register cleaner voor Vista?

riet boon

register cleaner voor Vista?
Gisteren heb ik mijn Windows Life One care gedÚ´nstalleerd.
Hij was bijna verlopen en bovendien vind ik dat vooral de virus scans
eindeloos duren.
AVG is momenteel mijn antivirus programma.
Acronis True Image 10 maakt mijn images.
Windows Defender is ge´nstalleerd en de Windows Firewall is ingeschakeld.
Nu is mijn vraag wat een goede register cleaner voor Vista is, want ik zal
toch voor een vervanging moeten zorgen, anders vervuild de boel.
Vast bedankt, groeten, Riet.

ikke

Re: register cleaner voor Vista?
Ik gebruik CCleaner. Doet het goed onder vista.

"riet boon" <mcboon@doge.nl> schreef in bericht
> [...]
> Nu is mijn vraag wat een goede register cleaner voor Vista is, want ik zal
> toch voor een vervanging moeten zorgen, anders vervuild de boel.

riet boon

Re: register cleaner voor Vista?

"ikke" <brooddeeg@hotmail.com> schreef in bericht
> Ik gebruik CCleaner. Doet het goed onder vista.

OK, bedankt, ik heb de nieuwste versie gedownload en ge´nstalleerd.
Groeten, Riet.

> "riet boon" <mcboon@doge.nl> schreef in bericht

Jetze Mellema \(MS MVP\)

> [...]
> Nu is mijn vraag wat een goede register cleaner voor Vista is, want ik zal
> toch voor een vervanging moeten zorgen, anders vervuild de boel.

Wat is het nut van een registercleaner? Stel dat je een programma verwijdert
en het haalt zijn registerkeys niet weg, waarom is dat erg?

Jetze Mellema (MS MVP)

Mamamegs

Re: register cleaner voor Vista?
Jetze Mellema (MS MVP) used his keyboard to write :
> "riet boon" <mcboon@doge.nl> schreef in bericht

> Wat is het nut van een registercleaner? Stel dat je een programma
> verwijdert en het haalt zijn registerkeys niet weg, waarom is dat
> erg?

Het nut van registercleaners zal altijd wel omstreden blijven. Het
register zelf is zo klein, dat die paar extra regels geen aanslag
vormen
op je schijfruimte/opstarttijd/performance. Bovendien worden 'foute'
registerentries gewoon genegeerd door Windows.
Daar vertel ik Jetze denk ik niets nieuws mee... ;-)

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Jetze Mellema \(MS MVP\)

Re: register cleaner voor Vista?
"Mamamegs" <mamamegs@wilgeenmail.invalid> schreef in bericht
news:mn.4cbe7d7a82c47cfe.72151@wilgeenmail.invalid ...
> Daar vertel ik Jetze denk ik niets nieuws mee... ;-)

He, ik wilde het zo graag horen van iemand die pro registercleaners is. Was
van plan om halverwege de discussie nog Linux, Firefox en moslims te noemen.
Klaar voor een flinke flamewar, bedankt voor het in de kiem smoren. :-(

:-)

Jetze Mellema (MS MVP)

Mamamegs

Re: register cleaner voor Vista?
Jetze Mellema (MS MVP) has brought this to us :
> [...]

> is. Was van plan om halverwege de discussie nog Linux, Firefox en
> moslims te noemen. Klaar voor een flinke flamewar, bedankt voor het

Ach, je bent Mama of je bent het niet! Ben goed in het 'in de kiem
smoren' lol Je 'flamewar' zal nog even moeten wachten. )

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

FluffyB

> [...]

> registerentries gewoon genegeerd door Windows.
> Daar vertel ik Jetze denk ik niets nieuws mee... ;-)

Wel , de publiciteit dat de makers van registry cleaners maken is op zijn
minst misleidend omdat het eigenlijk nooit problemen oplost. Naar perfomance
toe is het resultaat in ieder geval 0. Overigens, een registry cleaner gaat
bv nooit een overbodige service verwijderen. Ik heb klanten die AVG draaien
maar intussen draait hun niet -geupdate Norton Antivirus lekker in de
achtergrond verder met een 5 Ó 8-tal processen. Hulpprogramma 's zoals
Autoruns en Process Explorer zijn in dat geval veel nuttiger dan die reg
cleaners. De cleaning functie in bv ccleaner is daarentegen wel nuttig maar
dit heeft dan ook niets met het register optimalisatie te maken.

riet boon

Re: register cleaner voor Vista?

"FluffyB" <fluffybee@telenet.be> schreef in bericht

> [...]

> nuttiger dan die reg cleaners. De cleaning functie in bv ccleaner is
> daarentegen wel nuttig maar dit heeft dan ook niets met het register

OK, bedankt allemaal voor de reacties. Ik behoud CClear maar , ook omdat ik
de Cookie functie erg prettig vind. Bewaren wat ik wil en verder opruimen.
En altijd bij starten een "schoon" systeem .
Groeten, Riet.