BSOD

Sepp

BSOD
Tot vervelens toe krijg ik constant een BSOD. De tijd die er tussen zit
varieerd vrij hard, maar het blijft irritant. Het gebeurt ook niet enkel bij
een bepaald programma, maar altijd. Wanneer mijn laptop weer is opgestart
zegt windows dat hij herstelt is en dat er een oplossing beschikbaar is.
Wanneer ik hierop klik zegt hij dat de oplossing niet beschikbaar is in mijn
taal, dus moet ik engels kiezen. Hier heeft hij echter een probleem aangezien
hij de pagina niet kan weergeven. Het probleem met handtekening ziet er als
volgt uit:

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 2067

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem (sommige bestanden
zijn mogelijk niet meer beschikbaar)
Mini092007-02.dmp
sysdata.xml
Version.txt

Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk
zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het
probleem veroorzaakt.

Extra informatie over het probleem
BCCode: 1000008e
BCP1: C0000005
BCP2: 891E03DC
BCP3: A3241BAC
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 768_1
Servergegevens: c9a1170e-1335-4337-a1be-df131213ae12

Bij het BSOD zelf is de stop tekst: 0x0000008E (0xC0000005, 0x888533DC,
0xA56B0BAC). Wanneer ik dit ingeef op de website van microsoft support geeft
hij weer dat deze error er komt door het "Haxdoor" virus. Ik heb reeds een
antivirus gekocht(Panda 2008) en gescant met de geupdate versie. Ik heb mijn
systeem ook via de Panda online scan gescant en ook vanuit de BIOS. Ik heb in
alle drie gevallen niets gevonden. Ook met een HijackThis scan heb ik niets
vreemds gevonden. Ik weet er echt geen raad mee, het enige wat ik nog kan
bedenken is een recovery, maar dit stel ik liever uit omdat ik dan mijn
documenten kwijt ben aangezien het virus ook op de backup bestanden zou
kunnen zitten. Moest er dan toch eentje op zitten.
Kan iemand mij helpen want ik ben ten einde raad

Met vriendelijke groeten
Sepp

Re: BSOD
Sepp schreef op 25-10-2007 17:07:
> [...]
> kunnen zitten. Moest er dan toch eentje op zitten.
> Kan iemand mij helpen want ik ben ten einde raad

Nee, dat virus is het vrijwel zeker niet. Meer voor de hand liggend is
een hardware probleem met het geheugen. In deze discussie komen een stel
suggesties aan de orde, maar het is vrij technisch :-(
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/t1060481303
Hoe oud/jong is die pc ? Garantie ?

Sepp

Re: BSOD
Alvast bedankt voor de snelle reply. Mijn laptop is ongeveer een half jaartje
oud dus er zit nog garantie op. Mijn laptop is gekocht in de makro, maar ik
heb destijd de doos weggesmeten. Ik heb iemand horen zeggen dat als je iets
wilt binnenbrengen in de makro dat het in de originele doos moet zijn :-S
maar ik kan altijd eens proberen.

Sepp