Pop up blocker in IE-7

Jake

Pop up blocker in IE-7
Ik heb de pop-up blocker ingesteld op high, maar dat schijnt totaal niets
uit te maken. Wanneer ik bv de website van de Telegraaf open en een artikel
probeer te lezen, dan krijg ik met en zonder deze instelling steeds dezelfde
irritante reclame boodschappen op mijn scherm. Weet iemand hier een
oplossing voor?

Re: Pop up blocker in IE-7
Jake schreef op 8-10-2007 9:26:
> [...]
> een artikel probeer te lezen, dan krijg ik met en zonder deze instelling
> steeds dezelfde irritante reclame boodschappen op mijn scherm. Weet

Ja, het bestand Hosts uitbreiden met al die vervelende sites die reclame
op je scherm zetten [c:\windows\system32\drivers\etc\hosts (zonder
extensie)].
Een regel als 127.0.0.1 rotsite.com daarin zorgt ervoor dat die site
rotsite.com nooit bereikt wordt en je daar dus niets meer van krijgt.
Op deze site kan je een kant en klare hosts downloaden,
en wordt ook nog eens regelmatig ververst:
http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm
Verder heeft ookSpybot Search & Destroy een optie om het Hosts bestand
uit te breiden met steeds weer nieuwe 'rotsites.com'.
Een enkele keer zul je handmatig toch zo'n regel in hosts weer moeten
verwijderen omdat anders een 'echte' site weigert te werken.

[Ik heb als test mijn Hosts net even leeggemaakt, en inderdaad, op de
Telegraaf wordt je dan gek van rare reclame-troep].

Ton

Re: Pop up blocker in IE-7

"Jake" <santman@planet.nl> schreef in bericht
> [...]
> artikel probeer te lezen, dan krijg ik met en zonder deze instelling
> steeds dezelfde irritante reclame boodschappen op mijn scherm. Weet iemand

Je kunt natuurlijk ook firefox installeren en dan de add block plugin
gebruiken.
Werkt ideaal!

Ton

Mark Veldhuis

Re: Pop up blocker in IE-7
In article <#jE6NPYCIHA.4308@TK2MSFTNGP06.phx.gbl>, karelV@degroeten.nl
says...
> Op deze site kan je een kant en klare hosts downloaden,
> en wordt ook nog eens regelmatig ververst:
> http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

Als je toch met de hosts-file bezig gaat, kijk dan eens naar Hostsman.
Heerlijk programmaatje hiervoor:
http://www.abelhadigital.com/

Mark Veldhuis.
Jake

Re: Pop up blocker in IE-7

"Ton" <ton@noway.nl> wrote in message

> "Jake" <santman@planet.nl> schreef in bericht

> Je kunt natuurlijk ook firefox installeren en dan de add block plugin
> [...]

Bedankt Ton, dit werkt inderdaad goed

Jake

Re: Pop up blocker in IE-7

"karelV" <karelV@degroeten.nl> wrote in message

> [...]
>
> [Ik heb als test mijn Hosts net even leeggemaakt, en inderdaad, op de
> Telegraaf wordt je dan gek van rare reclame-troep].

Ook de oplossing met de hosts geprobeerd en dit werkt goed. Vind echter het
gebruik van Firefox toch wat eenvoudiger en zeer effectief. In ieder geval
bedankt voor jullie info.