the change to take effect. More Info

Doe ik hier dus verstandig aan?
Graag je mening hieromtrent.
Geert

Re: Belkin router
El Patriota© schreef op 26-10-2007 15:30:

> [...]
> zonder Firewall ga werken.
> Heb wel de Firewall van Norton in gebruik.

Van die DMZ zou ik maar afblijven, net zoiets als op vakantie gaan
zonder de achterdeur op slot te doen ;-)

Ik ken dat programma niet, maar ik begrijp dat het gebruik maakt van de
standaard http-poort 80. Poort 81 lijkt me niet mogelijk.
Je zegt dat poort 80 al in gebruik is, maar is dat niet de
portforwarding naar de pc toen daar XP op stond? Kijk eens wat nu je
locale IP-adres is [ Start - uitvoeren - cmd<enter> , typ ipconfig /all
en kijk bij de LAN-verbinding ].
Mogelijk is dat nu een iets ander adres dan vroeger [ 192.168 .?.? ].
Vul dat nieuwe adres dan in in de router bij port 80

Verder is het natuurlijk *altijd* een *goed* idee om norton uit te
schakelen :-) :-) , zeker de firewall in dit geval.

El Patriota©

Re: Belkin router

> [...]
>
> Verder is het natuurlijk *altijd* een *goed* idee om norton uit te
> schakelen :-) :-) , zeker de firewall in dit geval.

Ja, Karel, Norton is ook mijn favoriet niet maar hij kwam bij de computer,
vandaar.
ik heb dank zij die links van je het over een andere boeg gegooid.
Heb gekeken bij Firewall virtual server en zie, het is gelukt.
Of het zo hoort weet ik niet maar zo te zien is alles intact, de firewall en
de DMZ.
Dit staat er:

Enable Description Inbound port Type Private IP address Private
port

Bij Inbound port heb ik 2x 81 ingevuld en bij Private port ook. Bij Private
IP Adres wat ik gevonden heb bij 192.168.?.?
Het lukt me nu om met het gewone IP adres van mijn Provider in te loggen.
Wat denk je ervan Karel?
Is dit zoals het moet en is het veilig?
Vriendelijke groeten,
Geert.

Re: Belkin router
El Patriota© schreef op 26-10-2007 20:07:

> [...]
> Private IP Adres wat ik gevonden heb bij 192.168.?.?
> Het lukt me nu om met het gewone IP adres van mijn Provider in te loggen.

Tja , veilig , ...., ik kom er in ieder geval zó op (IP-adres:81), het
werkt dus wel. Maar geen password nodig, iedereen kan dus up- en
downloaden ... Van hacken heb ik geen kaas gegeten :-(

El Patriota©

Re: Belkin router

> Tja , veilig , ...., ik kom er in ieder geval zó op (IP-adres:81), het
> werkt dus wel. Maar geen password nodig, iedereen kan dus up- en
> downloaden ... Van hacken heb ik geen kaas gegeten :-(

Dat klopt. Het is maar om te proberen.
Er komt een password op.
Bedankt Karel.
Geert.