Mijn laptop valt constant uit

KEes

Mijn laptop valt constant uit
Hoi,

Ik heb net een maand een nieuwe laptop (intel core 2 duo, 2gb ram) met Vista.
En heb nu al vaak gehad dat hij zo maar uitviel met rare gekleurde pixels op
het scherm en vastlopend geluid (als ik muziek draaide). Bij microsoft
probleemrapporten wordt het probleem BlueScreen genoemd.. Maar als ik naar
oplossingen zoek kan hij de pagina niet vinden.
Het gebeurd op de meest gekke momenten en ik zou niet weten waar het aan ligt!
Kan iemand mij hier bij helpen?
Heel erg bedankt!

-Kees

Re: Mijn laptop valt constant uit
KEes schreef op 20-10-2007 13:18:
> [...]
> oplossingen zoek kan hij de pagina niet vinden.
> Het gebeurd op de meest gekke momenten en ik zou niet weten waar het aan ligt!

Een Blue Screen Of Death (BSOD) is een blauw gekleurd scherm met daarop
een leesbare tekst met een foutomschrijving. Wat jij omschrijft lijkt me
iets anders.
Mijn eerste gedachte gaan uit naar een hardware-probleem, geheugen of
videokaart.
Maar: 'net een maand' = garantie = terug naar de winkel

Wim Hekken ;-)

KEes schreef:
> [...]
> oplossingen zoek kan hij de pagina niet vinden.
> Het gebeurd op de meest gekke momenten en ik zou niet weten waar het aan ligt!

Met zo'n wanproduct zou ik ogenblikkelijk naar de winkelier toe gaan
voor reparatie c.q. vervangen van deze laptop.
--

Wim Hekken ;-)
Seventh Son

Re: Mijn laptop valt constant uit
On Sat, 20 Oct 2007 04:18:01 -0700, KEes
<KEes@discussions.microsoft.com> wrote:
> [...]
>oplossingen zoek kan hij de pagina niet vinden.
>Het gebeurd op de meest gekke momenten en ik zou niet weten waar het aan ligt!

Misschien een warmteprobleem met de videokaart, terugbrengen naar de
leverancier dus.
Is het een laptop met een aparte grafische kaart?

--
mvg,
Seventh Son
TvK

Re: Mijn laptop valt constant uit

"KEes" <KEes@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> oplossingen zoek kan hij de pagina niet vinden.
> Het gebeurd op de meest gekke momenten en ik zou niet weten waar het aan

Gekleurde pixels (artifacts) wijzen op een defecte videochip of grafische
kaart.
Gezien de leeftijd van de laptop, gewoon onder garantie laten herstellen.

pooh bear

> [...]

> oplossingen zoek kan hij de pagina niet vinden.
> Het gebeurd op de meest gekke momenten en ik zou niet weten waar het aan

Ik heb er ook last van, behalve als er XP op staat.
Wat voor Merk/type laptop heb je?
Ik heb een asus A7Jc met ext. ATI Videokaart

mvg, PB