opnemen

Ed

opnemen
Ik wil zelf ingesproken geluid opnemen, is daar een simpele manier voor in
vista.??
Mijn laptoip HP Pavilion heeft een mic.
Ben nog zoekende maar kan niets vinden, zal wel weer simpel zijn waar ik
overheen kijk.

Vast bedankt

Re: opnemen
Ed schreef op 8-10-2007 20:21:
> [...]
> Mijn laptoip HP Pavilion heeft een mic.
> Ben nog zoekende maar kan niets vinden, zal wel weer simpel zijn waar ik

De meest primitieve manier:

Met Geluidsrecorder kunt u geluid als digitaal mediabestand op uw
computer opnemen met behulp van ui****lopende apparaten, bijvoorbeeld
een microfoon die op uw geluidskaart is aangesloten. Het is afhankelijk
van de audioapparaten die u hebt en de beschikbare invoerbronnen op de
geluidskaart die in uw computer is ge´nstalleerd welke
audio-invoerbronnen u voor audio-opnamen kunt gebruiken.

Sluit een audio-invoerapparaat, zoals een microfoon, aan op uw computer.

Klik achtereenvolgens op Start, Alle programma's, Bureau-accessoires en
Geluidsrecorder.

enzovoorts ...

Ed

Re: opnemen
Was er al bang voor, kon even Bureau-accessoires niet vinden.
Daar nu geluidrecorder gevonden en mij mooie stem opgenomen. Maar bij het
bestandje afspelen lijkt er wel iets opgenomen maar geen geluid.??
Wat doe ik verkeerd.

"karelV" <karelV@degroeten.nl> schreef in bericht

> [...]
>
> Sluit een audio-invoerapparaat, zoals een microfoon, aan op uw computer.
>
> Klik achtereenvolgens op Start, Alle programma's, Bureau-accessoires en

Re: opnemen
Ed schreef op 8-10-2007 20:58:
> [...]
> Daar nu geluidrecorder gevonden en mij mooie stem opgenomen. Maar bij
> het bestandje afspelen lijkt er wel iets opgenomen maar geen geluid.??

Rechtsklik op Luidsprekertje in de System Tray - kies Opnameapparaten -
wijs Microfoonvolume aan en klik op 'Als standaard instellen' . Dan nog
Eigenschappen - tabblad Niveau om de 'sterkte' in te stellen.
Of had je dat al gedaan .... ?

Ed

Re: opnemen
Was daar al terecht gekomen, alleen via een andere weg.
Heb nu ook geluid maar ik moest haast gillen om wat te horen.
Ook dat is nu gelukt.
Bedankt voor de zeer snelle hulp.

mvg
Ed

> [...]
> wijs Microfoonvolume aan en klik op 'Als standaard instellen' . Dan nog
> Eigenschappen - tabblad Niveau om de 'sterkte' in te stellen.

Re: opnemen
Ed schreef op 8-10-2007 21:22:
> Was daar al terecht gekomen, alleen via een andere weg.
> Heb nu ook geluid maar ik moest haast gillen om wat te horen.
> Ook dat is nu gelukt.
> Bedankt voor de zeer snelle hulp.

Mischien dat het freeware Audacity je beter bevalt:
http://audacity.sourceforge.net/