Windows mail en herstelde berichten.

FelixVictor

Windows mail en herstelde berichten.
Ik gebruik twee computers,
-1 PC met XP en Incredimail
- 1 PC met Vista Home Premium en Windows Mail

Vanaf mijn provider gaat mijn e-mail naar beide computers. Op mijn XP
computer met Incredimail gaat alles prima, maar op mijn Vista computer met
Windows mail krijg ik steeds herstelde bestanden. Dat kan te maken hebben me
de instellingen van de twee verschillende mailprogramma's, waarin ik heb
aangegeven hoelang de mail nog op de server van de provider moet blijven
staan. De instellingen zijn voor de beide programma's namelijk verschillend.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen en waardoor die herstelde berichten
steeds in Windows Mail komen?
GJ.Oomens

Re: Windows mail en herstelde berichten.

Suggesties:
http://groups.google.com/group/micro...f8465964ba8228

--
Gérard
FelixVictor

Re: Windows mail en herstelde berichten.
Gerard, bedankt voor je antwoord. Ik vind het wel een heel gedoe om Windows
mail op deze manier weer goed aan de praat te krijgen. Ik overweeg
Incredimail ook op mijn Vista computer te installeren en Windows Mail te
verwijderen.
Een alternatief is: Windows mail verwijderen en weer opnieuw installeren?
Kan dit?

FelixVictor

FelixVictor wrote:
> [...]
> verwijderen.
> Een alternatief is: Windows mail verwijderen en weer opnieuw installeren?

Verwijderen en herinstalleren is niet mogelijk.
Alle invoegtoepassingen, e-mail virusscanner en dergelijk uitgeschakeld
in Windows mail?

Ik zou Windows Mail maar laten schieten. Windows Live Mail lijkt beter.
Maar dat wil je niet? En er is ook nog bijvoorbeeld ThunderBird:
http://www.mozilla-nl.org/projecten/thunderbird/

Incredimail vind ik persoonlijk helemaal niets.

--
Gérard
Mamamegs

Re: Windows mail en herstelde berichten.
It happens that GJ.Oomens formulated :

> [...]
> ThunderBird:
> http://www.mozilla-nl.org/projecten/thunderbird/
>
> Incredimail vind ik persoonlijk helemaal niets.

Ik zou ook voor Thunderbird kiezen, gebruik het al jaren!
Windows Mail vind ik n grote teleurstelling... :-(

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Wim Hekken ;-)

Mamamegs schreef:
> It happens that GJ.Oomens formulated :

> Ik zou ook voor Thunderbird kiezen, gebruik het al jaren!
> Windows Mail vind ik n grote teleurstelling... :-(

Heb jij dan niet eens een tip om Windows Mail goed te laten werken? :-)
--

Wim Hekken ;-)
Al jaren tevreden gebruiker van Mozilla programma's
Mamamegs

Re: Windows mail en herstelde berichten.
Wim Hekken ;-) expressed precisely :

> Heb jij dan niet eens een tip om Windows Mail goed te laten werken?
> :-)

>:| Mama's tip is: Gebuik Thunderbird! :P

OE was al niet veel en WM is geen haar beter helaas.
Toen ik hoorde dat de mailclient van Vista verbeterd zou worden in
vergelijking met OE, dacht ik nog dat ze het in ieder geval niet
slechter konden maken, maar ik had ongelijk. Doe in Google maar eens
een
search naar "windows mail" probleem, dan krijg je 458.000 resultaten.
En als nieuwsclient is het helemaal een ramp. Onoverzichtelijk (geen
kleurgebruik) en nog steeds geen ondersteuning voor emoticons. En dan
het standaard bovenkwoten en het niet weglaten van sigs... *zucht*
Is er eigenlijk al een Quotefix voor WM? ^^

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

OldBoy

Re: Windows mail en herstelde berichten.
"Mamamegs" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht
news:mn.a4457d7a4ead4093.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> slechter konden maken, maar ik had ongelijk. Doe in Google maar eens een
> search naar "windows mail" probleem, dan krijg je 458.000 resultaten.

Zoeken op "thunderbird mail" geeft 4.150.000 hits
Niet zo'n goed argument :-)

Mamamegs

Mamamegs wrote:
> Is er eigenlijk al een Quotefix voor WM? ^^

*eg*
Even getest en Quotefix werkt ook met Windows Mail! Alleen moet je niet de
standalone gebruiken. Bovendien moet je onder Tools > Options > tabblad
Security wel even het vinkje weghalen bij 'Block images and other content in
HTML email'. Wordt WM toch weer ietsje beter.... lol

Mamamegs

After serious thinking OldBoy wrote :
> "Mamamegs" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht
> news:mn.a4457d7a4ead4093.72151@wilgeenmail.invalid ...

> Zoeken op "thunderbird mail" geeft 4.150.000 hits
> Niet zo'n goed argument :-)

Wel een goed argument, als je goed leest...
Ik schreef "windows mail" _probleem_.
Als je een google doet naar "thunderbird" _probleem_, dan krijg je
305.000 resultaten. Bedenk daarbij dat Windows Mail pas 10 maanden
'jong' is en Thunderbird al sinds eind 2004 meegaat!