Verkenner traag in Vista

Eric Rechter

Verkenner traag in Vista
Hallo,

Als ik met de Vista verkenner door mijn drives en mappen brows, dan duurt
het vooral bij mappen met veel inhoud of met grote bestanden vrij lang
voordat alle bestanden en submappen in de betreffende map zichtbaar zijn. Je
ziet dan helemaal bovenaan in de adresbalk een groene indicator die aangeeft
dat ie nog bezig is. Ik heb hier in XP nooit last van gehad. Iemand enig
idee hoe ik kan oplossen?

bvd,

Eric

Fred Vellekoop - Rotterdam

Re: Verkenner traag in Vista
"Eric Rechter" <eric@solcon.nl> schreef in bericht
> [...]
> groene indicator die aangeeft dat ie nog bezig is. Ik heb hier in XP
> nooit last van gehad. Iemand enig idee hoe ik kan oplossen?

Vindt je het echt nodig om dit in meerdere nieuwsgroepen te posten?
En dan ook nog zo dat de antwoorden niet in beide groepen te lezen zijn?

--
Met vriendelijke groet, Fred Vellekoop - Rotterdam
- - Reakties in de nieuwsgroep, mail wordt automatisch verwijderd - -

Eric Rechter

Re: Verkenner traag in Vista

> Vindt je het echt nodig om dit in meerdere nieuwsgroepen te posten?
> En dan ook nog zo dat de antwoorden niet in beide groepen te lezen zijn?

Fred,

Ik zag deze veel actievere nieuwsgroep pas nadat ik het in de
ALT-nieuwsgroep had gepost. Beetje slordig, geef ik toe, maar er zijn ergere
dingen in de wereld, toch?

Groeten, Erik

Wim Hekken ;-)

Re: Verkenner traag in Vista
Eric Rechter schreef:
> [...]
> aangeeft
> dat ie nog bezig is. Ik heb hier in XP nooit last van gehad. Iemand enig

Zet de indexering uit, maar kom dan niet klagen, dat je zoekacties zo
traag gaan.
--

Wim Hekken ;-)
Eric Rechter

Re: Verkenner traag in Vista

> Zet de indexering uit, maar kom dan niet klagen, dat je zoekacties zo
> traag gaan.
> --
>
> Wim Hekken ;-)

Wim,

Bedankt voor je reactie. Weet je waar ik de indexering uit kan zetten? Die
zoekfunctie in Vista werkt toch al waardeloos, dus die gebruik ik al niet
meer.

mvg,

Eric

Jawade

Re: Verkenner traag in Vista
In article <470f58c3$0$234$e4fe514c@news.xs4all.nl>, Eric Rechter <eric@solcon.nl> says...
> [...]
> dat ie nog bezig is. Ik heb hier in XP nooit last van gehad. Iemand enig

Hoe zijn de specs van je pc?

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. De site is uitgebreid!
http://jawade.nl/ <<Met een mirror op http://jawade.web1000.com/>>
Wim Hekken ;-)

Re: Verkenner traag in Vista
Eric Rechter schreef:

> Wim,
>
> Bedankt voor je reactie. Weet je waar ik de indexering uit kan zetten?
> Die zoekfunctie in Vista werkt toch al waardeloos, dus die gebruik ik al
> niet meer.

Geen idee! Ik vind die indexering heel gemakkelijk. Dat indexeren
gebeurt op de achtergrond en zal wel een service zijn.
--

Wim Hekken ;-)
Eric Rechter

Re: Verkenner traag in Vista

> Geen idee! Ik vind die indexering heel gemakkelijk. Dat indexeren gebeurt
> op de achtergrond en zal wel een service zijn.
> --

Henk,

Ik heb het gevonden, maar ik had de indexering ooit al eens uitgezet. Dus
dat kan het probleem niet zijn.

Eric

Eric Rechter

Re: Verkenner traag in Vista

> [...]
> Bootmanager (+Vista), ClrMBR, DiskEditors, POP3lezer, Filebrowser,
> Kalender (Agenda, Dagboek), Webtellers en IP-log, Linux-Diskeditor

Jawade,

Voldoende voor Windows Vista:

Intel Pentium 4 3,2 GHz
2048 MB RAM

Gr. Eric

FluffyB

Re: Verkenner traag in Vista

"Eric Rechter" <ericrechter@solcon.nl> schreef in bericht

> Henk,
>
> Ik heb het gevonden, maar ik had de indexering ooit al eens uitgezet. Dus
> dat kan het probleem niet zijn.
>
> Eric

Natuurlijk niet omdat de indexering ( de service Windows Search) maar
default standaard mappen indexeert. En als ze waardeloos is maar een opinie
natuurlijk. Overigens na klacht van google (daar gaan we weer) gaan ze de
search wat wijzigen in SP1.

Je Vista Performance Index kan een indicatie zijn over je pc . Zou dus
interessant zijn als je deze hier eens vermeld.

Er zijn ook drie belangrijke updates naar performance ,compatibiliteit en
stabiliteit. Dit zijn eigenlijk alle drie prÚ-SP1 updates. De 2 eerste zijn
intussen beschikbaar lang WU , de laatste niet is nog maar pas uit.

http://support.microsoft.com/kb/938979

http://support.microsoft.com/kb/938194

http://support.microsoft.com/kb/941649

FB