taakplanner niet te starten

Fridel

taakplanner niet te starten
De taakplanner kan ik niet starten.

Vista Premium is het besturingssysteem

Ik krijg de melding:

De taakafbeelding is beschadigd of er is mee geknoeid.
USR_Feed_synchronization-{2B55C7C8-6FF2-4FD6-B934-B83B2DF96866}

wie heeft hiet een oplossing voor?

Fridel

Re: taakplanner niet te starten
Even nog terduidelijking:
De ellende is begonnen omdat ik een backup wilde maken op een externe harde
schijf. De backup is ook geslaagd maar ik kreeg na enige tijd de melding de
backup te vernieuwen. Logisch maar ik had daravoor geen tijd. ik heb dat een
tijd dus "laten gaan'
Om het probleem op te lossen heb ik een hele nieuwe windows upgrade gedaan
op het systeem (ook omdat ik andere prolemen had). De meeste problemen zijn
hierdoor opgelost alleen de taakplanner blijft "kreunen"

Fridel schreef op 16-10-2007 17:25:
> [...]
> gedaan op het systeem (ook omdat ik andere prolemen had). De meeste
> problemen zijn hierdoor opgelost alleen de taakplanner blijft "kreunen"

Ik vind dit zo'n *merkwaardige* foutmelding.
"taakafbeelding" = geen bestaande MS-term
"is mee geknoeid" = bepaald geen MS-taal
"USR_Feed_synchronization" = onbekend begrip bij google
"{2B55C7C8-6FF2-4FD6-B934-B83B2DF96866}" = onbekende CLSID in een verse
vista en bij google
Ergo: is er geen virus bezig of andere soort malware ??

Fridel

Re: taakplanner niet te starten
Hallo Karel
Je hebt gelijk dat de uitrdukking nogal verdacht is en heb dus hitman pro
gedraaid. Daaruit kwamen enkele fouten te voorschijn. het is in zoverre een
verbetering: ik kan, als ik de taakplanner wil starten, nu het scherm van de
taakplanner zien. toch komt nog steeds de melding zoals eerder beschreven,
te voorschijn!
Taakstatus en actieve taken staat te wachten met de tekst "gegevens lezen.
een ogenblik geduld.." verder lijkt het een probleem te zijn want ik lees
ook dat dit te maken heeft met "automatische backup". althans dat is ook een
melding die ik op het scherm zie. Ik kan uiteindelijk wel in de taaklanner
komen maar heb geen idee waar ik moet zoeken
Ik ben eigenlijk in staat om uiteindelijk maar opnieuw windows te
installeren
Fridel

Fridel schreef op 19-10-2007 8:55:
> [...]
> in de taaklanner komen maar heb geen idee waar ik moet zoeken
> Ik ben eigenlijk in staat om uiteindelijk maar opnieuw windows te

Blijkbaar is er in taakplanner een taak gepland die beschadigd is
geraakt. Maar hoe daar mee om te gaan zou ik niet weten. Geen ervaring
met de taakplanner :-(