DBX bestanden

bulletje

DBX bestanden
Ik heb zins kort Vista op mijn computer, en nu wil ik mijn mailbestanden van
het vorige besturingssysteem XP naar vista exporteren.
Maar als ik op vista naar windows mail ga en dan naar exporteren mail dan
kan ik die dbx bestanden die ik op een usb stick heb staan niet exporteren
naar vista. Weet iemand hoe ik dan moet doen

grtv

Bulletje

Re: DBX bestanden
bulletje schreef op 4-10-2007 17:20:
> [...]
> kan ik die dbx bestanden die ik op een usb stick heb staan niet exporteren
> naar vista. Weet iemand hoe ik dan moet doen

Importeren dan maar?

~PCfreakę~

Re: DBX bestanden
Op Thu, 4 Oct 2007 08:20:00 -0700, schreef bulletje
<bulletje@discussions.microsoft.com> het volgende.

> [...]
>kan ik die dbx bestanden die ik op een usb stick heb staan niet exporteren
>naar vista. Weet iemand hoe ik dan moet doen

In Vista niet exporteren maar importeren.

groetjes Henk
http://www.pc-freak.nl
Mamamegs

Re: DBX bestanden
bulletje brought next idea :
> [...]
> exporteren mail dan kan ik die dbx bestanden die ik op een usb stick
> heb staan niet exporteren naar vista. Weet iemand hoe ik dan moet

Hier eens lezen?
http://www.vistabits.nl/outlook_expr...ndows_mail.htm

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

bulletje

Re: DBX bestanden
Inderdaad het woord exporteren moest zijn importeren, maar dit werkt niet
Windows Mail kan namelijk niet de bestanden vinden die nodig zijn om te
importeren, en deze heb ik op de stick staan als DBX bestanden.

"karelV" wrote:

> Importeren dan maar?

Re: DBX bestanden
bulletje schreef op 4-10-2007 19:00:
> Inderdaad het woord exporteren moest zijn importeren, maar dit werkt niet
> Windows Mail kan namelijk niet de bestanden vinden die nodig zijn om te
> importeren, en deze heb ik op de stick staan als DBX bestanden.

Ik heb zonet het importeer-spelletje maar eens gedaan en dat ging
correct. Hier de stappen die ik tegenkwam:

Bestand
Importeren
Berichten
Microsoft Outlook Express
E-mail uit een OE-archiefmap importeren
Browsen (naar de map waar de .dbx-files staan)
[hij zegt dan: 'geen zoekresultaten']
knop 'Map selecteren'
knop Volgende
En dan zie ik alle .dbx-files
[Concepten, Postvak IN, Postvak UIT, enz]
Alle mappen
knop Volgende

Zo kwam mijn hele .dbx structuur van OE6 in Windows Mail onder de submap
'Geïmporteerde mail'

bulletje

Re: DBX bestanden

"karelV" wrote:

> [...]
> Alle mappen
> knop Volgende
>
> Zo kwam mijn hele .dbx structuur van OE6 in Windows Mail onder de submap

Bedankt voor je uitleg hierover, ik heb deze stappen allemaal gedaan,
Maar het zegt nadat ik map selekteren heb aangeklikt : geen resultaten.

Het mapje waar mijn dbx files instaan is het gele mapje outlook express.

Zou het misschien komen door mijn besturingssysteem Vista Ultimate,
die misschien iets blokt.
Als het niet lukt dan stuur ik de berichten maar via mijn laptop naar deze
computer toe, is wel ff werk maar het moet maar.
nog bedankt voor je uitleg.

grtv

Bulletje
Mamamegs

Re: DBX bestanden
bulletje formulated on vrijdag :

> [...]
> Als het niet lukt dan stuur ik de berichten maar via mijn laptop naar
> deze computer toe, is wel ff werk maar het moet maar.

Kijk eens of de bestanden op de USB stick niet 'Alleen lezen' zijn.
Dan gaat importeren namelijk ook niet.

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

bulletje

Re: DBX bestanden
Het is voor mekaar.
Ik heb het vinkje alleen lezen weggehaald en nu staat alles in Vista.

Nog bedankt voor de tip

Bulletje

"Mamamegs" wrote:

> bulletje formulated on vrijdag :

> Kijk eens of de bestanden op de USB stick niet 'Alleen lezen' zijn.
> [...]

Detmer

Re: DBX bestanden

"bulletje" <bulletje@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> kan ik die dbx bestanden die ik op een usb stick heb staan niet exporteren
> naar vista. Weet iemand hoe ik dan moet doen

Het kan wel, want ik heb het indertijd ook gedaan ook naar Windopws Vista
Ultimate. Allen weet ik jammer genoeg niet meer precies hoe ik dat heb
gedaan. Ik herinner mij nog wel dat ik ook even moest puzzelen. Ik herinner
me wel dat ik soms een map hoger moest aangeven om de berichten zichtbaar te
maken en te importeren. Als ze maar eenmaal in je Windows mail staan, dan
is het probleem opgelost, want dan kan je daarin de mappenstructuur weer
netjes maken. Nog even doorpuzzelen dus!

m.vr.gr.
Detmer