Windows Mail

Detmer

Windows Mail
In de blauwe balk boven van Windows Mail verschijnt voortdurend opnieuw de
weergavebalk met "alle berichten weergeven", terwijl ik dat niet wil. Als ik
het vinkje voor
weergavebalk weghaal (na rechts klikken op de blauwe balk), wordt na een
tijdje de weergavebalk toch weer getoond en staat het vinkje er weer. Kan ik
dat (nog) definitiever regelen?

--
Detmer

Re: Windows Mail
Detmer schreef op 5-10-2007 16:54:
> [...]
> weergavebalk weghaal (na rechts klikken op de blauwe balk), wordt na een
> tijdje de weergavebalk toch weer getoond en staat het vinkje er weer.

hoe vaak ga je dit vandaag nog vragen ... :-(

~PCfreak©~

Re: Windows Mail
Op Fri, 05 Oct 2007 17:00:55 +0200, schreef karelV <karelV@degroeten.nl>
het volgende.

>hoe vaak ga je dit vandaag nog vragen ... :-(

Wil kennelijk binnen 5 min antwoord, alsof we niets anders te doen
hebben ;-)

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Jetze Mellema

Re: Windows Mail
"karelV" <karelV@degroeten.nl> wrote in message
> hoe vaak ga je dit vandaag nog vragen ... :-(

Hou je rekening met de mogelijkheid dat de gebruiker slechts 1 bericht heeft
geplaatst? Komt nog wel eens voor dat een bericht meerdere keren verschijnt
door een slecht geconfigureerde newsserver of newsclient.

Jetze Mellema (MS MVP)

Re: Windows Mail
Jetze Mellema schreef op 5-10-2007 18:20:
> [...]

> heeft geplaatst? Komt nog wel eens voor dat een bericht meerdere keren
> verschijnt door een slecht geconfigureerde newsserver of newsclient.

Jazeker, maar in dat geval zou de de berichten identiek moeten zijn.

> [...]
> weergavebalk weghaal (na rechts klikken op de blauwe balk), wordt na een
> tijdje de weergavebalk toch weer getoond en staat het vinkje er weer.

Bij XP zou ik zeggen (maar wellicht geldt het ook voor vista):
Bekijk deze sleutel eens met regedit:
HKey_Current_User\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Policies\Explorer
Staat daar rechts een waarde NoSaveSettings = 1 ?
Zo ja, = 0 maken (of NosaveSettings geheel verwijderen)

Detmer

Re: Windows Mail

"karelV" <karelV@degroeten.nl> schreef in bericht

> [...]
> Staat daar rechts een waarde NoSaveSettings = 1 ?
> Zo ja, = 0 maken (of NosaveSettings geheel verwijderen)

Sorry boys dat ik mijn bericht "x-keer" heb geplaatst, maar het door mij
geplaatste bericht verscheen om onverklaarbare redenen niet in mijn venster.
daarom heb ik het een paar keer opnieuw geplaatst, elke keer met het zelfde
resultaat. Ik heb het nu teruggevonden, maar ik begrijp
echt niet hoe het in deze draad is terecht gekomen. Ik had
echt op "nieuw bericht" geklikt en niet op "groep beantwoorden". Ik heb dit
nog even nagekeken in mijn map "verzonden berichten" en daar staat bovenaan
gewoon de door mij gekozen titel "Windows Mail" en niet "Re: etc."
Kennelijk komt het doordat het onderwerp van deze (oude) draad exact de
zelfde titel heeft, waarop de berichten blijkbaar automatisch bij elkaar
worden gevoegd. Het was echter mijn bedoeling om een nieuwe draad te
beginnen. Dat weet ik dus weer voor de volgende keer!

m.vr.gr.
Detmer

> [...]

> Staat daar rechts een waarde NoSaveSettings = 1 ?
> Zo ja, = 0 maken (of NosaveSettings geheel verwijderen)

Hallo KarelV,
Bedankt voor het meedenken. Ik heb even in de betreffede registersleutel
gekeken, maar de indeling is bij Vista kennelijk gewijzigd. De NoSave
settings heb ik niet kunnen terugvinden. Jammer maar helaas. Ik denk dat ik
mijn image van de C-schijf binnenkort maar eens terug ga zetten, dat zal het
wel opgelost zijn hoop ik.
m.vr.gr.
Detmer

GJ.Oomens

Re: Windows Mail
Detmer wrote:

> [...]

> settings heb ik niet kunnen terugvinden. Jammer maar helaas. Ik denk dat
> ik mijn image van de C-schijf binnenkort maar eens terug ga zetten, dat

De Views Bar, als het daar om gaat staat in:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows Mail
ShowViewsBar en de waarde is 0 of 1.

En die wordt wel aangepast in het register, maar verandert spontaan
terug naar 1?

--
Gérard
Detmer

Re: Windows Mail

"GJ.Oomens" <gj.news@inter.nl.net> schreef in bericht
news:6aeae$470b6bb8$9163a562$13518@news2.tudelft.n l...

> [...]
> ShowViewsBar en de waarde is 0 of 1.
>
> En die wordt wel aangepast in het register, maar verandert spontaan terug

Hallo Gérard,
Ja, dat is hem.
De Show views bar staat nu op (0) en de "gewraakte balk" is niet zichtbaar,
zoals ik het wens. Zodra hij weer (vanzelf) in beeld komt zal ik even kijken
of de waarde dan ook op (1) staat. Ik vermoed wel dat dat zal gebeuren, want
als ik met de hand de views bar inschakel gaat de waarde ook naar (1).
Ik meld mij wel even zodra ik zeker weet dit automatisch is gebeurd.
m.vr.gr.
Detmer