computer reboot steeds

kees

computer reboot steeds
Wie weet wat de oorzaak kan zijn ,de afgelopen weken valt zo nu en dan de
computer terwijl ik een of meerdere applicaties draai, eensklaps uit en
start opnieuw op en ik krijg dan het scherm te zien waaop je kan aangegeven
op hem weer op de normale manier op te starten.
dit gebeurt niet bij een specifieke applicatie maar op verschillende
manieren,soms als ik de mediaspeler wil gebruiken de andere keer als ik een
link wil door mailen enz enz

wie kan mij van advies dienen aub

groet kees

Geert

Re: computer reboot steeds

"kees" <nospam@nospam> schreef in bericht
> [...]
> dit gebeurt niet bij een specifieke applicatie maar op verschillende
> manieren,soms als ik de mediaspeler wil gebruiken de andere keer als ik

Uit eigen ervaring weet ik dat wel eens op een stofprobleem zou kunnen
wijzen. Heb het ook meegemaakt en na lang zoeken heb de boel opengesmeten ,
alle kaarten en geheugenmodules eruitgehaald en eens grondig ontstoft en
probleem was opgelost

Hans Schuts

Re: computer reboot steeds
Op Thu, 25 Oct 2007 13:56:40 +0200, "kees" <nospam@nospam> schreef:

> [...]
>dit gebeurt niet bij een specifieke applicatie maar op verschillende
>manieren,soms als ik de mediaspeler wil gebruiken de andere keer als ik een

Er zal iets mis zijn met je hardware, waarschijnlijk het geheugen. Dat
automatisch opnieuw starten kun je uitschakelen. Je krijgt dan het
beruchte BSoD te zien en hopelijk geeft dat een aanwijzing. En ook kun
je in de systeemlogs kijken of daar iets te vinden is.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
kees

Re: computer reboot steeds

Bedankt alvast voor het meedenken
Ik zal dat automatisch opstarten uitschakelen en kijken wat voor foutmelding
de computer geeft
In de logboeken kan ik alleen maar vinden bij systeem eventlog fout 6008 en
daar staat alleen dat de computer onverwachts is uitgeschakeld meer niet??

groet kees
> [...]
> dit gebeurt niet bij een specifieke applicatie maar op verschillende
> manieren,soms als ik de mediaspeler wil gebruiken de andere keer als ik

Hans Schuts

Re: computer reboot steeds
Op Thu, 25 Oct 2007 15:21:13 +0200, "kees" <nospam@nospam> schreef:

> [...]
>daar staat alleen dat de computer onverwachts is uitgeschakeld meer niet??

Helaas schiet je met die melding inderdaad niets op. Microsoft heeft
daar wel documentatie over, maar die zal neit iets met jouw probleem
te maken hebben. Maar voor alle zekerheid toch even de link:

http://support.microsoft.com/kb/326564/nl

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
kees

Re: computer reboot steeds
Hallo hans,

bij de laatste reboot kreeg ik het beruchte blauwescherm met de fout melding
page_Fault_in_nonpaged_area
stop 0x00000050 etc.
weet jij wat ik hier verder mee aan moet

groet kees
> [...]
> dit gebeurt niet bij een specifieke applicatie maar op verschillende
> manieren,soms als ik de mediaspeler wil gebruiken de andere keer als ik

Hans Schuts

Re: computer reboot steeds
Op Fri, 26 Oct 2007 17:11:12 +0200, "kees" <nospam@nospam> schreef:

>bij de laatste reboot kreeg ik het beruchte blauwescherm met de fout melding
>page_Fault_in_nonpaged_area
>stop 0x00000050 etc.
>weet jij wat ik hier verder mee aan moet

Mogelijk is er iets neit in orde met je geheugen. Maar die etc is
helaas niet het toppunt van duidelijkheid in de verstrekte informaite.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl

Re: computer reboot steeds
kees schreef op 26-10-2007 17:11:
> [...]
> page_Fault_in_nonpaged_area
> stop 0x00000050 etc.
> weet jij wat ik hier verder mee aan moet

Puzzelen :-( :
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...zoeken& meta=

kees

Re: computer reboot steeds
Ja misschien was ik niet helemaal duidelijk , ik heb bij systeembeheer en
dan bij betrouwbaarheids en prestatie controle gekeken en daar zie ik bij
geheugen dat er steeds verschillende hardefout meldingen per sec worden
gegeven, soms wel meer dan 1300!!.
Betekent dit dan inderdaad zoals je al suggeeerde dat de problemen in het
geheugen gezocht moeten worden of zijn die foutmeldingen normaal??

kees
> [...]
> dit gebeurt niet bij een specifieke applicatie maar op verschillende
> manieren,soms als ik de mediaspeler wil gebruiken de andere keer als ik

Hans Schuts

Re: computer reboot steeds
Op Sat, 27 Oct 2007 16:52:10 +0200, "kees" <nospam@nospam> schreef:

> [...]
>Betekent dit dan inderdaad zoals je al suggeeerde dat de problemen in het
>geheugen gezocht moeten worden of zijn die foutmeldingen normaal??

Sommige foutmeldingen kun je inderdaad best negeren, maar aangezien
jij last hebt van een niet normaal werkend systeem......

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl