importeren outlook bestand (*.pst) in windows mail (vista)

bidibidi007

importeren outlook bestand (*.pst) in windows mail (vista)
Ik wil graag mijn oude mailtjes importeren in windows mail. Eerder gebruikte
ik outlook 2000 (dus een .pst bestand). Echter wanneer ik de importeerfunctie
probeer te gebruiken, krijg ik een foutmelding dat berichten uit de
MAPI-client niet geimporteerd kunnen worden. En dan heb ik het .pst bestand
nog niet eens kunnen selecteren.

Weet iemand voor mij een oplossing om dit probleem te verhelpen.
Paul

Re: importeren outlook bestand (*.pst) in windows mail (vista)
Ik vraag me af of je inderdaad een *.pst bestand hebt, want de melding
"mapi-client kan niet geimporteerd worden verschijnt op het moment dat je
berichten verzend/ontvangt dmv mapi-protocol. Mapi laat alle berichten op de
server staan en dus geen *.pst. Vraag: heb je een fysieke *.pst bestand?

Groet,
Paul

"bidibidi007" <bidibidi007@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]

bidibidi007

Re: importeren outlook bestand (*.pst) in windows mail (vista)
Dat is nu precies wat ik ook niet snap. Ik heb namelijk gewoon een pop3
account in de trend van mail.???.nl. Daarnaast heb ik van mijn oude
(gecraste) computer een *.pst bestand overgehouden. Eerder kon je deze in
outlook makkelijk inlezen zodat alle mailtjes die op mijn harddisk staan weer
terugkomen. Het meest vreemde is nu wel bij windows mail van vista, is dat de
MAPI foutmelding al komt op het moment dat ik bij de import functie "outlook"
selecteer.

Gr.

bidibidi007 schreef op 21-10-2007 22:59:
> [...]
> MAPI foutmelding al komt op het moment dat ik bij de import functie "outlook"

Eerst Outlook weer installeren op die nieuwe pc, dán de import in
Windows Mail doen ...... gedoe dus :-(
Alternatief: sleep op de oude pc alle mailtjes naar tijdelijke mappen
(bijv. op een USB-stick). Dat worden dan allemaal losse .eml bestandjes.
Vervolgens sleep je die .eml bestanden op de nieuwe pc naar Postvak IN
(of Verzonden items) van Windows Mail.