Vista op een Acer Laptop

Johnny

Vista op een Acer Laptop
Hallo

Ik probeer hier maar even iets want ik zou niet weten waar anders.
Het betreft een Acer Aspire 9414ZWSMi laptop met Vista Home Premium.
Deze laptop is nieuw afgeleverd zonder enige CD-Rom`erbij .
Dit is normaal bij iedere laptop zij de winkelier.
Nu is mijn vraag,zit er op de Harddisk nergens geen verborgen
functie om bij problemen de boel te resetten incl.Vista of een preinstall.

Johnny

QPC

Re: Vista op een Acer Laptop

"Johnny" <johnnybgood@nospam.com.invalid> schreef in bericht
news:4708d2ed$0$15651$6c4159fb@news.tweaknews.nl.. .
> [...]
> Nu is mijn vraag,zit er op de Harddisk nergens geen verborgen
> functie om bij problemen de boel te resetten incl.Vista of een preinstall.

Ja, die mogelijkheid is inderdaad aanwezig.
Onder start en alle programma's, vind je meerder mappen van Acer.
In 1 van deze mappen zit het programma Acer eRecovery, waarmee je een backup
cq herstel dvd kan maken.

stefan

Re: Vista op een Acer Laptop
Als het goed is heb jij toen jij jou acer kocht een backup moeten maken van
je win xp als die er op stond. Die cd kun je er gewoon in stoppen en draaien
windows komt dan weer terug zoals die was toen je een backup maakte.

"QPC" <qpc@xs4all.nl> schreef in bericht

> [...]

> Onder start en alle programma's, vind je meerder mappen van Acer.
> In 1 van deze mappen zit het programma Acer eRecovery, waarmee je een

xblade

Re: Vista op een Acer Laptop
Johnny schreef:
> [...]
> Nu is mijn vraag,zit er op de Harddisk nergens geen verborgen
> functie om bij problemen de boel te resetten incl.Vista of een preinstall.

Hoi,

Ik heb zelf ook een Acer maar dan de travelmate 7220. Er stond bij mij
een verborgen partitie op met daar de backup in.
Maar ik heb van iemand een copy gemaakt van zijn orginele vista home
premium en toen format en de key gebruikt die op de sticker staat op de
achterzijde van de laptop. Wel heb ik ff met M$ moeten bellen, maar dat
was verder geen probleem. Waarom heb ik dit gedaan, omdat ik niet wil
dat Acer bepaalt hoe mijn laptop geinstalleerd moet worden cq hoe mijn
partitie's grote moet zijn bovendien hou ik niet van Acer reclame op
mijn laptop, die processen besteed ik liever aan een nuttig programma.

Suc6 met Acers recovery
Johnny

Re: Vista op een Acer Laptop
Alle antwoorders bedankt,ik ga er eens mee aan de slag !

Johnny

Theo

Re: Vista op een Acer Laptop

> [...]
> partitie's grote moet zijn bovendien hou ik niet van Acer reclame op mijn
> laptop, die processen besteed ik liever aan een nuttig programma.

En had je geen problemen met drivers
Tijdens de installatie ? Vond Vista ze wel dan.

Johnny

FluffyB

> [...]

> Nu is mijn vraag,zit er op de Harddisk nergens geen verborgen
> functie om bij problemen de boel te resetten incl.Vista of een preinstall.

Ja, Vista kan je standaard weer instellen met D2D die aanstaat in de Bios.
Bij het opstarten ALT-F10 indrukken en dit start de Erecovery van Acer op.

Let wel op. Bij een hd chrash useless hé. Daarom is het belangrijk om die
recovery install ook aan te maken op DVD.

Het ontbreken van echte oem-versies bij bijna alle merken zouden ze moeten
verbieden. Door het ontbreken van OEM-cd kan ik geen Vista herstelfuncties
uitvoeren bij klanten.

Joop

Re: Vista op een Acer Laptop
Hoe maak je zo'n zo'n recovery install op dvd? Ik heb bij de aanschaf van
mijn Acer Aspire 5630 ook geen software gekregen en wil mij zoveel mogelijk
indekken voor eventuele problemen in de toekomst.

Joop.

====================
"FluffyB" <fluffybee@telenet.be> wrote in message

> [...]

> verbieden. Door het ontbreken van OEM-cd kan ik geen Vista herstelfuncties

FluffyB

Re: Vista op een Acer Laptop

"Joop" <eagleye32@hotmail.com> schreef in bericht
> Hoe maak je zo'n zo'n recovery install op dvd? Ik heb bij de aanschaf van
> mijn Acer Aspire 5630 ook geen software gekregen en wil mij zoveel
> mogelijk indekken voor eventuele problemen in de toekomst.

Bij een splinternieuwe Acer wordt je bij iedere login verwittigd. Helaas ,
als je deze verwittiging wegklikt is het eventjes niet helemaal duidelijk
voor de gebruiker.
Note : De Erecovery werkt alleen met administrator rechten en je gaat een
wachtwoord moeten aanmaken. Vergeet het wachtwoord niet.

Als je Acer's Erecovery Management opstart (gemakkelijk te vinden met
Vista's zoekfunctie tenzij de widgets nog op het bureau-blad staan) klik
onderaan op Schijf branden en de eerste optie in dit venster is : disk met
fabriekstandaarden maken . (De syntax verschilt wel wat naar gelang het
model)

En vergeet niet bij notebooks in garantie : zoveel mogelijk backups maken
van belangrijke data. Als je notebook ooit in garantie terug moet naar Acer
(of alle andere fabrikanten) ben je nooit zeker dat je deze terug gaat
krijgen met je data. Ik weet het uit ervaring : standaard practice bij de
technische dienst van Acer is een recovery standaard install. Bye bye
data , in dat geval. .

Joop

Re: Vista op een Acer Laptop
Bedankt. Het is gelukt. De twee dvd's zijn klaar. Een backup van de data
maakt Vista elke week op mijn externe harde schijf.

Joop.

========