DVD-/cd-rom werken niet meer

Jopie2

DVD-/cd-rom werken niet meer
Dank KarelV voor je snelle reactie.
Probleempje: Wanneer ik in Vista klik op "Start" kom ik nooit terecht bij
"Uitvoeren"!
Hoe dien ik verder te handelen?
De gegeven oplossing werkt waarschijnlijk goed in XP...
Help!
Wim Hekken ;-)

Re: DVD-/cd-rom werken niet meer
Jopie2 schreef:
> [...]
> "Uitvoeren"!
> Hoe dien ik verder te handelen?
> De gegeven oplossing werkt waarschijnlijk goed in XP...

Zet deze snelkoppeling op je bureaublad:
%SystemRoot%\system32\cmd.exe

Klik deze koppeling vervolgens aan en er opent een nieuw scherm en
hierin typ je de door Karel V beschreven commando regedit.
--

Suc6,
Wim Hekken ;-)
Mamamegs

Re: DVD-/cd-rom werken niet meer
on 4-10-2007, Jopie2 supposed :
> [...]
> bij "Uitvoeren"!
> Hoe dien ik verder te handelen?
> De gegeven oplossing werkt waarschijnlijk goed in XP...

Je kunt in het zoekvlak ook gewoon regedit <enter> tiepen, dan kom je
er ook. Volg verder de instructies van KarelV:
> Blader naar:
> HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/
> Klik op de sleutel: {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
> [Pas op: er staan een heleboel sleutels met bijna dezelfde
> naam!]
> Verwijder daarvan de tekenreeksen met de namen: UpperFilters en
> LowerFilters.
> (Markeer een tekenreeks, kies uit het rolmenu Bewerken de optie
> Verwijderen en
> bevestig als daarom wordt gevraagd met Ja).
> Sluit de register editor en start de computer opnieuw op.

Wat soms ook helpt is om de speler te verwijderen in Apparaatbeheer en
daarna de PC opnieuw op te starten zodat Vista de speler opnieuw vindt
en de drivers opnieuw installeert.

Tip, blijf voortaan in hetzelfde draadje, dan weet iedereen waar je het
over hebt!

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Mamamegs

Re: DVD-/cd-rom werken niet meer
Wim Hekken ;-) used his keyboard to write :

> Zet deze snelkoppeling op je bureaublad:
> %SystemRoot%\system32\cmd.exe
>
> Klik deze koppeling vervolgens aan en er opent een nieuw scherm en
> hierin typ je de door Karel V beschreven commando regedit.

Gebruikt nou niemand het zoekvlak? :-? Waarom zo moeilijk met
snelkoppelingen naar CMD.exe om regedit te openen? :-Z
Gewoon in het zoekvlak tiepen! Werkt voor alle commando's die je
normaal in 'Uitvoeren' tiept. CMD, msconfig, gpedit, secpol.msc,
regedit en ga zo maar door!

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm

Jetze Mellema

"Jopie2" <Jopie2@discussions.microsoft.com> wrote in message
> Dank KarelV voor je snelle reactie.
> Probleempje: Wanneer ik in Vista klik op "Start" kom ik nooit terecht bij
> "Uitvoeren"!

Dat komt omdat deze standaard niet aanwezig is. Maar dat maakt niet uit, je
kunt het commando gewoon in het zoekvenstertje ingeven: Start, regedit typen
in het zoekvenster, enter. Dan gewoon het vervolg.

Jetze Mellema (MS MVP)

Jetze Mellema

"Wim Hekken ;-)" <a@b.invalid> wrote in message
> Zet deze snelkoppeling op je bureaublad:
> %SystemRoot%\system32\cmd.exe
>
> Klik deze koppeling vervolgens aan en er opent een nieuw scherm en hierin
> typ je de door Karel V beschreven commando regedit.

Kan nog veel makkelijker, tpye je opdracht gewoon in het zoekvenster in je
startmenu.

Jetze Mellema (MS MVP)

Jopie2 schreef op 4-10-2007 9:06:
> [...]
> "Uitvoeren"!
> Hoe dien ik verder te handelen?
> De gegeven oplossing werkt waarschijnlijk goed in XP...

Dan typ je regedit in het zoekvenster en daarna bovenaan rechtsklik op
regedit.exe en kies 'uitvoeren als administrator'.

Jopie2

Re: DVD-/cd-rom werken niet meer
Eenieder zeer bedankt!! Oplossingen toegepast, advies KarelV uitgevoerd en na
herstarten blijkt de dvd-/cd-rom-drive weer zichtbaar en benaderbaar.

Met vriendelijke groet,

Jopie2

"Jetze Mellema" wrote:

> [...]

> kunt het commando gewoon in het zoekvenstertje ingeven: Start, regedit typen
> in het zoekvenster, enter. Dan gewoon het vervolg.

senior

Re: DVD-/cd-rom werken niet meer

Na lang zoeken eindelijk de goede oplossing bedankt.
André

"Mamamegs" wrote:

> [...]

> en de drivers opnieuw installeert.
>
> Tip, blijf voortaan in hetzelfde draadje, dan weet iedereen waar je het

wertysko

Re: DVD-/cd-rom werken niet meer
Ik heb juist alle stappen gedaan en mijn DVD-Rom is steeds onzichtbaar (((
Wat nu???!