Computer met Vista veel te traag met opstarten

Pascal

Computer met Vista veel te traag met opstarten
Hallo

Ik heb een nieuwe HP M8070 Mediacenter computer met VistaHomePremium 32
bits, 2 GB, 500 GB, 2x 2,6 GHZ.

Deze pc bevalt mij hartstikke goed alleen is hij helaas te traag met
opstarten wat in het begin niet zo was.

Ik gebruik Kaspersky Antivirus 7.0 die heeft geen virussen ontdekt.
Ad Aware er over gehaald heeft wel wat gevonden maar heeft niet geholpen.
Computer heb ik gedefragmenteerd.
Hitmanpro werkt anders op Vista en heb ik verder niet gebruikt.
Alle hokjes heb ik uitgevinkt in msconfig bij opstarten dat heeft iets
geholpen maar pc is nog steeds veel te traag.

De pc doet er 1 minuut en 45 sec. over om op het bureaublad te komen en in
het begin toen ik pc voor het eerst aanzette stond die zo wat gelijk op het
bureaublad nou helaas niet meer.

Wie heeft een oplossing om mijn pc sneller te krijgen zoals die in het begin
was?.

Zelf zit ik er aan te denken om een interngeheugen van 2 GB te kopen zodat
mijn pc dan 4 GB heeft maar dat weet ik nog niet zeker.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten Pascal
Seventh Son

Re: Computer met Vista veel te traag met opstarten
On Sat, 20 Oct 2007 04:39:00 -0700, Pascal
<Pascal@discussions.microsoft.com> wrote:
> [...]
>
>Zelf zit ik er aan te denken om een interngeheugen van 2 GB te kopen zodat
>mijn pc dan 4 GB heeft maar dat weet ik nog niet zeker.

Een concrete oplossing heb ik niet, maar ik wil gewoon even zeggen dat
2GB en een dergelijke processor meer dan voldoende zijn.
Ter vergelijking: ik heb een AMD 3200+ met 1GB geheugen (pctje van 3
jaar oud) en die start op in 1 minuut en heeft een score van 3.2 (wat
waarschijnlijk niet zo hoog is ten opzichte van de nieuwere pc's)
Toch loopt hij voor de rest vrij vlot. Het ligt dus zeker niet aan je
hardware, tenzij je harde schijf al beschadigd zou geraakt zijn.
Dat kan je wel testen in Vista door je schijf te testen op fouten, of
met een tool van de leverancier. (seagate, samsung, ...)

Heb je trouwens al eens een online scan laten uitvoeren?
Dat kan je onder andere op de site van Symantec.
http://security.symantec.com/nl

succes

--
mvg,
Seventh Son
Mark Veldhuis

Re: Computer met Vista veel te traag met opstarten
In article <gnrjh3hmdh6qk8799ui0sd14kcnf15a0bg@4ax.com>,
me@privacy.invalid says...
> Heb je trouwens al eens een online scan laten uitvoeren?
> Dat kan je onder andere op de site van Symantec.
> http://security.symantec.com/nl

Die doet 't niet onder Vista:

"Beveiligingscontrole en Virusdetectie werken niet in uw
besturingssysteem. U kunt Beveiligingscontrole en Virusdetectie
uitvoeren als u beschikt over Windows 98/ME, NT 4.0 Workstation/2000
Pro/XP of Mac OS 8.1 of hoger."

Mark Veldhuis.
Pascal

Re: Computer met Vista veel te traag met opstarten
Hoi

Die online scantest wil inderdaad niet op Vista.

Inmiddels heb ik de Vista Upgrade Editor gedownload en die zegt dat voor
mijn pc de Vista Ultimate het beste is ipv de Vista HomePremium die ik nu heb.

Mijn pc heeft een AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5200+

Hoe kan het dat mijn pc in het begin super snel opstarte en nou behoorlijk
traag is met opstarten ik vindt dit niet normaal.

Pascal

Pascal schreef op 20-10-2007 16:10:
> [...]
>
> Hoe kan het dat mijn pc in het begin super snel opstarte en nou behoorlijk
> traag is met opstarten ik vindt dit niet normaal.

Kasperski ? Nog actieve onderdelen van HitmanP ?

Pascal

Re: Computer met Vista veel te traag met opstarten
Hitmanpro werkt niet goed op mijn pc met Vista.

Pascal schreef op 20-10-2007 18:17:
> Hitmanpro werkt niet goed op mijn pc met Vista.

Wees maar blij toe ;-) Maar die Kasperski kan de boel ook vertragen
(daarom noemde ik hem, samen met eventuele resten van Hitman) !

Pascal

Re: Computer met Vista veel te traag met opstarten
Dus het zou zo maar kunnen dat mijn pc traag opstart door Kaspersky???.

Ik heb Kaspersky genomen om dat die de enige scanner was die het heel goed
deed op mijn pc.

Ik wou allerlei scanners downloaden op proef zoals Panda GData Norton Mcafee
maar die deden het allemaal niet en Kaspersky wel en is snel met scannen.

Toen ik GData had gedownload deed internet het niet toen ik die eraf haalde
wel Norton is veels te traag MCafee werkte niet en Panda deed het ook niet.

"karelV" wrote:

> Wees maar blij toe ;-) Maar die Kasperski kan de boel ook vertragen
> (daarom noemde ik hem, samen met eventuele resten van Hitman) !

Mamamegs

Re: Computer met Vista veel te traag met opstarten
Pascal has brought this to us :

> [...]
>
> Toen ik GData had gedownload deed internet het niet toen ik die eraf
> haalde wel Norton is veels te traag MCafee werkte niet en Panda deed

Misschien heb je zoveel resten van virusscanners dat daarom je PC zo
traag opstart?

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Pascal

Re: Computer met Vista veel te traag met opstarten
Hoi

Heb het nagekeken en geen resten gevonden.

Zojuist naar Hitmanpro voor Vista gezocht en gedownload maar hij heeft niks
gevonden.