SQL

PlusMinus

SQL
(Belgisch) Boekhoudprogramma Expert/Plus van Kluwer draait met SQL
Server 2005 SP2, local system, en Windows Vista Business. Ik werk met
een laptop Fujitsu E8110 met 2 intel-centrinoprocessoren van 1,83 HGz en
met 2 GB RAM.

Het programma werkt enorm traag omdat er veel tijd kruipt in de
communicatie met sql. Om het vermoeden van een probleem met de harde
schijf uit te sluiten heeft de leverancier er een nieuwe in gestoken.
Klikken die bij de originele te horen waren, zijn er niet meer.

Op andere computers draait het boekhoudprogramma wel goed onder Vista.
De helpdesk van Kluwer is al uren aan het zoeken geweest, doch
tevergeefs. Men kent er Vista niet goed. Omdat het elders wel zou werken
wordt het euvel aan de hardware geweten; de hardwareleverancier wijst
terug naar het programma. Andere programma's draaien wel goed.

Omdat ik het blijkbaar zelf moet uitzoeken, zoek ik in de richting van
de communicatie met de sql-server. Bij Microsoft heb ik de laatste
cumulatieve update al bekomen. Niets helpt. Heeft iemand een wit konijn
gezien?
xblade

Re: SQL
PlusMinus schreef:
> [...]
> de communicatie met de sql-server. Bij Microsoft heb ik de laatste
> cumulatieve update al bekomen. Niets helpt. Heeft iemand een wit konijn

Install eens M$ virtual machine 2007 en zet je daar XP op en install dan
eens je prog.
M$ virtual machine maakt geen gebruik van jou drivers, maar wel van je
HD en daar zou het euvel aan moeten liggen als ik het zo hoor.

Suc6
PlusMinus

Re: SQL
xblade schreef:

> [...]
> M$ virtual machine maakt geen gebruik van jou drivers, maar wel van je
> HD en daar zou het euvel aan moeten liggen als ik het zo hoor.

Bedankt voor de tip! Kan dit geen kwaad voor de manier waarop mijn
gegevens weggeschreven worden?