USB-stick

Ingrid

USB-stick
Hallo,

Als ik mijn USB-stick aansluit, verscheen er op mijn pc met Vista een
venster waarin de inhoud van de USB-stick wordt weergegeven. Nu werk ik op
een laptop, en verschijnt dat venster niet meer. Ik hoor alleen een geluid na
het aansluiten van de USB-stick. Ik heb al gekeken in het configuratiescherm
bij "Automatisch afspelen", schijf met gemengde inhoud, en hier de optie "map
openen en bestanden weergeven met Windows Verkenner" geslelecteerd, maar dit
geeft geen oplossing. Iemand een idee?

Groeten, Ingrid
Jawade

Re: USB-stick
In article <90AE2D88-FB69-499F-9F16-352A39B43339@microsoft.com>, =?Utf-8?B?SW5ncmlk?= <Ingrid@discussions.microsoft.com> says...
> [...]
> openen en bestanden weergeven met Windows Verkenner" geslelecteerd, maar dit

Je kunt de stick gewoon openen in "Deze Computer".

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. De site is uitgebreid!
http://jawade.nl/ <<Met een mirror op http://jawade.web1000.com/>>
Ingrid

Re: USB-stick
Dat weet ik, maar of het venster verschijnt, en hoe je dat intstelt, is voor
mij belangrijk om te weten omdat ik lesmateriaal aan het schrijven ben voor
blinden en slechtzienden. Als het venster verschijnt, kun je in de titelbalk
eenvoudig aflezen met welke letter de USB-stick wordt aangeduid. Vandaar mijn
vraag.

In article <A20E0D71-519F-40DB-BEF8-C6BFBA3A255B@microsoft.com>, =?Utf-8?B?SW5ncmlk?= <Ingrid@discussions.microsoft.com> says...
> [...]
> eenvoudig aflezen met welke letter de USB-stick wordt aangeduid. Vandaar mijn

Dan kun je het misschien instellen bij de eigenschappen van de
stick. Doe de stick in de pc en open Deze Computer. Rechtsklik op
het ikoon van de stick en kies Eigenschappen, en dan de tab
Automatisch afspelen. Daar zijn allerlei instellingen mogelijk.

P.S. Graag onderaan antwoorden.

Ingrid schreef op 16-10-2007 15:48:
> [...]
> openen en bestanden weergeven met Windows Verkenner" geslelecteerd, maar dit

Dat kun je instellen met TweakVI (de freeware versie)
http://www.totalidea.com/content/twe...eakvi-down.php

System Information and tweaks - Hard drive information etc. - tab Hide
Disc etc. , en daar onderaan geen vinkje bij 'Disable autorun for
removable drives'
[misschien eerst vinkje zetten en later weer weghalen, daarvoor ken ik
TweakVI nog niet goed genoeg]

Ingrid

Re: USB-stick

"Jawade" wrote:

> [...]

> Bootmanager (+Vista), ClrMBR, DiskEditors, POP3lezer, Filebrowser,
> Kalender (Agenda, Dagboek), Webtellers en IP-log, Linux-Diskeditor

Het tabblad Automatisch afspelen maakt geen onderdeel uit van het
dialoogvenster Eigenschappen. Onze systeembeheerder meldt dat er een fout zit
in het image dat op mijn laptop is geinstalleerd. Hiermee is voor mij het
probleem op dit moment afgehandeld.

Bedankt voor de suggesties.
Ingrid

Re: USB-stick

"karelV" wrote:

> [...]
> removable drives'
> [misschien eerst vinkje zetten en later weer weghalen, daarvoor ken ik

Hallo karelV,
Bedankt voor je suggestie, het werkt!
Groeten, Ingrid