indexer probleem

J. de Jager

indexer probleem
de indexer in vista geeft elke keer een melding dat hij niet meer werkt en ik
een melding krijgt als er een oplossing is voor dit probleem.
enge oplossingen in het engels om de regedit keys open te maken lijken mij
te ver gaan.
graag u hulp.

Mamamegs

Re: indexer probleem
J. de Jager used his keyboard to write :
> [...]
> werkt en ik een melding krijgt als er een oplossing is voor dit
> probleem. enge oplossingen in het engels om de regedit keys open te

Toch is dit de enige manier. Zeker omdat de oplossing door MS zelf
wordt
aangedragen. Post de oplossing hier, misschien kunnen we je er stap
voor stap doorheen helpen. Eventueel kan ik dan ook een stappenplan in
het Nederlands op de website zetten.

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

FluffyB

Re: indexer probleem

"J. de Jager" <J. de Jager@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> een melding krijgt als er een oplossing is voor dit probleem.
> enge oplossingen in het engels om de regedit keys open te maken lijken mij

Verwijderer deze mappen alle hidden aan zetten in map opties)

C:\ProgramData\Microsoft\Search\Data\Temp

en

C:\ProgramData\Microsoft\Search\Data\Applications\ Windows

En zorg ervoor dat de service Windows Search op automatisch staat. Schakel
tijdelijk de Windows Search uit vooraleer die mappen te verwijderen. Na het
verwijderen , de service weer op auto zetten en heropstarten.

J. de Jager

Re: indexer probleem
Geweldig,binnen een kwartiertje opgelost.
Ik ben blij dat het zo simpel ging,ik heb jouw regels in zoekopdracht
gekopieerd en stuk voor stuk verwijderd(temp met 2 mappen duurde wel lang om
te verwijderen)toen ik opties voor indexer aanklikte begon hij spontaan te
indexeren duurde 10min. daarna heb ik afgesloten maar eerst voerde hij een
update in 6 stappen uit.
weet alleen niet waar je hem op automatisch zet.
Reuze bedankt.
Gr.Jan

"FluffyB" wrote:

> [...]

> tijdelijk de Windows Search uit vooraleer die mappen te verwijderen. Na het
> verwijderen , de service weer op auto zetten en heropstarten.

Hallo Mamamegs,
bedankt voor je snelle reactie,ik heb eerst even de simpele weg van antwoord
2 van FluffyB gedaan en dat werkte direckt ,geweldig dat het zo snel en
simpel kon.
Neem dit maar over als je een stappen plan voor dit item.
Bedankt,Jan

> [...]
> update in 6 stappen uit.
> weet alleen niet waar je hem op automatisch zet.

Controleer het opstartype als volgt :

Rechts klikken op Computer -> Beheren ->Open Services en toepassingen ->
Services -> In het rechter deelvenster scroll naar Windows Search (onderaan
de lijst) . Kijk naar het opstarttype. Staat die op Automatisch is alles ok.
Indien niet klik rechts ->Eigenschappen->Klik op pijltje bij Opstarttype en
kies Automatisch en klik vervolgens op toepassen.

Windows Search wordt wel aangepast in SP1en hopelijk stabieler. In
tegenstelling met wat je veel op het net kan lezen is Windows Search niet
verantwoordelijk voor de enorme harde-schijf activiteit waarover men
klaagt.( de schuldige is Systemherstel die eeuwig duurt ivg met XP)
Standaard worden maar heel weinig locaties ge´ndexeerd.
De aanpassing in SP1 is dat je Windows Search kan vervangen door bv Google
Desktop of een andere.

FB

J. de Jager

Re: indexer probleem

"FluffyB" wrote:

> [...]

> Desktop of een andere.
>
> FB
>
> Je bent een kei,ook dit is gelukt,hij al op automatisch.

dank Jan