Upgrade paden Windows Vista Edities (FPP)

Andreas Leeraar

Upgrade paden Windows Vista Edities (FPP)
Beste,

Kan iemand mij vertellen waar ik een upgrade matrix/lijst kan vinden met
daarin de upgrade mogelijkheden naar de verschillende Windows Vista edities?

Toen Windows XP nog de huidige versie was kon je via een soortgelijk matrix
precies zien of jou versie van Windows in aanmerking kwam voor de upgrade
prijs van de Windows XP editie die je aan wou schaffen:
http://www.microsoft.com/windowsxp/h...ng/matrix.mspx

Op de Windows Vista website kom ik alleen een matrix tegen welke mij verteld
of ik een upgrade of een clean install kan doen maar dit zegt niks over of
het ook een legitieme upgrade is qua licentie:
http://www.microsoft.com/windows/pro...radepaths.mspx

Ik heb de partner site afgezocht, de EULAs etc maar nergens informatie over
upgrade mogelijkheden. Ik vind dit bezonder vreemd.

Wat ik nu zou willen weten van een Microsoft expert is of je in FPP (Retail)
een upgrade versie van Windows Vista Business mag kopen indien je huidige
besturingsysteem Windows XP HOME edition is.

Ik DENK dat dit niet legaal is/niet kan! De regels voor het upgraden binnen
Volume License programma's wordt namelijk wel duidelijk uitgelegd. In de
"product list" vind je een tabel/upgrade matrix waarin je kunt zien dat je
binnen Volume License programma's geen upgrade naar Windows Vista Business
kunt aanschaffen indien je een Windows XP HOME of Windows Vista HOME edition
hebt.

De Product List kan je overigens hier vinden:
http://www.microsoftvolumelicensing....cumentTypeId=3

Ik zoek dus een soortgelijke upgrade matrix voor het Full Packaged Product
(FPP) programma van Microsoft.

Alvast bedankt voor de reacties,

Andreas

GJ.Oomens

Re: Upgrade paden Windows Vista Edities (FPP)
Andreas Leeraar wrote:

> [...]
> of ik een upgrade of een clean install kan doen maar dit zegt niks over of
> het ook een legitieme upgrade is qua licentie:

Lijkt wel te kunnen, als ik dit goed lees:
http://www.comcol.nl/detail/59134.htm
http://www.comcol.nl/detail/59139.htm

--
Gérard
Andreas Leeraar

"GJ.Oomens" wrote:

> Lijkt wel te kunnen, als ik dit goed lees:
> http://www.comcol.nl/detail/59134.htm
> http://www.comcol.nl/detail/59139.htm
>

> --
> Gérard

Bedankt voor je reactie Gérard,

Waarschijnlijk zal het ook wel zo simpel zijn. De informatie op comcol is
gebaseerd op het volgende stukje op de Vista website (Buy or Upgrade):
"The options
You can upgrade from your current edition of Microsoft Windows XP or Windows
2000 to a corresponding or better edition of Windows Vista by purchasing and
installing an upgrade copy of Windows Vista."

Toch zou ik dit graag ergens in een document terug willen zien.
Licentievoorwaarden of iets dergelijks of een upgrade matrix.
Mijn twijfel is gebaseerd op de informatie binnen het volume license
programma waar de upgrade mogelijkheden van Vista veel strakker zijn.

Als iemand mij kan wijzen op een link naar upgrade matrix of desnoods een
powerpoint presentatie met daarin deze gegevens dan ben ik helemaal happy.

Alvast bedankt,

Andreas
Andre

Re: Upgrade paden Windows Vista Edities (FPP)
Op Sat, 6 Oct 2007 00:02:01 -0700 schreef Andreas Leeraar
<AndreasLeeraar@discussions.microsoft.com>:

> [...]
>Mijn twijfel is gebaseerd op de informatie binnen het volume license
>programma waar de upgrade mogelijkheden van Vista veel strakker zijn.

Is een upgrade dan zoveel goedkoper dan een OEM versie ?

ik heb mijn "Vista Home Premium 64 Bit" 108 euro betaald.

En ik vind een propere nieuwe installatie beter dan een upgrade.

--

mvg, Andre

Andreas Leeraar wrote:

> [...]
> powerpoint presentatie met daarin deze gegevens dan ben ik helemaal happy.

Blijkbaar is er zoiets (nog) niet. Dus dan kun je beter contact opnemen
met MS, neem ik aan:
http://support.microsoft.com/contactus/?ws=support

--
Gérard
Andreas Leeraar

Re: Upgrade paden Windows Vista Edities (FPP)
Bedankt voor jullie antwoorden Andre & Gerard,

Andre,

Ik ben het met je eens dat een schone installatie beter is. Echter een OEM
licentie mag
alleen indien je een nieuw systeem aanschaft. Mijn huidige systeem voldoet
ruim aan de eisen.

Gerard,

De upgrade matrix bestaat inderdaad niet. Toch bedankt voor het meekijken en
denken.

Toch vreemd dat dit niet voorhanden is. Je wilt als consument toch weten wat
je mogelijkheden zijn?
En dan wil je dit gewoon legaal doen. Als ik heel blond de Vista website
volg zou dit dus betekenen dat je binnen FPP gewoon vanaf Windows XP HOME
naar een Windows Vista BUSINESS mag upgraden.

Ik zal vandaag eens kijken bij een Dixons of Media Markt wat er op de doos
staat van Windows Vista Business UPGRADE (FPP).

Als er nog mensen zijn die meer weten dan hoor ik het graag.

Andreas

"Andreas Leeraar" wrote:

> [...]
> powerpoint presentatie met daarin deze gegevens dan ben ik helemaal happy.

koze

Re: Upgrade paden Windows Vista Edities (FPP)
Die zijn er wel kijk maar hier:
http://www.microsoft.com/netherlands...s/default.aspx

"Andreas Leeraar" <AndreasLeeraar@discussions.microsoft.com> schreef in
bericht news088CA8E-0338-4EF5-8A9A-DC97F1BDD1DA@microsoft.com...
> [...]
> staat van Windows Vista Business UPGRADE (FPP).
>
> Als er nog mensen zijn die meer weten dan hoor ik het graag.

Andreas Leeraar

Re: Upgrade paden Windows Vista Edities (FPP)
Bedankt voor je antwoord koze,

Op de partner site kom ik dagelijks aangezien ik zelf veel in volume
licentie doe.
Binnen volume licensing zie je dan ook (in de "product list") dat er geen
upgrade pad is binnen volume licenties van een Windows XP HOME of Windows
Vista HOME editie naar een Windows Vista BUSINESS. Daar is een heel mooi
schema voor.

Binnen het "Full Packaged Product(FPP)" programma kom ik geen schema tegen.
De enige info over upgrade paden staat op de windows vista site zelf onder
"kopen of upgraden". Hier staat het volgende:
U kunt een upgrade uitvoeren van Microsoft Windows XP of Windows 2000 naar
een overeenkomstige of betere versie van Windows Vista door een
upgrade-exemplaar van Windows Vista aan te schaffen en te installeren.

Nu ben ik even naar een winkel geweest welke retail pakketten van Microsoft
verkoopt en heb gekeken naar de Upgrade doos van de verschillende Vista
edities en ook hier staat in een rood kader ongeveer de zelfde tekst als
hierboven. Windows 2000 Professional of Windows XP komt in aanmerking voor de
upgrade prijs. Op alle Vista upgrade edities staat de zelfde tekst.

Mijn conclusie is dan ook:
Binnen het Full Packaged Product(FPP) programma kunt upgraden naar alle
edities van Windows Vista (behalve enterprise natuurlijk) van Windows 2000,
Windows XP HOME/Media Center/Tablet PC/Professional/ Professional 64-Bits

Binnen Volume License programma's niet vanaf de HOME edities kunt upgraden
naar de Vista Business editie. (zie "product list")
bron:

"koze" wrote:

> Die zijn er wel kijk maar hier:
> [...]

koze

Re: Upgrade paden Windows Vista Edities (FPP)
Dat staat inderdaad ook in de licenties en op de site voor mij.
Upgrade van XP Home kan naar Home premium of Ultimate. (basic laat ik even
buiten beschouwing)
Uitsluitend van XP Pro kun je upgraden naar Business of Ultimate naar keuze.

Elke cross upgrade is onmogelijk.
Dan blijft uitsluitend de aanschaf van een Full package, die keuzes staan er
ook duidelijk.

KO

"Andreas Leeraar" <AndreasLeeraar@discussions.microsoft.com> schreef in
bericht news:9BA2826A-84BC-40EA-8F09-E1933EEC4FD0@microsoft.com...