Error met mfc40.dll als ik een upgrade van een programma uitvoer

Godfried

Error met mfc40.dll als ik een upgrade van een programma uitvoer
Als ik een upgrade uitvoer van een bepaald programma dan krijg ik de volgende
error te zien: The file C:\\Windows\system32\Mfc40.dll could not be opened.
Please check that your disk is not full and that you have accedd to the
destination directory.

Bij vragen aan de leverancier wordt gezegd:
"Usually error's with dll files is not something we support. We can only
recommended you reinstall those library files.

If you need help we recommend you go to Microsoft Support. You can google it
and get it from a different site but we do not recommend you download any
library files from any other sites other than Microsoft.

Thank you"

Als ik echter probeer dat bestand te vervangen dan blijkt dat ik dat bestand
niet kan verwijderen of iets anders mee kan doen. Het is gewoon onuitwisbaar
ondanks opstart in administrator mode etc...

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt!

Re: Error met mfc40.dll als ik een upgrade van een programma uitvoer
Godfried schreef op 18-10-2007 23:14:
> [...]
> ondanks opstart in administrator mode etc...
>
> Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Die upgrade proberen uit te voeren als échte administrator. D.w.z.
rechtsklikken op het setup-bestand en kiezen voor 'uitvoeren als
administrator'

xblade

Godfried schreef:
> [...]
> ondanks opstart in administrator mode etc...
>
> Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Unlocker een geprobeerd ? als het lukt dan haal je de nieuwe DLL file
hier op http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?mfc40
Jammer dat vista geen recovery console meer heeft geloof ik, anders kon
je hem zo over pompen. Je kunt ook eens kijken of je aan een VistaPE cd
kan komen deze is idiaal, gebruik hem zelf ook regelmatig en daar mee
zal het wel lukken.

suc6
Godfried

"karelV" wrote:

> Die upgrade proberen uit te voeren als échte administrator. D.w.z.
> rechtsklikken op het setup-bestand en kiezen voor 'uitvoeren als
> administrator'

Dat had ik reeds gedaan. Dat werkte helaas niet. In ieder geval bedankt voor
je antwoord.
Mamamegs

Re: Error met mfc40.dll als ik een upgrade van een programma uitvoer
xblade pretended :
> Je kunt ook eens kijken of je aan een VistaPE cd kan komen deze is
> idiaal, gebruik hem zelf ook regelmatig en daar mee zal het wel
> lukken.

WinPE 2.0 is onderdeel van AIK for Vista (Windows Automated
Installation Kit ), meer info:
http://tinyurl.com/2je9hk (nederlandse versie)

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Godfried

"xblade" wrote:

> [...]
> je hem zo over pompen. Je kunt ook eens kijken of je aan een VistaPE cd
> kan komen deze is idiaal, gebruik hem zelf ook regelmatig en daar mee

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb unlocker geprobeerd en die unlocker geeft aan dat ik debug-privileges
mis.
Ik heb de unlocker-eigenschappen ingesteld als programma dat 'als
administrator' mot worden uitgevoerd.
De debugprivileges heb ik verder even uitgezcoht en schijn ik ook te kunnen
aanmaken mbv van uitvoeren: secpol.msc.

Als ik dat laatste probeer dan kan mijn computer dat secpol.msc-bestand niet
vinden.

Ook hier helaaas geen oplossing.

Godfried

"xblade" wrote:

> Je kunt ook eens kijken of je aan een VistaPE cd
> kan komen deze is idiaal, gebruik hem zelf ook regelmatig en daar mee
> zal het wel lukken.

Oh ja, van een VistaPE cd heb ik nog nooit gehoord. Daar zal ik dan dus ook
niet aan kunnen komen.
Helaas.
Mamamegs

Godfried wrote on 19-10-2007 :
> De debugprivileges heb ik verder even uitgezcoht en schijn ik ook te
> kunnen aanmaken mbv van uitvoeren: secpol.msc.
>
> Als ik dat laatste probeer dan kan mijn computer dat
> secpol.msc-bestand niet vinden.

Secpol.msc zit alleen in Business, Enterprise en Ultimate.

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Mamamegs

Re: Error met mfc40.dll als ik een upgrade van een programma uitvo
Godfried has brought this to us :

> Oh ja, van een VistaPE cd heb ik nog nooit gehoord. Daar zal ik dan
> dus ook niet aan kunnen komen.
> Helaas.

Zie mijn post van vandaag, 11:07:46.

"Mamamegs" wrote:

> xblade pretended :

> WinPE 2.0 is onderdeel van AIK for Vista (Windows Automated
> Installation Kit ), meer info:
> http://tinyurl.com/2je9hk (nederlandse versie)

dank je, ik heb het gedownload en zal het eens bekijken.