Microfoon

Michel

Microfoon
Ik heb een Logitech USB Desktop Mocrophone gekocht:

http://www.logitech.com/index.cfm/we...s/221&cl=be,nl

(Zie ook 'specificaties)

Zoals jullie kunnen zien zou hij ook onder Vista moeten werken.
De verpakking en het boekje dat erbij is hebben het enkel over XP en lager
maar dat kan nog oud drukwerk zijn.
Er wordt geen software bijgeleverd, het apparaat zou herkend moeten worden
door het OS.

Niet dus.

Vista blijft vragen naar de bijgeleverde schijf die niet bestaat, kan niets
vinden op het internet, via 'hardware' (in het configuartiescherm) vindt ik
het apparaat wel terug maar met een geel driehoekje met uitroepreken dat het
niet klaar is voor gebruik. Ik heb vanalles geprobeerd maar het lukt niet.

Ik terug naar de winkel. Daar hebben ze de microfoon aangesloten op een pc
met Vista en na een paar seconden verscheen de melding dat hij klaar was
voor gebruik. Even uitgetest met de geluidsrecordet en hij werkte.

Terug naar huis, andere usb-poort gebruikt maar het werkt gewoon niet.

Heeft iemand een idee wat er bij mij fout gaat? Vista is tot en met gisteren
geŘpdate.
De website van de fabrikant levert geen drivers want er is geen software
nodig??.

Dank bij voorbaat voor jullie gewaardeerde reacties.

--
Michel

Gandalf Gladstone

Re: Microfoon

"Michel" <metrisch_malen@yahoo.com> schreef in bericht
> [...]
> nodig??.
>
> Dank bij voorbaat voor jullie gewaardeerde reacties.

Onder aan de rechterkant van het scherm staat een url met de tekst "Nu
support verkrijgen"

Compatibiliteit.
Systeemvereisten
Pc Windows« 98, Windows« 2000, Windows« Me, Windows« XP, Windows VistaT
Het is inderdaad een usb apparaat dat bij het inpluggen erkent zou moeten
worden door het OS
het is wel een USB 1.1 uitvoering. Maar ik weet niet of Vista met usb 1.1
apparaten overweg kan.

Info
http://www.microsoft.com/whdc/device...x?pf=true#sff1

TvK

> [...]

> nodig??.
>
> Dank bij voorbaat voor jullie gewaardeerde reacties.

Heb je misschien ook problemen met andere USB-apparaten?
Ik heb het vermoeden dat er iets mis is met de USB-drivers van het
moederbord cq vista zelf.

Haal alle USB-stekkers uit de pc
Haal bij de hardware ALLE USB-poorten weg (de-installeren en OOK indien
gevraagd de stuurprogramma's verwijderen)
Start de pc opnieuw op
Laat Windows de USB-poorten opnieuw herkennen.
Sluit 1 voor 1 de USB apparatuur weer aan.

Nu zou het moeten werken......

Zo niet, dan is er volgens mij iets mis met jouw Windows installatie.....

> [...]

> nodig??.
>
> Dank bij voorbaat voor jullie gewaardeerde reacties.

http://www.logitech.com/index.cfm/437/221&cl=be,nl
Volgens de gegevens op de site van Logitech zou het moeten werken!
Waarschijnlijk moet je toch in het configuratiescherm van het apparaat
het e.e.a. moeten selecteren of veranderen!

Michel

Re: Microfoon
"TvK" <thvk@xs4all.nl> schreef in bericht

> "Michel" <metrisch_malen@yahoo.com> schreef in bericht

knip

> Heb je misschien ook problemen met andere USB-apparaten?

Nee, ik heb een scanner, een all-in-one, een externe HD en bij gelegenheid
een Bluetooth adapter in gebruik en die werken allemaal feilloos. De
apparaten werden steeds herkend.

> Ik heb het vermoeden dat er iets mis is met de USB-drivers van het
> moederbord cq vista zelf.

Ik heb eens rondgeneusd in diverse internationale forums en het schijnt een
meer voorkomend probleem te zijn, niet enkel met Vista trouwens, ook
XP-gebruikers klagen over het niet werken van hun mircrofoon. Microsoft zou
er een hotfix voor hebben maar ze raden zelf aan hem niet te installeren
indien het probleem je niet echt hindert in je werk en verder SP1 af te
wachten waar de hotfix in verwerkt zal zijn.

http://support.microsoft.com/kb/933262/en-us

Ik vrees dat ik die microfoon voorlopig zal moeten opbergen. De winkel
neemt hem niet terug want bij hun werkt hij normaal. Ik mag mijn pc wel even
binnenbrengen maar dat is een heel gedoe. Ik denk dat ik maar beter een
ander
microfoontje koop dat werkt via de gewone roodbruine microfooningang.
Jammer van die 30 euro. :-(

> [...]
> Start de pc opnieuw op
> Laat Windows de USB-poorten opnieuw herkennen.
> Sluit 1 voor 1 de USB apparatuur weer aan.

Daar durf ik echt niet aan te beginnen :-)

Dank voor je reactie en ook mijn dank aan de andere meedenkers. Ik stel dit
zeer op prijs.

--
Michel.

Gandalf Gladstone

Re: Microfoon

http://tinyurl.com/yor7mx

> [...]

> Daar durf ik echt niet aan te beginnen :-)
>

> Dank voor je reactie en ook mijn dank aan de andere meedenkers. Ik stel

Probeer het volgende om eventueel achter de oorzaak te komen.

Ga via de Orb (Start) -Uitvoeren -typ dxdiag - klik Ok
Lees de informatie en voer de testen voor geluiden uit!
Indien er een configuratie fout aanwezig krijg je een melding.

Michel

Re: Microfoon
"Gandalf Gladstone" <Gladstone G.@imaginary«.com> schreef in bericht

> [...]
> Lees de informatie en voer de testen voor geluiden uit!
> Indien er een configuratie fout aanwezig krijg je een melding.

Ik heb de tests uitgevoerd maar ik krijg telkens de melding dat er geen
problemen werden vastgesteld.
De microfoon was tijdens de test wel degelijk aangekoppeld maar nog steeds
niet herkend door Vista.

Danl voor je medewerking.

--
Michel

> [...]

Daar kan ik niet in want Vista hrkent hem niet meer.
Gisteren zag ik het nog staan in de hardware (maar zoals ik zei met het
gelde driehoekje met uitroepteken wat betekent dat er iets fout is). Vandaag
zie ik helemaal jiets meer.

> http://tinyurl.com/yor7mx

Ja, die FAQ had ik al eens bekeken maar hij is laatst bijgewerkt zo'n drie
jaar geleden.
Niet erg actueel.
Toch bedankt.

--