Media wordt niet meer herkend

C. Ruiken

Media wordt niet meer herkend
Sinds enige tijd worden de DVD's en CD's niet meer herkend. Hoe lang dit al
speel is mij niet duidelijk! Ik heb een Dell Dimension 9500 en hardware matig
is er niets mis. Drivers heb ik opnieuw laten installeren en het probleem is
niet opgelost. Heb destijds mijn PC gekocht met XP en later update Windows
Home Premium gekocht en geinstalleerd. Dit heeft in het begin goed gewerkt.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Alvast bedankt voor de
medewerking.

Re: Media wordt niet meer herkend
C. Ruiken schreef op 20-10-2007 12:14:
> [...]
> Home Premium gekocht en geinstalleerd. Dit heeft in het begin goed gewerkt.
> Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Alvast bedankt voor de

De vraag is wat je bedoelt met 'niet meer herkend'.

- Starten ze niet automatisch op ?
- Kun je ze via 'mijn computer' helemaal niet openen
- Staan er in Apparaatbeheer foutsymbolen bij
- ???

C. Ruiken

Re: Media wordt niet meer herkend
Beste KarelV,
De DVD en CD starten niet meer automatisch op. Als ik mijn Computer opstart
zie ik ook niet dat er een CD of DVD in zit. Als ik de Verkenner start gaat
hij wel zoeken op de DVD en CD, maat ik kan ze niet opstarten. Mocht je nog
meer info willen, dan hoor ik het graag.

Groet Clemens

C. Ruiken schreef op 20-10-2007 13:21:
> [...]
> meer info willen, dan hoor ik het graag.
>
> Groet Clemens

- Staan er in Apparaatbeheer foutsymbolen bij ?
- Komt de CD/DVD lezer-schrijver voor in het lijstje van Mijn Computer
MET een driveletter?

Als dat Nee resp. Ja is, vrees ik dat het ding gewoon stuk is.

C. Ruiken

Re: Media wordt niet meer herkend
KarelV
Bij Apparaatbeheer staan geen foutsymbolen!
De CD/DVD lezer-schrijver komen voor in het lijstje van Mijn Computer
met een driveletter.
Als ik een DVD in de lezer-schrijver doe knippert het lampje, ik zie alleen
bij voor de Driveletter Dvd-rw station staan en bij de eigenschappen
CL1418P HVL761X SCSI CdRom Device. Dit lijkt mij toch ook niet juist.

C. Ruiken schreef op 20-10-2007 15:34:
> [...]
> bij voor de Driveletter Dvd-rw station staan en bij de eigenschappen
> CL1418P HVL761X SCSI CdRom Device. Dit lijkt mij toch ook niet juist.

Dat CL1418P HVL761X SCSI CdRom Device is inderdaad raar. Lijkt wat op
een virtuele drive.
Probeer dit dan maar eens, kwaad kan het niet:

Ga naar Start, Uitvoeren.
Type: regedit en klik OK.
Blader naar: HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/
Klik op de sleutel: {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
[Pas op: er staan een heleboel sleutels met bijna dezelfde naam!]
Verwijder daarvan de tekenreeksen met de namen: UpperFilters en
LowerFilters.
(Markeer een tekenreeks, kies uit het rolmenu Bewerken de optie
Verwijderen en bevestig als daarom wordt gevraagd met Ja).
Sluit de register editor en start de computer opnieuw op.

C. Ruiken

Re: Media wordt niet meer herkend
KarelV

Hartelijk dank voor je tip, maar het heeft niet mogen baten! het blijft
zoals het is.
Zou alles opnieuw installeren een oplossing kunnen zijn. Kun je trouwens met
een update DVD ook alleen de systeembestanden opnieuw installeren of moet
alles opnieuw geinstalleerd worden?

C. Ruiken schreef op 20-10-2007 19:08:
> [...]
> een update DVD ook alleen de systeembestanden opnieuw installeren of moet

Wat er precies gebeurt met een herstelinstallatie weet ik niet .....

Misschien kun je nog eens proberen om een 'handmatige' keuze van de
driver te doen. In Apparaatbeheer rechtsklik op die DVD-drive -
Stuurprogramma bijwerken en dan *niet* Windows zelf laten zoeken, maar
zeggen dat hij alleen op déze computer mag zoeken en dat je zélf wel
zult kiezen (ik geloof dat je daarvoor 2 keer een keuze moet maken).
Je komt dan bij een lijstje van 'compatibele' hardware. Misschien is
daar een verstandige keuze te maken ('standaard cd/dvd-rom speler' of
zoiets)

Massimo

Re: Media wordt niet meer herkend
Hallo,

On Sat, 20 Oct 2007 22:46:13 +0200, karelV <karelV@degroeten.nl>
wrote:

> [...]
>Je komt dan bij een lijstje van 'compatibele' hardware. Misschien is
>daar een verstandige keuze te maken ('standaard cd/dvd-rom speler' of

Dit is de klacht van de OP:

----------------------------
[...]

Wat hij niet kan opstarten blijft een beetje duister: de .exe-file van
een installatie-cd of -dvd? Of gaat het om een dvd met video erop?

Mogelijk is de OP niet erg helder in formuleren. Zou het niet kunnen
zijn dat hij geholpen is met het in de Eigenschappen van de drives
aanvinken van de gewenste acties onder de tab 'Automatisch afspelen'?

Massimo
C. Ruiken

Re: Media wordt niet meer herkend
Heren,
Alvast bedankt voor de mogelijke oplossingen. Ik zal nog een bij Dell gaan
kijken of de nieuwste drivers beschikbaak zijn van mijn type DVD en dan deze
handmatige installeren. Mocht dit niet helpen, dan doe ik nogmaals een beroep
op jullie.
Bedankt, groet Clemens