DVD Maker herkent kan mijn dvd-brander niet vinden

Jeroen

DVD Maker herkent kan mijn dvd-brander niet vinden
Beste allemaal,

Mijn Windows DVD-Maker herkent mijn brander niet. Omdat hij de brander niet
kan vinden kan ik via DVD-Maker dus ook geen dvd's branden. Het gekke is dat
hij wel door de computer herkent wordt en dat alle drivers correct zijn
ge´nstalleerd. Andere brandprogramma's zoals Nero e.d. herkennen mijn
brander wel en daar gaat het branden prima mee.

Wie heeft hier een oplossing voor zodat mijn windows dvd maker mijn brander
weer herkent?

Groet,

Jeroen

Jaap

RE: DVD Maker herkent kan mijn dvd-brander niet vinden
Ik zag dit te laat. Ik heb namelijk hetzelfde probleem en heb dat zojuist
hier gepost. Ook een Samsung DVD brander?
--
Jaap

Jeroen schreef op 24-10-2007 17:20:
> [...]
> herkennen mijn brander wel en daar gaat het branden prima mee.
>
> Wie heeft hier een oplossing voor zodat mijn windows dvd maker mijn

Eerste suggestie: in Apparaatbeheer verwijderen ('installatei ongedaan
maken') en dan bij een volgende opstart van Windows weer laten installeren.

Jeroen

Re: DVD Maker herkent kan mijn dvd-brander niet vinden
Hoi Karel,

Bedankt voor de tip. Heb ik helaas al geprobeerd. Voor de volledigheid de
dingen die ik al gedaan heb hieronder op een rijtje:

*Apparaatbeheer, Installatie ongedaan maken (nu 3x gedaan) en opnieuw
installeren.
*Registers aangepast: Upper en Lowerfilters verwijderd.
*Windows opnieuw ge´nstalleerd en hardware opnieuw ge´nstalleerd.

Bovenstaande mocht niet baten. Ik ben bang dat het een softwarematig
probleem is binnen Windows DVD-Maker zelf. Ik zou dat programma graag
opnieuw willen installeren of repareren, maar weet niet hoe ik daarbij kan
komen Ún of dat wel kan.

Als je nog andere tips hebt hoor ik ze graag!

Groet en bedankt,

Jeroen

> Eerste suggestie: in Apparaatbeheer verwijderen ('installatei ongedaan
> maken') en dan bij een volgende opstart van Windows weer laten
> installeren.

Jeroen

Re: DVD Maker herkent kan mijn dvd-brander niet vinden
Hey Jaap,

Nee, ik heb een LG brander, maar volgens mij heeft het gewoon met DVD-Maker
te maken, want de rest werkt wel gewoon idd zoals nero e.d.

Van Microsoft zelf de tip gekregen om het register aan te passen, had ik al
geprobeerd op aanraden van mijn computerleverancier, maar dat mocht niet
baten. Succes! Hopelijk weet iemand meer!

Grt.

Jeroen
"Jaap" <Jaap@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> Jaap

Jaap

Re: DVD Maker herkent kan mijn dvd-brander niet vinden
Jeroen,
Ook in Windows Fotogalerie wordt de brander niet herkend. Is dat bij jou ook
zo?
--
Jaap

"Jeroen" wrote:

> [...]
> geprobeerd op aanraden van mijn computerleverancier, maar dat mocht niet
> baten. Succes! Hopelijk weet iemand meer!

Jeroen

Re: DVD Maker herkent kan mijn dvd-brander niet vinden
Hey Jaap,

Klopt precies hetzelfde verhaal heeft ook geen brander in zijn lijstje
staan. Stom dat we die programmaatjes niet ff opnieuw kunnen installeren
ofzo.

> Jeroen,
> Ook in Windows Fotogalerie wordt de brander niet herkend. Is dat bij jou
> [...]

Jeroen

Re: DVD Maker herkent kan mijn dvd-brander niet vinden
Het gaat om bijgevoegde problemen. In afbeelding 1 is te zien dat de lijst
van te selecteren branders leeg is en in afbeelding 2 de foutmelding die ik
krijg als ik probeer te branden:

"U beschikt niet over een schijfstation waarmee u bestanden op cd of dvd
kunt branden."

Iemand een oplossing?

Groet,

Jeroen

Jeroen schreef op 26-10-2007 19:43:
> [...]
> foutmelding die ik krijg als ik probeer te branden:
>
> "U beschikt niet over een schijfstation waarmee u bestanden op cd of dvd

Computer - rechtsklik op de Brander - Eigenschappen, is daar een tabblad
'Opnemen' bij? Zo ja, wat staat erop aangevinkt?

Jeroen

Re: DVD Maker herkent kan mijn dvd-brander niet vinden
Nee daar zit geen tabblad opnemen bij, alleen Algemeen, Hardware, Delen en
Aanpassen.

Bedankt,

Jeroen