Vista & geheugengebruik

Jaap

Vista & geheugengebruik
Is het normaal dat mijn laptop, zelfs in rust minimaal zo'n 45% van de 2GB
gebruikt? Dat lijkt meer op misbruik.
Zoveel progs draaien er niet op de achtergrond en echt snel vind ik Vista
niet.
Onder de kap: Intel Core 2duo T7300 @ 2.00GHz
Windows prestatie index 4,7, maar wat dat zegt weet ik niet.
Bedankt Jaap

Als is je computer nog zo snel, windows achterhaalt hem wel.

~PCfreak©~

Re: Vista & geheugengebruik
Op Sun, 7 Oct 2007 17:59:55 +0200, schreef "Jaap" <jaapvdham@ornage.nl>
het volgende.

> [...]
>niet.
>Onder de kap: Intel Core 2duo T7300 @ 2.00GHz
>Windows prestatie index 4,7, maar wat dat zegt weet ik niet.

500 tot zo'n 700 MB is vrij normaal voor Vista, zeker als er ook gedeeld
RAM voor de video bij zit.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Jaap

Re: Vista & geheugengebruik
Nou, dan zal het wel normaal zijn.
Bedankt
Jaap
"~PCfreak©~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
> Op Sun, 7 Oct 2007 17:59:55 +0200, schreef "Jaap" <jaapvdham@ornage.nl>
> het volgende.

> 500 tot zo'n 700 MB is vrij normaal voor Vista, zeker als er ook gedeeld
> RAM voor de video bij zit.
>
> groetjes Henk
> --
> Maak je USB-stick bootable, zie mijn site hoe.
> freakhenkDIT@WEGgmail.com [haal "DIT WEG" weg]
> http://www.pc-freak.nl

Jawade

Re: Vista & geheugengebruik
In article <5AFE0825-A69D-4114-9B37-F87475D63A94@microsoft.com>, Jaap <jaapvdham@ornage.nl> says...
> Nou, dan zal het wel normaal zijn.

Als je veel programma's gebruikt hebt, zit er veel in het wisselbestand.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Bootmanager ook voor Vista
Zin in een koffie- thee- of borrelpraatje? Kom naar alt.jawade.nl
Jawade

Re: Vista & geheugengebruik
In article <MPG.21733cae9652b2a798979f@news.microsoft.com>, Jawade <Henk_Jawade@hotmail.com> says...
> In article <5AFE0825-A69D-4114-9B37-F87475D63A94@microsoft.com>, Jaap <jaapvdham@ornage.nl> says...

> Als je veel programma's gebruikt hebt, zit er veel in het wisselbestand.

Oh ja, en daarvan zit weer zoveel als voor een goed wekring kan, in
het werkgeheugen.

[...]

Is dat op te schonen? Ik wil wel eens proberen of dat problemen oplevert.
Jaap

"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
news:MPG.21733df75eacdaac9897a0@news.microsoft.com ...

In article <73DF31E7-1E9E-45C3-BF97-B70215B98186@microsoft.com>, Jaap <jaapvdham@ornage.nl> says...
> Is dat op te schonen? Ik wil wel eens proberen of dat problemen oplevert.
> Jaap

Ik denk het eigenlijk niet. Ja, herstarten. Maar het mag geen invloed
op je snelheid hebben. Vista schijnt al goed te draaien bij 512 MB
RAM, alleen krijg je dan problemen met je snelheid bij het draaien
van zware applicaties.

[...]
Mark Veldhuis

Re: Vista & geheugengebruik
In article <2D222C88-A766-41B9-B56C-2E6EBD745FFD@microsoft.com>,
jaapvdham@ornage.nl says...
> Is het normaal dat mijn laptop, zelfs in rust minimaal zo'n 45% van de 2GB
> gebruikt?

Ja. Google maar eens op "Superfetch" (in het kort: een techniek die er
voor zorgt dat veel gebruikte programma's alvast in het geheugen voor je
klaarstaan, zodat ze sneller opstarten. Heeft een andere applicatie dat
geheugen nodig, wordt het vliegensvlug vrij gemaakt).
Als je systeem trager is dan je er van verwacht, kijk dan eens wat er
allemaal op de achtergrond draait. Wat start er allemaal mee op met
Vista? Welke virusscanner gebruik je?

Mark Veldhuis.
Mark Veldhuis

Re: Vista & geheugengebruik
In article <MPG.21734f70844716609897a1@news.microsoft.com>,
Henk_Jawade@hotmail.com says...
> Vista schijnt al goed te draaien bij 512 MB

Dat zou ik toch echt niemand aan willen raden.
Vanaf 1 GB. is het werkbaar, maar 2 GB. of meer is geen overbodige luxe
om het een en ander soepel te laten draaien (is natuurlijk ook
afhankelijk van wat je met je PC doet; welke programma's je draait).

Mark Veldhuis.
Jaap

Re: Vista & geheugengebruik
Ik had Norton, zo'n 6 maanden versie bij een nieuwe pc, maar ik heb'm er nu
afgehaald. Ik denk dat deze voor behoorlijke vertraging zorgt. Heb ik in XP
ook wel gemerkt. Ik gebruik nu NOD32 en dat lijkt beter te gaan. Maar zelfs
in rust blijft de geheugenbelasting zo rond de 45%. Het zal idd wel met die
pre fetsch te maken hebben.
Jaap

"Mark Veldhuis" <me@privacy.invalid> schreef in bericht
news:MPG.2173838350d44765989694@msnews.microsoft.c om...