Help! Data kwijt!

Chrica

Help! Data kwijt!
Vorige maand heb ik mijn computer laten reparen en heb gelijk maar Vista
Premium aangeschaft en een nieuwe Harddisk om het op te zetten. De oude (XP)
harddisk heb ik als externe harde schijf (slave) aan de computer gehangen,
maar nu kan ik mijn data niet meer terugvinden. Documenten zijn nu
ondergebracht in FILEXXX.doc files die niet door Word gelezen kunnen worden.
Ook ben ik al mijn foto's kwijt. Wat kan ik doen om mijn data terug te
krijgen?
--
Chrica
ikke

Re: Help! Data kwijt!
Heb je de vista schijf wel als master ingesteld.?

"Chrica" <Chrica@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> worden.
> Ook ben ik al mijn foto's kwijt. Wat kan ik doen om mijn data terug te

Chrica

Re: Help! Data kwijt!
Ik dacht van wel, anders heb ik het plugje op "auto"gezet.
--
Chrica

"ikke" wrote:

> Heb je de vista schijf wel als master ingesteld.?
>
> "Chrica" <Chrica@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

QPC

Re: Help! Data kwijt!

> [...]
> worden.
> Ook ben ik al mijn foto's kwijt. Wat kan ik doen om mijn data terug te

Allereerst snap ik niet heel erg hoe je de oude schijf als EXTERNE harde
schijf op SLAVE aan de pc hebt hangen........ Extern wil naar mijn idee
zeggen dat je deze bijvoorbeeld aan een USB-kabel hebt hangen, dan is er
geen master/slave verhaal meer.

Het feit dat je bestanden als FILE00001, FILE00002 etc op de schijf staan,
wil zeggen dat de bestanden beschadigd zijn (bad-sectors op de harde
schijf?) en dat Windows deze bestanden na een SCHIJFCONTROLE hernoemd heeft
naar FILEXXXX. dit heeft mijns inziens niets te maken met het feit dat je
Vista op een nieuwe schijf erbij hebt laten zetten, de oude schijf was
daarvoor al beschadigd....... Kijk voor alle zekerheid maar eens naar de
datum die de FILEXXXX bestanden aangeven.....

Deze bestanden hoefen niet per se jouw documenten en foto's te zijn, het
kunnen ook andere kapotte bestanden zijn.
Waarschijnlijk staan jouw brieven en foto's nog gewoon op de oude schijf,
alleen onder een andere map.....

Het enige dat je kan proberen, is om die FILEXXXX bestanden stuk voor stuk
via OPENEN MET in Word te openen en te kijken of je dan wat van jouw tekst
terug kan krijgen.

Cnut

Re: Help! Data kwijt!
> [...]
> worden.
> Ook ben ik al mijn foto's kwijt. Wat kan ik doen om mijn data terug te

Eerst zoeken naar bestandsextensies (dataformaten): *.doc ; *.jpg ; *.bmp
*.png enz.
http://www.computerwoorden.nl/woorde...topic=extensie
Recuva kan ook handig zijn om ge-delete bestanden terug te halen (freeware)
http://www.recuva.com/
[van de makers van ccleaner]

chrisvanbeers is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Help! Data kwijt!
Kijk hier: Welkom op de site van Herstel Data Snel.nl
pleerol

Re: Help! Data kwijt!
Op 16-11-2009 22:31, chrisvanbeers schreef:
> Kijk hier: 'Welkom op de site van Herstel Data Snel.nl'
> (http://www.hersteldatasnel.nl)

Help! Spam en slecht Nederlands.....

--
groeten, pleerol (pleelol, in het Chinees) :-)
Iedereen heeft gelijk, want niet iedereen IS gelijk.