telkens blauw scherm door virus-scanner

Ivar

telkens blauw scherm door virus-scanner
hallo,

mijn windows vista home premium 32bit denkt dat ik een virus scanner heb
geïnstalleerd. maar dit is niet het geval. (ik heb hem gedeïnstalleerd met de
daarvoor gemaakte tools)

nu zou dit niet erg zijn als windows ermee om kon gaan, maar dit ik ook niet
het geval. ik krijg +/- 2x per dag een blauw scherm met de boodschap dat
windows is afgesloten om mij te beschermen.

dus wat kan ik doen om windows te laten beseffen dat ik géén virus scanner
heb, zodat ik een ander kan installeren.

bij voorbaat dank,

Ivar in 't Veen
Jeroen

Re: telkens blauw scherm door virus-scanner
Hoi Ivar,

Je kunt naar het beveiligingscentrum gaan in het configuratiescherm:

configuratiescherm >> Beveiliging >> Beveiligingscentrum

Dan zie je een overzicht waarop windows controleert. Klik op het vakje om
het gedeelte voor Beveiliging tegen ongewenste software uit te klappen. Daar
kun je aangeven dat je niet wilt dat Windows controleert of er een
virusscanner aanwezig is. Daarmee is wellicht het probleem opgelost.

Groet en suc6,
Jeroen

Ivar schreef op 24-10-2007 21:18:
> [...]
>
> dus wat kan ik doen om windows te laten beseffen dat ik géén virus scanner
> heb, zodat ik een ander kan installeren.

Welke virusscanner *had* je geinstalleerd?

Ivar

Re: telkens blauw scherm door virus-scanner
norton en mcafee (nooit tegelijk gedraaid, ik had norton er al af voordat ik
mcafee eropzette maar toch).

> [...]

kun je aangeven dat je niet wilt dat Windows controleert of er een
virusscanner aanwezig is. Daarmee is wellicht het probleem opgelost."

ik zie dit vakje niet!

Ivar schreef op 29-10-2007 19:26:
> norton en mcafee (nooit tegelijk gedraaid, ik had norton er al af voordat ik
> mcafee eropzette maar toch).

Als Vista 'denkt' dat er nog een virus-programma geinstalleerd is, zijn
er blijkbaar nog resten van Norton of McAfee over.

Norton geheel verwijderen:
http://service1.symantec.com/SUPPORT...05033108162039

McAfee verwijderen:

1. Click on the following link to download the MCPR removal tool
http://download.mcafee.com/products/...tches/MCPR.exe
2. Click Save and save the file to your desktop
3. Close all McAfee Application windows you may have open, and
double-click on MCPR.exe to start the removal tool. Windows Vista users
will have to right-click on the file and select "Run as Administrator"
4. After the removal tool finishes, you should be prompted to
restart your computer.
5. Once the computer restarts, your McAfee product should be
uninstalled.
6. If for any reason there appears a red X during the uninstall, go
to the following location for more advanced uninstall instructions
involving the registry.

http://tools.mcafeehelp.com/doc.php?...1&docid=419397

Extra Optional Steps

1. Open My Computer, double-click on Drive C
2. Double-click on Program Files
3. Look for any McAfee product folders that remain. Right-click on
them and choose Delete
4. Close My Computer and other folders

En als je +/- 2x per dag een blauw scherm krijgt waarbij vista wordt
aafgesloten, komt dat niet door de virusscanner.

Ivar

Re: telkens blauw scherm door virus-scanner
hallo,

bij de norten deïntallatie krijg ik het blauwe scherm.
de deïnstallatie van mcafee werkt wel maar mcafee staat nogsteeds (actief)
in de lijst bij m'n beveiligings centrum.
en de tweede link voor mcafee werkt niet (hij is dood).

en de frequentie waarin ik een blauw scherm krijg is wel afgenomen naar +/-
1x in de twee dagen. maar als het gebeurd zegt m'n windows wel dat het aan
m'n virus scanner ligt.

alsnog bedankt voor al jullie hulp.

Ivar

P.S. ik heb de hele hap met > ervoor weggehaald uit dit bericht zodat het
niet een onnodige lange lap tekst word.

Ivar schreef op 31-10-2007 16:10:
> hallo,
>
> bij de norten deïntallatie krijg ik het blauwe scherm.
> de deïnstallatie van mcafee werkt wel maar mcafee staat nogsteeds (actief)
> in de lijst bij m'n beveiligings centrum.

Dan is er dus nog steeds iets van McAfee aanwezig.
Deze removal tool: ?
http://www.softpedia.com/get/Tweak/U...val-Tool.shtml

Ivar

"karelV" wrote:

> Dan is er dus nog steeds iets van McAfee aanwezig.
> Deze removal tool: ?
> http://www.softpedia.com/get/Tweak/U...val-Tool.shtml

Nee, deze tool werkt ook niet (volgens mij dezelfde als al eerder hierboven
genoemd).