vista vast na geheugendump

carnelain

vista vast na geheugendump
Hoi,

Ik was gister een programma aan het installeren op mijn acer 9420 met
windows vista home premium. Tijdens de installatie schoot het scherm op een
blauw scherm met iets over een geheugendump. Hierna werd pc gewoon opnieuw
opgestart en werd er melding gemaakt van nieuwe hardware. Tijdens het
verwerken van deze melding kreeg ik dezelfde geheugendump. Nu kom ik als de
laptop opstart in het scherm "windows foutherstel" met twee opties:
opstartherstel starten
windows normaal starten
Bij de eerste opties gebeurt er ogenschijnlijk niets, het beeld gaat even op
zwart en komt dan terug op hetzelfde scherm.
Bij normaal opstarten krijg ik het windows laden balkje maar na een tijdje
krijg ik kort een blauw scherm en start de laptop opnieuw op.
Hetzelfde gebeurt als ik op wil starten in veilige modus of met de laatst
bekende configuratie. Ik heb alleen een backup disc zelf gebrand en daarmee
kan ik alleen vista opnieuw installeren (c schijf formateren). Ik kan in de
bios komen en bij het multiboot scherm. Ook kan ik in een scherm komen (alt
+F10) dat iets zegt over windows opstartopties.
Ik heb geen flauw idee hoe ik hem weer aan de praat krijg en ik heb niet
zo'n zin om mijn schijf te formateren (of liever gezegd alle programma's weer
installeren).
Ik zou het heel prettig vinden als iemand weet hoe ik dit oplos?

Carnelain
carnelain

RE: vista vast na geheugendump
Ik heb de foutmelding uit het blauwe scherm te pakken weten te krijgen:
STOP: 0x00000076 (0xc0000005,0x81c90722,0x88dc5a68,0x88dc5764)
Nu vind ik van alles over deze foutmelding maar niets wat van toepassing is
op mijn probleem. Er is blijkbaar een verkeerde driver geinstalleerd en die
moet ik zien te verwijderen maar hoe???