Netwerkdrives

Rafael

Netwerkdrives
Sinds een tijdje gebruik ik Windows Vista, bijgeleverd bij m'n nieuwe laptop.

Maar nu stoot ik tegen een probleem op. Ik heb gisteren 4 netwerkdrives
toegevoegd (W: t/m Z en deze werkten perfect. (Aangevinkt om de drives te
behouden na herstart)

Vandaag probeer ik opnieuw verbinding te maken, en krijg na de eerste een
fout. Ik kan dus maar met 1 verbinding maken, met de andere 3 niet.

De netwerkdrives zijn als volgt:
\\drive\map1
\\drive\map2
\\drive\map3
\\drive\map4

Voor alle mappen is dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt.

Vista geeft me de volgende melding:
"Meerdere verbindingen met een server of gedeelde bron van een gebruiker die
meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle
eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron, en probeer opnieuw.
Deze verbinding werd niet hersteld."

Is hier een oplossing voor? Op XP ging dit wel zonder probleem. Zie ik
ergens een instelling over het hoofd?

Bedankt!

Re: Netwerkdrives
Rafael schreef op 3-10-2007 20:33:
> [...]
> Deze verbinding werd niet hersteld."
>
> Is hier een oplossing voor? Op XP ging dit wel zonder probleem. Zie ik

Ik heb dit ook eens zitten doen, maar geen enkel probleem ondervonden.

r: naar \\Servernaam\sharenaam\map1
s: naar \\Servernaam\sharenaam\map2
en dat bleef keurig staan na een reboot (Werkgroep, geen Domein)

In het engels is er wel wat over te lezen, misschien krijg jij een
helder idee ;-)
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...G=Zoeken&meta=

Rafael

Re: Netwerkdrives
Ik heb net alle netwerkstations verwijderd, en opnieuw toegevoegd. Hierna
werkten ze perfect. Ik herstart m'n systeem, en kan weer maar met 1
verbinden, niet meer.

Als ik gewoon in m'n adresbalk \\drive typ, zie ik mooi alle shares, en hier
kan ik dan weer wel in.

Computer en Netwerkschijf (WD MyBook World Edition) zitten in dezelfde
werkgroep. Mijn Windows aanmeldnaam, is wel anders dan de aanmeldnaam voor de
schijf.

Ik vat het niet.

"karelV" wrote:

> [...]
> en dat bleef keurig staan na een reboot (Werkgroep, geen Domein)
>
> In het engels is er wel wat over te lezen, misschien krijg jij een

Net even geprobeerd met net use, de verbindingen worden dan allemaal mooi
aangemaakt, en opgeslagen. Maar nog steeds hetzelfde resultaat bij een
reboot.

De netwerkverbindingen bij elke start opnieuw laten instellen, dmv een batch
bestand, lijkt interessant, alleen is het storend, dat ofwel het wachtwoord
open en bloot te lezen valt als je de file bijwerkt, of dat je voor elke
drive het wachtwoord opnieuw moet invoeren... Als er een optie zou zijn om
maar 1 keer een wachtwoord prompt te krijgen voor de 4 drives, zou ik ook al
gelukkiger worden.
Rafael

Re: Netwerkdrives
Voorlopig behelp ik me met een batch file, die slechts 1x naar m'n paswoord
vraagt. Hier stel ik mij tevreden mee, maar ik hou me aanbevolen voor andere
ideeën.