Thema of kleurbeheer?

Jan Floris

Thema of kleurbeheer?
Om de schermbeveiliging video's af te laten spelen werd ik er op gewezen dat
ik het Aero-thema moest gebruiken.
Dit zie ik in mijn Vista Ultimate niet staan.
Het bestaat wel binnen de kleuren-opties.
Na daar wat aangepast te hebben werkt eea, hoewel soms de kleuren verdwijnen
en er zwart-wit-weergaves van kleur-opnames langskomen.

Is het dus een thema of heeft het met kleurenbeheer te maken?
Welk thema is het meest geschikt voor de schermbeveiliging?
--
Jan Floris
Mamamegs

Re: Thema of kleurbeheer?
Jan Floris explained :
> [...]
>
> Is het dus een thema of heeft het met kleurenbeheer te maken?
> Welk thema is het meest geschikt voor de schermbeveiliging?

Aero is het thema van de gebruikersinterface van Vista, dat zijn die
mooie 'glas' effecten.
Dat er zwart-wit opnames langkomen in je schermbeveiliging heeft te
maken met je thema instellingen voor de schermbeveiliging.
Bij de instellingen voor de schermbeveiliging moet je niet de
instelling
'Random' (sorry, heb engelse Vista) gebruiken. Dan komt ook het
zwart-wit thema langs.

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Jan Floris

Re: Thema of kleurbeheer?
Bedankt,

Aero wordt naar mijn bevindingen in mijn Vista Ultimate niet gebruikt als
aanduiding van een Thema.
Aero wordt wel gebruikt als aanduiding van een Kleurenschema.
Binnen de persoonlijke instellingen -> kleur en vormgeving van vensters ->
binnen de eigenschappen klassieke vormgeving ->instellingen voor vormgeving
-> Kleurenschema = windows Aero.

Mijn punt is dat een kleurenschema geen Thema-aanduiding is en men binnen de
diverse aanwijzingen van Vista dus op het verkeerde been wordt gezet.

De mogelijke Thema's binnen de persoonlijke instellingen zijn m.i. Windows
vista en Windows klassiek, naast aangepast thema. De blader-mogelijkheid
heeft mij nog geen aeor-thema opgeleverd. Dus mijn vraag is nog steeds
bestaat er wel een Aero-thema? Als dit niet bestaat zou ik MS aanraden de
diverse helpteksten eens door te lopen op deze foute verwijzing in dreamscene.
Overigens Random=willekeurig. Ik zal dit effect eens uitzetten om te kijken
of er nog steeds zwart-wit-weergaves van kleuren-video's in mijn
schermbeveiliging worden getoond.

--
Jan Floris

"Mamamegs" wrote:

> [...]

> instelling
> 'Random' (sorry, heb engelse Vista) gebruiken. Dan komt ook het

Paul

Re: Thema of kleurbeheer?
Jan Floris,

Kijk eens hier voor meer over thema "AERO":
http://windowshelp.microsoft.com/Win...9821a1033.mspx.
Aero is geen thema maar kleurenschema. Zie bijlage

Groet,
Paul

"Jan Floris" <JanFloris@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> kijken
> of er nog steeds zwart-wit-weergaves van kleuren-video's in mijn

Paul was thinking very hard :
> [...]
> http://windowshelp.microsoft.com/Win...9821a1033.mspx.
> Aero is geen thema maar kleurenschema. Zie bijlage

Windows Aero is een thema, het omvat bijvoorbeeld ook Flip 3D, de
pictogrammenset, de font Segoe UI, screensavers en de diverse
venteranimaties. Vista basic is nog steeds het Aero thema, maar dan
zonder 'glass effect'. Dus duidelijk geen kleurenschema.

Er zijn ook kleurschema's voor Aero, waarbij je het glaseffect een
kleurtje kan geven en de transparantie kan worden ingesteld.

Wat is Windows Vista Aero:

Windows Aero Theme.

Aero stands for Authentic, Energetic, Reflective, and Open. Although
these 4 words embody the essence of the Vista User Interface, I would
not be doing justice if I leave it to that. The Aero Glass theme
enables the typical steel looking windows to have transluscent frames.
Computers that meet the minimum hardware requirements for Vista would
still see the basic UX that has all the benefits Vista has to offer.
However, aesthetic beauty (and freedom too) comes at a cost. While
windows Vista can scale to the available hardware capabilities, the
sophistication and responsiveness of the Aero theme does require
hardware support in terms of graphic cards and video memory.