verwijderen restanten van deïnstallaties

FrankK

verwijderen restanten van deïnstallaties
Ik heb Windows Vista op mijn PC geïnstalleerd en daarna MS Office 2007.
Aansluitend heb ik voor Outlook 2007 een geupgrade versie van
Hotsync/OutlookConduite waarmee ik Outlook en mijn Palm Handheld (ZIRE 31)
synchroniseer.
Vista functioneert prima. Office 2007 wat minder.
Na enkele niet op te lossen problemen met Outlook 2007 (Microsoft vroeg
tenslotte voor ondersteuning op mijn Office-Enterpise versie bijna €300) heb
ik de 2007 versie van MS Office er trachten af te halen via control panel.
Dat lukte niet omdat ineens setup de taal (nl) van mijn office versie niet
bleek te ondersteunen. Ik heb het uiteindelijk verwijderd met een
bestandbeheer programma, Total Commander (TC) en vervolgens met CCleaner het
register schoongemaakt.
Er staan echter nog steeds restanten van MS Office 2007 op mijn PC die er
niet af te halen zijn. Ook Control Panel denkt nog steeds dat Office 2007 er
op staat. Weet iemand hoe ik dit alsnog kan verwijderen?

Vervolgens bleek na herinstalleren van MS Office 2003 dat de
Hotsync/OutlookConduit versie die ik voor de 2007 versie geïnstalleerd had,
niet compatibel is met Outlook 2003.
Ook dit programma liet zich niet compleet verwijderen op de koninklijke weg:
Er staan nog steeds een paar sleutels in het register die niet te verwijderen
zijn, evenals een map met programmabestanden die eveneens niet te verwijderen
zijn (TC geeft de melding: haal de schijfbeveiliging weg). Maar goed, ik
start de setup van een oudere versie van Hotsync/Outlookconduit en dit
programma meldt al snel dat er reeds een nieuwere versie op mijn PC staat en
breekt daarmee de setup af. Nu kan ik mijn Palm Zire niet meer synchroniseren
met MS Outlook. Weet iemand hoe ik de restanten van de nieuwste
Hotsync/Outlookconduit kan verwijderen?
Dank voor een antwoord.
In een ander forum (van HCC) kreeg ik hierop de suggestie:
Selecteer de registersleutel, klik rechts, kies machtigen, verleen Uzelf
alle rechten, verwijder vervolgens de sleutel. Doe dit met elke sleutel die
"niet verwijderd" kan worden. Kijk ook helemaal onderaan in het register,
daar staan "Legacy" keys, als gevolg van installaties, dus ook van
Office2007. Let hierbij extra goed op dat U de juiste key verwijdert. Moet
overigens op dezelfde manier.

Het blijkt dat het verwijderen van deze sleutels niet lukt omdat
"daarboven" het veranderen van de machtigingen geweigerd wordt door het
systeem.
Helaas blijven deze geblokkeerde machtigingen ook geblokkeerd als ik mijn PC
in de veilige modus start.

Ook de elders in dit forum gesuggeerde oplossingen als: maak gebruik van
“Unlocker” of laat “regcure” het register schoonmaken: werken niet. De
verankering van enkele bestandsmappen van Office 2007 resp. van
registersleutels van Palm’s Hotsync zijn blijkbaar bestand tegen deze
programma’s.

Er moet toch iemand zijn die een oplossing weet. Het gaat mij met name om
het verwijderen van de Palm’s Hotsync-sleutels in het register, want
daardoor kan ik niet opnieuw een een werkend synchroniseer programma
installeren.
Dank voor je hulp.

Frank Koster

koze

Re: verwijderen restanten van denstallaties

"FrankK" <FrankK@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> het verwijderen van de Palm's Hotsync-sleutels in het register, want
> daardoor kan ik niet opnieuw een een werkend synchroniseer programma

Ik zou voorstellen om de stappen hier eens te proberen en de windows
installer cleanup van dit artikel te gebruiken.
http://support.microsoft.com/kb/928218
Ko

Huib

Re: verwijderen restanten van deïnstallaties
Dag Frank,
Het volgende werkt en je moet er geen third party SW voor downloaden (voor
dit laatste ben ik allergisch).

-Manuele register opkuis:
Te gebruiken als een rechtstreeks ingreep geweigerd wordt.
http://download.sysinternals.com/Files/PsTools.zip
Extract enkel: psexec.exe & pdh.dll (in C:\ root indien mogelijk!).
Staat bij C:\Gebruikers\accounts
Start knop en zoeken naar : CMD.exe en starten als ADmin
Naar de betrokken map gaan: CD.. CD.. en dan C:\Users\account
Typ : psexec -s -i c:\windows\regedit.exe (dit is een remote acces die alles
moet toelaten)

PS: even vastgesteld daarna dat de regedit niet normaal te activeren was
(even laten lopen als Admin en het was ok)

PS: een goede gewoonte maken bij elke serieuze ingreep eerst een herstelpunt
maken (zo kan men elke corrupte register ook herstellen).

Groeten
Huib

> [...]
> het verwijderen van de Palm’s Hotsync-sleutels in het register, want
> daardoor kan ik niet opnieuw een een werkend synchroniseer programma

FrankK

Re: verwijderen restanten van deïnstallaties
Dank jewel voor je hulp. Dit werkte prima, maar bood slechts één oplossing
omdat de palm Desktop/Hotsync-software niet in het lijstje stond dat
Installer cleanup opleverde. Office 2007 kon ik na verwijderen uit deze lijst
wel opruimen.

"koze" wrote:

> [...]
> >

> Ik zou voorstellen om de stappen hier eens te proberen en de windows
> installer cleanup van dit artikel te gebruiken.

FrankK

Re: verwijderen restanten van deïnstallaties
dag Huib, Je suggestie werkte aanvankelijk prima; op deze manier kon ik in
eens alle registersleutels in verband met de palmdesktop en Hotsync-software
verwijderen.

Echter, toen ik de oudere versie hiervan op nieuw wilde installeren daarna
(dit is de enige versie waar Outlook 2003 mee overweg kan) zag het
installatieprogramma dat er al een nieuwe versie op mijn PC stond en brak
onmiddellijk het installatieproces af.
IK heb vervolgens Explorer ook met psexec.exe opgestart en vond nog enkele
bestanden Enkele .inf en PNF bestanden in de system32/drivers directory en
een .log-bestand in C:\ dat bol stond van de verwijzingen naar Palmdesktop;
deze heb ik verwijderd en na opnieuw starten van de pc startte ik hoopvol
opnieuw de setup van de oorspronkelijke oudere Palm-synchroniseer software en
warempel: weer ziet de setup dat er een nieuwe versie op mijn PC staat en
kapt het proces af.
Wie o wie kan me verder helpen?