Windows Mail + Ongewenste e-mail

Wurnie

Windows Mail + Ongewenste e-mail
Ik heb de volgende twee vragen:
1) Ondanks dat heel veel spam in de ongewenste e-mail folder verdwijnt,
gebeurd dat met heel veel spam ook niet. Nu moet ik elke header in Postvak In
die spam vertegenwoordigd aanklikken met de rechtermuistoets op ongewenste
e-mail klikken en 'toevoegen aan geblokkeerde enz' selecteren. Kan dat niet
makkelijker. Bijvoorbeeld door eerst alle spamberichten te selecteren (met
shift en/of CTRL), dan met de rechtermuisknop aanklikken en vervolgens voor
alle berichten in een keer de keuze maken om ze toe te voegen aan de
geblokkeerde afzenders. Als ik ze nu allemaal selecteer en ik doe de
rechtermuisklik dan zijn alle keuzes uitgegrijsd. Maw ik kan niets
selecteren. Gevolge is dat ik berichtje voor berichtje (en dat zijn er nogal
wat) moet afhandelen.
2) Ik gebruik Vista (en dus ook Windows Mail) en heb Norton Internet
Security for de Malicious code activiteiten. In de XP tijd had Norton zijn
eigen Outlook entry in Outlook Express om de spam mail in te plaatsen. Nu
wordt dat door Windows Mail in de map 'Ongewenste Mail' geplaatst. Mijn vraag
is: Betekent dit nu dat Windows in control is en Norton geen activiteiten met
mail uitvoerd?

Re: Windows Mail + Ongewenste e-mail
Wurnie schreef op 25-10-2007 17:44:
> [...]
> is: Betekent dit nu dat Windows in control is en Norton geen activiteiten met

ad2 : geen idee, op mijn machine komt geen norton :-)
ad1 : je zou eens kunnen denken aan een apart Spam-filter. Mijn absolute
favotiet is K9 (http://keir.net). Na een week of 2 á 3 'leren' komt die
al gauw tot een score rond de 99%. K9 bouwt een eigen database op aan de
hand van jouw kwalificaties (wel/geen spam), aan de hand waarvan hij in
de loop der tijd steeds beter spam van geen-spam kan onderscheiden.

Wim Hekken ;-)

Wurnie schreef:
> Ik heb de volgende twee vragen:
> 1) Ondanks dat heel veel spam in de ongewenste e-mail folder verdwijnt,
> gebeurd dat met heel veel spam ook niet.

Bied jouw internetprovider geen spamfilter aan? Een goed onderhouden
spamfilter houd al meer dan 95% van de spam buiten je computer.
--

Wim Hekken ;-)