Kan geen Adobe PDF als printer installeren

MarcXP

Kan geen Adobe PDF als printer installeren
Inmiddels Adobe CS3 al wel tien keer opnieuw met verschillende instellingen
en op verschillende manieren geinstalleerd. Dus nu wordt het eens tijd om de
fout bij Vista te zoeken...

Ik heb in het CS3 pakket de beschikking over AdobeProfeesional 8.0 Normaal
gesproken hoort na installatie van het pakket automatisch een Adobe PDF
printer bij de printers te staan... Niet dus.. Wanneer ik de printer
handmatig ga installeren krijg ik uiteindelijk bij de laatste stap een
foutmelding: "Kan printerstuurprogramma niet installeren. Kan geen
basisstuurprogrammapakket vinden dat wordt vereist door het
printerstuurprogrammapakket."

Ken iemand dit probleem en kun je me tips geven?? Bij Adobe weten ze het ook
niet meer... Het gekke is dat ik tot voor drie weken geleden wel gewoon PDF's
kon maken.. Maar sinds een update (zowel van Adobe als Windows Vista) heeft
ie deze kuren... Overigens werkt systeemherstel ook niet meer naar behoren...
Heb ik ook al geprobeerd, maar loopt telkens af met een foutmelding...
TP

RE: Kan geen Adobe PDF als printer installeren
Beste MarcXP,

IK heb dit programma gewoon kunnen installeren en het werkt. Alleen het
vanuit een ander programma oproepen van Adobe roept sinds kort problemen op
en is niet meer te gebruiken. Als programma zelf werkt het goed. Staat ook
gewoon als printer zichtbaar. De oplossing van het probleem moet ik nog
nagaan.

TP

"MarcXP" wrote:

> [...]

MarcXP

RE: Kan geen Adobe PDF als printer installeren
Hoi TP,

Dank je voor je antwoord... Bij mij doet niets het meer. Enkele voorbeelden
van applicaties en de foutmeldingen:

Maken van PDF uit Word document vanuit Acrobat Professional 8.0
Unable to find “Adobe PDF” resource files. Do you want to run the installer
in repair mode?

Maken door druk op de knop vanuit menu in Word 2003.
PDFMaker cannot locate the Adobe PDF Printer's printer driver. Pleas
re-install Adobe Acrobat 8.0.

PDF maken vanuit het snelmenu in de verkenner:
Unable to find “Adobe PDF” printer or “Acrobat Distiller” printer. Do you
want to run the installer in repair mode?

Vik

Re: Kan geen Adobe PDF als printer installeren
"MarcXP" <MarcXP@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> Unable to find "Adobe PDF" printer or "Acrobat Distiller" printer. Do you
> want to run the installer in repair mode?

Niet echt een oplossing voor je specifieke probleem, alhoewel...

Ik gebruik het gratis PrimoPDF, te downloaden van http://www.primopdf.com/
Werkt perfect onder Vista.

Groeten,

Vik

MarcXP

Re: Kan geen Adobe PDF als printer installeren
Hoi Vik,

Dank je voor je suggestie... Hiervoor heb ik jarenlang Primo gebruikt...
Werkt idd goed... Toch hoef je (als het goed werkt) bij Acrobat Professional
minder stappen te doorlopen in het maken van een PDF...

Aangezien ik voor het CS3 pakket (dus ook voor Acrobat) grof heb moeten
betalen, zou ik het graag goed willen laten werken... :-)
TP

Re: Kan geen Adobe PDF als printer installeren

Beste MarcXP,

Al een systeemherstel naar vorige versie (dus voor de update) geprobeerd?

TP

"MarcXP" wrote:

> [...]
> betalen, zou ik het graag goed willen laten werken... :-)

MarcXP

Re: Kan geen Adobe PDF als printer installeren

Ja, dat heb ik geprobeerd, maar helaas zonder resultaat...
OldBoy

> Hoi TP,
>
> Ja, dat heb ik geprobeerd, maar helaas zonder resultaat...

"Even" wachten tot Adobe het probleem serieus neemt :-)
Quote:
Adobe is to release an update to Photoshop CS3 to improve problems with the
application's printing system, the Photoshop product manager John Nack has
admitted an entry to his blog.
Volgens: http://tinyurl.com/32ey2r

oldBoy

MarcXP

Re: Kan geen Adobe PDF als printer installeren
Hoi OldBoy,

Alhoewl mijn probleem niet is opgelost, kan ik hier absoluut wat mee... Dank
je voor de info!

Het blijft natuurlijk wel vreemd dat ik tot voor 3 weken geleden wel zonder
problemen PDF's kon maken.... Anyway... Gewoon wachten op de fix van Adobe...
koze

Re: Kan geen Adobe PDF als printer installeren
Je zou de installatie eens kunnen uitvoeren door met een rechtsklik op het
installatie bestand te kiezen voor"Uitvoren als administrator" misschien dat
dan de printerdriver wel genstalleerd kan worden!

Ko