HP printer

Detmer

HP printer
Hoe komt het toch dat een HP inkjet printer (HP980cxi) alleen maar goed in
zwart/wit wil printen als ook de kleureninktpatroon gevuld is?
m.vr.gr.
--
Detmer

Sjaak

Re: HP printer
"Detmer" <detmer.koppius.nospam@planet.nl> schreef in bericht
> Hoe komt het toch dat een HP inkjet printer (HP980cxi) alleen maar goed in
> zwart/wit wil printen als ook de kleureninktpatroon gevuld is?
> [...]

Ook al gekeken op de site van HP? Vuile contacten? Juiste driver?

Krulle

> [...]

> Hoe komt het toch dat een HP inkjet printer (HP980cxi) alleen maar goed in
> zwart/wit wil printen als ook de kleureninktpatroon gevuld is?

Dit helpt mischien.
Indien de kop van de patroon verdroogd is kunt u deze als volgt open maken :
Kook een beetje water, giet het water in een kommetje en doe er 50% koude
ammoniak bij. Plaats de cartridge met de printkop 1 cm diep in de oplossing
gedurende een uurtje. Probeer nu opnieuw te printen.

Hopelijk bent u geholpen.

Mvg.

Detmer schreef op 5-10-2007 14:04:
> Hoe komt het toch dat een HP inkjet printer (HP980cxi) alleen maar goed
> in zwart/wit wil printen als ook de kleureninktpatroon gevuld is?
> m.vr.gr.

Ik lees dat sommige inkjet printers grijstinten afdrukken door gebruik
te maken van de kleurenpatroon. Er zijn ook inkjets waarbij je in de
driver kunt instellen dat grijstinten alleen de zwarte inkt gebruiken
(dithering). Hoe dat met de HP980 zit kon ik niet achterhalen.

Detmer

Re: HP printer

"karelV" <karelV@degroeten.nl> schreef in bericht

> [...]
> kunt instellen dat grijstinten alleen de zwarte inkt gebruiken
> (dithering). Hoe dat met de HP980 zit kon ik niet achterhalen.

Hallo, KarelV

Dat zal het inderdaad zijn, want met name in grijze balken zie ik een blauw
of roze kleurzweem als er een cartridge bijna leeg is. Ik herinner mij
inderdaad dat in het printerprogramma van HP dat ik gebruikte toen ik nog
met XP werkte een dergelijke instelling te vinden was (alleen zwarte inkt
gebruiken). Nu ik Vista gebruik moet ik het doen met een eenvoudiger
basisdriver voor Vista, waar dergelijke fijnafstellingen niet in voorkomen.
Bedankt voor je antwoord. Het heeft me weer op het juiste spoor geholpen.

m.vr.gr.
Detmer

Michel

> [...]

> voorkomen.
> Bedankt voor je antwoord. Het heeft me weer op het juiste spoor geholpen.

De printerinstellingen voor HP kun je vinden via het
configuratiescherm>Printers, klik dan op de betreffende printernaam, klik in
het vensterje op de tab 'printer' en dan in het menuutje op
'voorkeurinstellingen'. Dan weer klikken op 'kleur' en je ziet het vakje met
de grijstintenoptie.
De fijninstellingen bestaan wel degelijk alleen zien ze er een beetje anders
uit dan in HP's Image zone.

--
Michel

Happy Life

Re: HP printer
Detmer schreef in deze groep op 5-10-2007 14:04:
> Hoe komt het toch dat een HP inkjet printer (HP980cxi) alleen maar goed
> in zwart/wit wil printen als ook de kleureninktpatroon gevuld is?
> m.vr.gr.

Onderstaande staat op de HP website over jouw printer. Als dat niet
helpt stel je vraag dan in een hardware groep.

HP printers - De printerdriver die zich in Windows Vista bevindt
installeren

Print versie

HP Deskjet 980cxi Printer

Inleiding
De driveroplossing voor dit product is inbegrepen bij uw Windows Vista
besturingssysteem en bevindt zich al op uw computer. U hoeft niets te
downloaden . Volg de onderstaande stappen om uw product snel en
gemakkelijk te laten functioneren met Windows Vista.
De printerdriver installeren
1.
Controleer of de printer aan staat.
2.
Sluit de USB-kabel aan op de printer en op de computer.
3.
Het venster Uw apparaten zijn klaar voor gebruik wordt mogelijk
op het scherm weergegeven. Als het venster wordt weergegeven en niet
automatisch sluit, sluit u het venster.
4.
Print een testpagina om te controleren of de printer correct werkt.
De basisfuncties van de printer gebruiken
Afdrukken
1.
Open het af te drukken document in de softwaretoepassing waarin
het werd gemaakt.
2.
Klik op Bestand en vervolgens op Afdrukken .
Scannen
Scannen met Windows Fotogalerie
1.
Klik op het pictogram Start ( ).
2.
Klik op Alle programma's .
3.
Klik op Windows Fotogalerie .
4.
Klik op Bestand en vervolgens op Van scanner of camera importeren .
5.
Klik op Importeren .
6.
Klik op Scannen .
Scannen met Windows Faxen en Scannen
OPMERKING: Deze functie werkt alleen met Windows Vista Ultimate,
Windows Vista Business en Windows Vista Enterprise.
1.
Klik op het pictogram Start ( ).
2.
Klik op Alle programma's .
3.
Klik op Windows Faxen en Scannen .
4.
Klik op Nieuwe scan .
5.
Klik op Bestand en vervolgens op Scannen .
Scannen met Paint
1.
Klik op Windows .
2.
Klik op Alle programma's .
3.
Klik op Bureau-accessoires .
4.
Klik op Paint .
5.
Klik op Bestand en vervolgens op Van scanner of camera .
6.
Klik op Scannen .
Foto's op een geheugenkaart importeren en bekijken
1.
Verwijder de geheugenkaart en plaats deze vervolgens terug in de
juiste geheugenkaartsleuf op de printer.
OPMERKING: Zie de gebruikershandleiding die met de printer werd
geleverd voor meer informatie over het plaatsen van de geheugenkaart in
de printer.
2.
Klik op het scherm Automatisch afspelen dat verschijnt op Foto's
importeren , Foto's weergeven of Map openen en bestanden weergeven .
3.
Volg de instructies op het scherm.
De geavanceerde functies van de printer gebruiken
Het kan zijn dat sommige geavanceerde functies niet meer beschikbaar
zijn wanneer u de basisdriver gebruikt. U kunt opwaarderen naar een
product van HP dat volledig compatibel is met Windows Vista als u de
geavanceerde functies nodig hebt.
De volgende link kan u helpen te bepalen naar welk product u wilt
opwaarderen:
http://www.hp.com/support/hho/productreplacement

Happy Life gkbnews at xs4all dot nl

Uur: tijdspanne die in het onderwijs gelukkig maar 50 minuten duurt