Vista hangt

PlusMinus

Vista hangt
Ik werk op een laptop met Vista Business. Dit programma blijft vaak
hangen wanneer ik van scherm wissel. Ook mijn boekhoudprogramma, dat
werkt met SQL server 2005 SP2 Express Edition werkt enorm traag. Het
opvragen en wegschrijven van gegevens lijkt mij het probleem te zijn.
Een ander scherm openen of een boeking wegschrijven duurt tot
anderhalve minuut. De leverancier van het boekhoudprogramma vindt geen
oplossing, en volgens de computerleverancier zijn er niet veel
oplossingen die geen verwijdering van gegevens veroorzaken (recovery of
downgrade naar XP). Hij wil wel eens experimenteren met een andere harde
schijf, maar ik wil eerst zoeken naar ander soelaas.

Doorgaans werken programma's zeer snel. Wanneer ze blijven hangen krijg
ik de boodschap "programma (reageert niet)". Ik moet dan een tot enkele
minuten wachten, en dan gaat alles weer gewoon verder.

De computerleverancier wil mij best helpen, maar mijn programma's
opnieuw moeten installeren en configureren vind ik ook een gruwel. Zo
veel tijdverlies, al is wat ik nu heb niet veel beter.

Mijn laptop is een Fujitsu Siemens Lifebook E8110 Centrino Duo met
processorsnelheid 1,83 GHz. 2 GB RAM. Voor alle stuurprogramma's heb ik
gezocht naar de laatste versies.

Gaat er bij iemand een lampje branden?
Wout van Os

Re: Vista hangt
Volgens mij moet je geduld hebben tot service pack 1 uitkomt; Vista zit vol
met fouten!!!

"PlusMinus" <plusminus_geenspam@skynet.be> schreef in bericht
> [...]
>
> Mijn laptop is een Fujitsu Siemens Lifebook E8110 Centrino Duo met
> processorsnelheid 1,83 GHz. 2 GB RAM. Voor alle stuurprogramma's heb ik

Hans Schuts

Re: Vista hangt
Op Tue, 2 Oct 2007 22:52:39 +0200, "Wout van Os"
<woutvanos@hotmail.com> schreef:

>Volgens mij moet je geduld hebben tot service pack 1 uitkomt; Vista zit vol
>met fouten!!!

Volgens mij zit jij een eind in de ruimte te lullen, paniekzaaier!
--

Hans Schuts
Hans Schuts

Re: Vista hangt
Op Tue, 02 Oct 2007 22:30:01 +0200, PlusMinus
> [...]

>Mijn laptop is een Fujitsu Siemens Lifebook E8110 Centrino Duo met
>processorsnelheid 1,83 GHz. 2 GB RAM. Voor alle stuurprogramma's heb ik

Op de een of andere manier zal het toch iets te maken hebben met je
hardware en de software (drivers e.d.) daarvoor. Je hebt dan weliswaar
de laatste drivers opgehaald, schrijf je, maar zijn die ook werkelijk
geschikt voor Vista.....

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
PlusMinus

Re: Vista hangt
Hans Schuts schreef:

> [...]
> hardware en de software (drivers e.d.) daarvoor. Je hebt dan weliswaar
> de laatste drivers opgehaald, schrijf je, maar zijn die ook werkelijk

Vandaag heb ik het rijtje nog eens overlopen en stuurprogramma's nog
eens ge´nstalleerd, er telkens op lettend dat Vista wel zeker bij de
specificaties stond. Dat heeft geen beterschap geboden, eerder in
tegendeel. Ik vrees dat ik terug naar de leverancier moet en ik het hele
zootje opnieuw kan installeren. Ik haat dit.
Wout van Os

Re: Vista hangt
Bedankt voor het nette antwoord echt stijlvol...
Succes
"Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht

> Volgens mij zit jij een eind in de ruimte te lullen, paniekzaaier!
> --
>
> Hans Schuts

Hans Schuts

Re: Vista hangt
Op Wed, 3 Oct 2007 16:45:51 +0200, "Wout van Os"

>Bedankt voor het nette antwoord echt stijlvol...

Sorry hoor, maar een dergelijk hol gezwets (niet van jou, maar van
degene waarop ik reageerde) riep even om een kernachtige reactie. Het
is beslist niet mijn normale manier van reageren.

>Succes

Dank je wel, waarmee je het me dan ook toewenst.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Hans Schuts

Re: Vista hangt

>Bedankt voor het nette antwoord echt stijlvol...
>Succes

Vergeet mijn eerste reactie, je bent zelf degene die mijn reactie
opriep. Doe dan ook niet van die totaal ONonderbouwde uitspraken!
Hans Schuts

Re: Vista hangt
Op Wed, 03 Oct 2007 15:50:09 +0200, PlusMinus

> [...]
>tegendeel. Ik vrees dat ik terug naar de leverancier moet en ik het hele
>zootje opnieuw kan installeren. Ik haat dit.

Dat kan ik me voorstellen. Helaas vinden leveranciers van hardware het
niet altijd even noodzakelijk om tijdig met de juiste drivers te
komen. Ze hebben voorbereidingstijd genoeg, maar laten blijkbaar
liever eerst hun (mogelijke) klanten aanmodderen.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
Mamamegs

Re: Vista hangt
Wout van Os used his keyboard to write :
> "Hans Schuts" <me@privacy.net.invalid> schreef in bericht

> Bedankt voor het nette antwoord echt stijlvol...

Jou antwoord had wel stijl zeker? Als je zo'n mening geeft, onderbouw
het dan met voorbeelden. Ga nou niet iets roepen wat je ergens eens
gehoord/gelezen hebt en voor waar aanneemt...

Kijk eens op www.vistabits.nl

Windows Vista Problems?
www.vistabits.nl/tipstricks_gb.htm