FrontPage Express

Michel

FrontPage Express
Het Microsoft-programma FrontPage Express voor het maken van webpagina's
werd standaard meegeleverd met IE 4-5-6.
Met Vista kreeg ik ook automatisch IE7 en daar vind ik FPE niet meer in
terug. Wellicht is het nog wel ergens te downloaden maar mijn vraag is of
iemand weet of FPE nog werkt onder Vista want de reden dat het niet meer bij
IE7 staat zou daar wel eens mee te maken kunnen hebben.
Ik vond in het archief wel een korte draad terug over Frontpage 2003 maar ik
ben niet zeker of daar FPE mee bedoeld wordt:
Dank voor reacties.

--
Michel

Hans Schuts

Re: FrontPage Express
Op Thu, 25 Oct 2007 14:39:52 +0200, "Michel"
<metrisch_malen@yahoo.com> schreef:

> [...]
>iemand weet of FPE nog werkt onder Vista want de reden dat het niet meer bij
>IE7 staat zou daar wel eens mee te maken kunnen hebben.

Mogelijk is informatie daarover te vinden op de site van Microsoft.

>Ik vond in het archief wel een korte draad terug over Frontpage 2003 maar ik
>ben niet zeker of daar FPE mee bedoeld wordt:

Nee, is absoluut niet hetzelfde.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Michel

Re: FrontPage Express
"Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht

> Mogelijk is informatie daarover te vinden op de site van Microsoft.

Ik heb FPE gevonden, gedownload en ge´nstalleerd.
Is al wel een ouder programma maar ik wil het wel eens proberen.

Ik denk wel dat het werkt onder Vista maar als ik het open krijg ik eerst
een venstertje met volgende waarschuwing.

"Kan het systeemregister niet bijwerken. Probeer het register bij te werken
met REGIDIT"

Ik heb niet veel zin om in het register te liggen woelen. Is dat bijwerken
Řberhaupt nodig voor het functioneren?

--
Michel

Hans Schuts

Re: FrontPage Express
Op Fri, 26 Oct 2007 22:52:31 +0200, "Michel"

> [...]
>met REGIDIT"
>Ik heb niet veel zin om in het register te liggen woelen. Is dat bijwerken

Wat denk je zelf? Het programma start toch niet op zonder die
wijziging, wat die dan ook mag inhouden? En het feit dat die melding
komt, lijkt me genoeg zeggen over het juist _niet_ zal werken onder
Vista. Verder kun je niets met die melding, want wat er precies waar
bijgewerkt moet worden in het register..... Je zou nog kunnen proberen
om het in de compabiliteitsmodus te draaien, maar ook dan geef ik je
weinig kans.

> [...]
> bijgewerkt moet worden in het register..... Je zou nog kunnen proberen
> om het in de compabiliteitsmodus te draaien, maar ook dan geef ik je

Dank voor je reactie.
Nou ja, het rare is dat ik die melding gewoon weg kan klikken via 'Esc' en
danwordt FPE geopend. Ik heb hem eens uitgeprobeerd en een ge-edite tekst
uit FPE in mijn map index.html gezet. Wanneer ik die dan open in mijn
browser dan staat de tekst er netjes in. Ik zou denken dat ik hem dan ook
kan FTP-en maar dat heb ik nog niet geprobeerd. FPE wordt eigenlijk niet
ge´nstalleerd, het is een self-extracting programma dat je gewoon via de
prullenbak weer kunt weggooien zonder uninstall. Misschien dat Vista
daarover struikelt. Nou ja, ik bekijk het nog wel eens. Bedankt.

--
Michel.

Hans Schuts

Re: FrontPage Express
Op Sat, 27 Oct 2007 17:44:59 +0200, "Michel"

> [...]
>prullenbak weer kunt weggooien zonder uninstall. Misschien dat Vista
>daarover struikelt. Nou ja, ik bekijk het nog wel eens. Bedankt.

Allemaal erg vreemd. Die melding over dat systeemregister komt toch
ergens vandaan en als er geen installatie uitgevoerd hoeft te worden,
is het dubbel vreemd en zou _ik_ het in ieder geval niet vertrouwen.
Maar je merkt vanzelf wel waar het schip op een gegeven moment
strandt. En dat Vista zou struikelen over dat gewoon in de pruillenbak
kunnen gooien in plaats van een uninstall doen, is in ieder geval
onzin.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl