Hoe raak ik die "overwite mode" kwijt?

Ruud Uphoff

Hoe raak ik die "overwite mode" kwijt?
Hi,

Naast de backspace zit die verrekte insert-key en die wordt uiteraard
per ongeluk geraakt waarna bestaande tekst wordt overschreven.

Na heel veel zoeken vond ik onder Windows XP een progje van iemand die
schuldig is aan hersengebruik. Het heet CapsUnlock en blokkeert o.a.
"overwrite modus".

Het werkt niet meer onder Vista. Tientigtig andere methoden die niet
deugen zijn er wel.

- Troep die de insert-key blokkeert of remapt: laat die toets met rust!
Hij kan in diverse programma's een andere functie hebben al of niet in
combinatie met ALT, SHIFT od CTRL. Die toets moet gewoon blijven zoals
ie is.

- Troep die in Wordt of een ander progrogramma iets doet. De overwrite
mode moet geblokkeert zijn voor het systeem. Niet voor een programma.

Weet iemand een vervanging voor CapsUnlock dat werkt onder Vista?

Met vr.gr,
Ruud Uphoff
ikke

Re: Hoe raak ik die "overwite mode" kwijt?
kun je de toets niet uit het keyboard wippen.? Dat ding hebben we toch niet
nodig.
Bij mij liggen de toetsen in het ekyboard en word vast gehouden door een
pennetje.
Even een mesje eronder en wippen.

"Ruud Uphoff" <vistanews@ruphoff.net> schreef in bericht
> [...]
> mode moet geblokkeert zijn voor het systeem. Niet voor een programma.
>
> Weet iemand een vervanging voor CapsUnlock dat werkt onder Vista?

Arno

> [...]
> mode moet geblokkeert zijn voor het systeem. Niet voor een programma.
>
> Weet iemand een vervanging voor CapsUnlock dat werkt onder Vista?

Ik neem aan dat je die functie alleen uit wilt hebben als je een tekst typt
in bijv. word.

Nu wil het geval dat in word (office) 2007 deze functie ingebouwd zit, hier
kun je die wel uitschakelen.